Gå til innhold

Hvit, blomstrete kjole.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, jeg er ikke her for å trolle. Jeg lurer helt seriøst. Jeg har en hvit, blomstrete sommerkjole som jeg lurer på om jeg kan bruke som gjest i bryllup. Jeg VET man ikke skal ha hvit kjole. Men den er blomstrete, en relativt casual lang sommerkjole. Jeg har ikke råd til å kjøpe meg ny kjole akkurat nå...

Jeg har ikke bilde av min kjole, men disse er i samme gata.

https://www.zalando.no/glamorous-fotsid-kjole-white-floral-gl921c0bl-a11.html?selectedsizes=44%2C46%2CXL

https://www.zalando.no/byoung-irianna-maxi-dress-fotsid-kjole-combi-by221c032-b11.html?selectedsizes=44,46,XL

https://www.zalando.no/wallis-blossom-floral-dress-fotsid-kjole-ivory-wl521c0ff-a11.html?selectedsizes=44%2C46%2CXL

https://www.zalando.no/anna-field-jerseykjole-off-white-pink-an621c0xn-a11.html?selectedsizes=44%252C46%252CXL

https://www.zalando.no/soaked-in-luxury-meadow-dress-fotsid-kjole-meadow-so921c03c-a11.html?selectedsizes=44%252C46%252CXL

https://www.zalando.no/marciano-los-angeles-overlap-summer-dress-fotsid-kjole-white-2gu21c04x-a11.html?selectedsizes=44%25252C46%25252CXL

Jeg tenkte å ha en kimonojakke over også.

Søsteren min mener det er TOTALT upassende. Men hun skal ha på seg en lang chiffonkjole som er lyyyys rosa, og det er liksom greit?

Hva tenker dere?

(det står ingen kleskode på invitasjonen, og festen er på et lokalt bedehus).

 

Anonymkode: e19d5...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer egentlig på det samme selv. Har veldig lik kjole som de du linker til. Tenker å bruke den, men vil gjerne forhøre meg med andre først. Jeg tenker da det er greit? Jeg outshiner ikke bruden på noen måte, og ingen kan "misforstå" kjolen for å være en brudekjole.

Anonymkode: 3e5f4...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stemor hadde en hvit kjole med forskjellige fargede blomster. Men det var mange blomster, så selv om selveste grunn fargen på kjolen var hvit, så var det en flerfarget kjole.

I vårt (meg og brudgommen) sitt tilfelle så var det ikke noe big deal. Vi ville at gjestene skulle kose seg sammen med oss, så vi var ikke så opptatt av kleskoder. Og uansett så syns jeg det var en fin sommerkjole som passet til vårt bryllup. Om du er usikker så tar du ett bilde av kjolen din, sender det til bruden og spørr om hun har ett problem med at du kommer i en hvit kjole med blomster på. Om hun skulle ha det, så får du kanskje lånt deg en kjole?

Anonymkode: 5767e...8a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å forholde deg strengt til kleskodene, er det greit med hvitt, så fremt kjolens hovedfarge ikke er hvit. I bildene du lenker til, ser det ut som om den er det, noe som innebærer at kjolen ikke er et helt korrekt bryllupsantrekk, formelt sett. Som snarlig brud, vil jeg imidlertid synes det er helt uproblematisk om noen kommer i en slik kjole. Hadde jeg vært deg, ville jeg forhørt meg med brudeparet (bruden) for å være på den sikre siden. Om de ikke er idioter, så kan de umulig mene at du heller skal kjøpe deg en ny kjole. Du bør imidlertid være forberedt på at bryllupsfølget kanskje inneholder et par surmaga personer som reagerer litt på at du kler deg såpass hvitt. For å dempe denne effekten litt, er det lurt, som du sier, å kombinere med en kimono som demper det hvite inntrykket, i tillegg til å kjøre annet tilbehør i andre farger. 

Anonymkode: 2deb1...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg det er greit så lenge det er såpass mye blomster i forskjellige andre farger, som på disse bildene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bruden er normal: OK.

Hvis bruden kvalifiserer til tittelen bridezilla: glem det.

Anonymkode: 7396a...749

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne kjolen kan ikke på noen som helst måte forveksles med en brudekjole, og vil ikke gjøre at du overskygger bruden. Det er disse kriteriene som ligger til grunn for at hvitt er «forbudt» i bryllup. Hvis man er i tvil, er det dette man bør tenke på. Det er med andre ord ingen ting i veien for å bruke denne kjolen i bryllup, gitt at den ellers er i tråd med oppgitt kleskode. Det er ingen gallakjole, for å si det slik, men til antrekk «mørk dress» er det i alle fall ikke noe problem. 

Anonymkode: af657...ba3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over igjen: jeg så ikke at dresskode ikke var oppgitt. Da er det i alle fall greit! 

Anonymkode: af657...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Jeg er ikke i en slik relasjon til bruden er det er naturlig å sende bilde og spørre. Men da satser jeg på at det går bra :) mye mer senka skuldre nå, takk! 

Anonymkode: e19d5...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camill

Hei:) Jeg gifter meg om ca to måneder og har gitt beskjed om at jeg ønsker å være alene om å bruke hvit kjole. Om du hadde vært gjest i mitt bryllup og spurt om å få komme i denne kjolen, så hadde det ikke vært en problem i det heletatt. Når det blomstrete og i tillegg flere farger på blomstene (hvis det er det), så kan faktisk det hvite i kjolen få en annen nyanse. Farger blir påvirket av farger og dermed kan det hende kjolen ikke ser så hvit ut likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer an på typen bryllup og hva slags kjole bruden skal ha. Er det et uformelt sommerbryllup risikerer du at du og bruden har samme type kjole.

Anonymkode: 617fc...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Jeg er ikke i en slik relasjon til bruden er det er naturlig å sende bilde og spørre. Men da satser jeg på at det går bra :) mye mer senka skuldre nå, takk! 

Anonymkode: e19d5...3dd

 

Akkurat nå, Lissygloss skrev:

Spør bruden selv, enkelt og greit!

Var det for strevsomt å lese tre innlegg høyere opp i en tråd med, til da, 11 innlegg? ;) 

Anonymkode: af657...ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...