Gå til innhold

hun har mista følelsene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Carrot skrev:

1) så fint at vi er enige :)

2) er det saken her? 

3) du får mene det du vil, på samme måte som meg.

Jeg er usikker på hva du prøver å antyde i punkt 2.  Jeg er godt og lykkelig gift, i over 25 år, men jeg har noen kamerater som har ekser som virkelig utnytter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei @Tba jeg sier ikke at mennesker aldri vil prøve utnytte deg, overhode ikke - men i TS sitt tilfelle, hvor de jobber seg sakte mot det som KAN bli et brudd sier jeg at man kan flytte fokus dersom det skulle vise seg at de som par ikke funker til å samarbeide om å sikre at det som skjer videre er best for barna. 

For noen betyr det å bli i et ekteskap en stund lengre enn de kanskje ønsker, for noen er det å flytte inn og ut av felles hjem mens barna har ett hjem og for andre er det å selge barndomshjemmet og starte på nytt med full krig.. Mennesker er ulike, men for meg, slik jeg ser det er det uforståelig at noen velger det siste når de med litt innsats kan gi barna sine en god oppvekst selv om man ikke lengre er par. Og i det ligger selvsagt ikke å la seg bruke eller å bruke andre, det er fint mulig å sette grenser for hva som er og ikke er greit, voksne gjør dette hele tiden i forhold til familie, venner, naboer, bekjente, kamerater osv - det er ikke noe annet å gjøre det overfor en eks samtidig som man tenker "er min reaksjon akkurat nå noe som kan gå ut over ungene, burde jeg trekke pusten og tenke litt på dette før jeg gjør, sier eller på andre måter kommuniserer mer?"

Det samme gjelder når TS og kona nå forsøker komme forbi noe som er vanskelig, det å trekke pusten og forsøke se ting fra flere sider enn sin egen er ofte en fin ting flere kan bli bedre på, meg selv inkludert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...