Gå til innhold

Trekke visdomstenner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt stygg ånde de siste ukene, men antok det var pga. forkjølelse og sykdom.

Nå har jeg nok innsett at det er visdomstennene som har skylden 🤮 de er ikke kommet HELT opp, på begge sider. Så det ligger en del hud over, som det helt tydelig samler seg mat under. Jeg tåler knapt lukta sjæl. Jeg kan ikke gå rundt sånn, folk vil flykte...

Noen som har gjort det? Hva koster det?

Jeg er LIVREDD for sånne prosedyrer, men har hørt at kirurgisk er dyrere enn å trekke de?

Anonymkode: f0c4e...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk om krisemaksimering. Om det er hud som ligger over og som forårsaker den dårlige ånden din kan tannlegen ta et kjappt snitt der problemet er. Er tennene friske er det vel ikke noe vits I å sette igang med trekking?

Anonymkode: 90a3f...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tannlegen som bestemmer om du trenger å operere dem ut. Du må nok operere siden det ligger hud over. Du må skylle under hudfolden med saltvann. Få en skyllesprøyte (det er en kanyle uten at det er en spiss i enden, for den er butt) av tannlegen og så må du stikke den under folden og skylle. Frem til da kan du skylle med corsodyl på vanlig vis i maks 2 uker. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om krisemaksimering. Om det er hud som ligger over og som forårsaker den dårlige ånden din kan tannlegen ta et kjappt snitt der problemet er. Er tennene friske er det vel ikke noe vits I å sette igang med trekking?

Anonymkode: 90a3f...430

Nei, det kan ikke tannlegen gjøre. 

Anonymkode: d68e7...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var grunnen til at jeg trakk mine tenner. De kom aldri helt opp og det ble en grop der som det samlet seg mat i, som rett og slett lå og råtnet. Ikke hud over, men grop som det samlet seg mat i. Luktet sikkert kjempevondt. 
Derfor trakk jeg både oppe og nede på en gang, huske ikke helt pris, men mener det var ca 2500 kr?

Trekkingen gikk fint, fikk bedøvelse. 
Jeg grua meg litt, men har ikke særlig tannlegeskrekk. Men det var en veldig søt hjelpepleier (eller hva det heter) med som holdt meg i hånda hele tiden. Og det var faktisk veldig betryggende og hyggelig, til tross for at jeg er og var godt voksen ;) 
Det hele gikk veldig, veldig fort, jeg ble litt sånn oi, er vi ferdig alt. Var litt ømt i dagene etterpå, men grodde fort og fint igjen. 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om krisemaksimering. Om det er hud som ligger over og som forårsaker den dårlige ånden din kan tannlegen ta et kjappt snitt der problemet er. Er tennene friske er det vel ikke noe vits I å sette igang med trekking?

Anonymkode: 90a3f...430

Krisemaksimering meg i rævva. Ta deg en bolle. Kan godt være det ikke må trekkes. Men det lukter HELT JÆVLI! Jeg trodde man opererte sånn, visste ikke at man kunne snitte.

Det ligger BAK tannen, mellom tannkjøttet og tannen. Nedi gropa. Ikke på oversiden tannen mens det ligget tannkjøtt over. Vi snakker LANGT nedi ei grop. Holdt på å dø av den lukta, og nå er det flere som har merket den 🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: f0c4e...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også sånn på visdomstennene nede. Tannlegen skjært bort tannkjøttet over en gang, men det hjalp ikke, det satt nok lenger ned. For når jeg gjespet skikkelig så klarte jeg å presse frem matrestene, (skikkelig ekkelt, da er råtne matrester). 

Jeg måtte operere ut de nede, men kunne bare enkelt trekke de opp fordi de hadde kommet mer frem. Kostet ca 2500 pr tann nede. Oppe slapp jeg unna med 1000 pr tann. 

Anonymkode: 3bc48...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også sånn på visdomstennene nede. Tannlegen skjært bort tannkjøttet over en gang, men det hjalp ikke, det satt nok lenger ned. For når jeg gjespet skikkelig så klarte jeg å presse frem matrestene, (skikkelig ekkelt, da er råtne matrester). 

Jeg måtte operere ut de nede, men kunne bare enkelt trekke de opp fordi de hadde kommet mer frem. Kostet ca 2500 pr tann nede. Oppe slapp jeg unna med 1000 pr tann. 

Anonymkode: 3bc48...e4f

Er bare de to nede! Kan ikke tro et snitt vil hjelpe, det er langt bak og nedi ved tannen... 😩

Har sett nå at jeg kanskje får studentrabatt, det kan kanskje hjelpe..

For et jævla problem å ha!

Anonymkode: f0c4e...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare de to nede! Kan ikke tro et snitt vil hjelpe, det er langt bak og nedi ved tannen... 😩

Har sett nå at jeg kanskje får studentrabatt, det kan kanskje hjelpe..

For et jævla problem å ha!

Anonymkode: f0c4e...f8f

En del studentsamskipnader dekker dyre tannlegeregninger. Sjekk ut det. Tannhelse er uansett viktig å prioritere. Dårlig tannhelse kan i verste fall gi alvorlige betennelser på hjertet. Du kan snakke med foreldrene dine om de kan hjelpe deg f.eks. 

Anonymkode: d68e7...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...