Gå til innhold

Hvor mye ansvar har man hvis man er med noen i et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lite empati er et tegn på lav intelligens, og jeg anser kvinner (og menn) som går etter noen i forhold som lavt intelligente (dumme) individer. 😌 Dessuten, en gang utro... 

Anonymkode: 0d4f2...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av den oppfatning at man har et ansvar for å behandle andre mennesker bra og med respekt, uansett om det er noen du kjenner fra før eller ikke. Dersom du vet at en mann er i et forhold og du allikevel velger å ha sex med han viser du ikke respekt mot den han er i et forhold med. Så jeg synes absolutt man har et ansvar dersom man involverer seg med noen man vet er opptatt. Jeg forstår meg ikke på de som mener at det kun er den som er i et forhold som har ansvar, selv om det er han som har forpliktet seg til partneren sin, synes jeg den single parten burde ha såpass respekt for andre mennesker at man ikke med viten og vilje går inn for å være endel av noe som sannsynligvis vil såre en annen person dypt. At noen finner en person som er villig til å være utro attraktiv i utgangspunktet er for meg ufattelig, men det er en annen sak.. 

Anonymkode: 9f884...12e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å spørre om du er skyldig i å transportere pistolen til noen som du vet at skal drepe noen der du frakter den til og leverer den til han.

Så du har såklart ansvar og bidrar til utroskap og livslange traumer og smerter for et annet menneske. Jeg kan ikke ha respekt for sånne folk så jeg har droppa venninder til og med som har vært elskerinner og ikke skjønt hvor ille det er at de bidrar til å gi mannen det han vil ha så han tror at utroskap er akseptabelt. Vi alle må signalisere tydelig at det ikke er akseptabelt og derfor heller aldri bidra til det!

Anonymkode: 015be...d7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det dårlig gjort. Rottent, til og med. Han har selvsagt hovedansvaret, men du er i høyeste grad medskyldig.

Anonymkode: c56f7...ba6

Enig

Anonymkode: 015be...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hans ansvar å være trofast og lojal mot partneren sin innen forholdet. Men alle mennesker har et etisk ansvar ovenfor andre mennesker og det er uetisk å være med noen som er utro mot partneren sin. 

Anonymkode: 90618...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...