Gå til innhold

Hetsing av voldtektsanklaget moldespiller.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Du har aldri stilt meg det spørsmålet.

Og ja, det har ingenting å bety hvilket kriminell hendelse det er snakk om. Jeg ser heller 100 går fri en 1 uskyldig dømt, ser du ikke det, er du en tyrann og imot demokrati. 
Et sikkert samfunn skal ikke komme på bekostning av rettsprinsipp og frihet, dette er grunnleggende greier.
Jeg følger loven, jeg anmelder dersom noen begår et lovbrudd mot meg, og rapporterer til de riktige instanser dersom jeg er vitne til et lovbrudd.
"God moral" er alså å dømme folk sønder og sammen uten bevis? "God moral" er å ødelegge andre menneskers liv uten bevis?
Jommen glad jeg ikke har "god moral" i så tilfelle.

Problemet med f.eks invest er at en blokkerer det, tror det er ens egen feil m.m som gjør at mange ikke anmelder

Vil anta det gjelder vanlige voldtekter og

Anonymkode: ba2c8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Carrot skrev:

Veeeel, uten å ha lest alle svarene i tråden er min umiddelbare tanke at politiet neppe tar ut tiltale dersom de ikke mener de har bevis.... Og så er det jo slik da at de aller fleste voldtekter ikke en gang når retten og ender i dom... paradoks... 

Men klart, om fyren føler seg mobbet og ikke takler påkjenningen bør man selvsagt vise empati og medfølelse, men da burde også klubben valgt å skjerme fyren - kanskje? 

De har gjort det

Normen er å ta ut spilleren fra laget, men etter press fra ****s sine advokater ble han på laget

Spilleren ble og anmeldt for tilsvarende i Sverige når han var på tur med forigje laget sitt

Anonymkode: ba2c8...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden hos diskusjon.no er faktisk av langt bedre kavlitet, enn denne tråden på Kvinneguiden. 

Men medlemmer på Kvinneguiden er jevnt over mer profesjonelle når de skal diskutere noe. Her på Kvinneguiden går drt stort sett i spekulasjon og tullprat... 

Anonymkode: c1bbb...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er et for alvorlig tema til å bruke som supportereffekter/tifo..

Klanen driter i selve saken. De skal bare ha noe å rakke ned på og hetse motstanderen for. Han kunne vært mistenkt for innsidehandel på børsen og det ville kommet hatbannere da også.

Denne saken bør tas i rettssalen og ikke på fotballbanen.

Endret av isw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎04‎.‎2018 den 13.54, AnonymBruker skrev:

De har gjort det

Normen er å ta ut spilleren fra laget, men etter press fra ****s sine advokater ble han på laget

Spilleren ble òg anmeldt for tilsvarende i Sverige da han var på tur med forrige laget sitt

Anonymkode: ba2c8...30e

En som er anmeldt for voldtekt, bør selvsagt ikke få spille på fotballaget sitt. I dette tilfellet burde mannen vært varetektsfengslet.

Jeg synes ikke en kan kritisere publikum for å vise sin avsky mot en voldtektsmann. Navn og adresse til alle overgrepsanmeldte bør være offentlig tilgjengelig.

Anonymkode: e20a1...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En som er anmeldt for voldtekt, bør selvsagt ikke få spille på fotballaget sitt. I dette tilfellet burde mannen vært varetektsfengslet.

Jeg synes ikke en kan kritisere publikum for å vise sin avsky mot en voldtektsmann. Navn og adresse til alle overgrepsanmeldte bør være offentlig tilgjengelig.

Anonymkode: e20a1...dde

Kanskje man skal droppe rettsprosessen og bare dømme alle som blir anmeldt? Alle anmeldelser er jo reelle.

Anonymkode: 7456c...42e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, April 25, 2018 den 11.59, AnonymBruker skrev:

Kanskje man skal droppe rettsprosessen og bare dømme alle som blir anmeldt? Alle anmeldelser er jo reelle.

Anonymkode: 7456c...42e

 Ja, det er nok enkelte medlemmer her på forumet som faktisk ønsker dette... 

Anonymkode: c1bbb...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎04‎.‎2018 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Kanskje man skal droppe rettsprosessen og bare dømme alle som blir anmeldt? Alle anmeldelser er jo reelle.

Anonymkode: 7456c...42e

Rettsprosessen er nødvendig, den siktede må få argumentere mot siktelsen dersom han kan dokumentere uriktigheter i anmeldelsen. Overgrepsofferet bør imidlertid slippe å gjenta sin forklaring i retten, da dette er en uforholdsmessig stor belastning, og kryssforhør av offeret i retten må forbys. Slik det er i dag, er rettsprosessen som regel en større belastning for overgrepsofferet enn for overgriperen.

Anonymkode: e20a1...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...