Gå til innhold

Plaster for (svært) sensitiv hud?


Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Allevyn gentle border. Legg merke til at det ikke er de vanlige allevyn adhesive. 

Det er plaster og ikke bomull så det puster deretter, men det er de beste plastrene (og prisen er deretter). 

Anonymkode: 0dbba...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikon plaster, problemet er at de ikke sitter så godt. Det er det eneste jeg kan bruke. 

Anonymkode: ed1f1...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd alle. Reagerer på alle. Dog ikke prøvd sprayplaster. 

Bruker mesoft og en strømpe eller bandasje hvis jeg må ha et sår tildekket.

Anonymkode: fdcb6...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Silikon plaster, problemet er at de ikke sitter så godt. Det er det eneste jeg kan bruke. 

Anonymkode: ed1f1...679

Tenker den skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Allevyn gentle border. Legg merke til at det ikke er de vanlige allevyn adhesive. 

Det er plaster og ikke bomull så det puster deretter, men det er de beste plastrene (og prisen er deretter). 

Anonymkode: 0dbba...161

okei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd alle. Reagerer på alle. Dog ikke prøvd sprayplaster. 

Bruker mesoft og en strømpe eller bandasje hvis jeg må ha et sår tildekket.

Anonymkode: fdcb6...af5

kjekt det, der det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Neinøff skrev:

Tenker den skal gå.

Jeg har opplevd å også reagere på silikonplaster. Nå vet ikke jeg på hvilken måte din hud er sensitiv, men jeg får veldig lett tørr hud, og for å unngå det var jeg avhengig av å skifte plaster, vaske området og smøre, for så å sette på nytt. Bare et lite tips. 

Anonymkode: 2bdfe...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å også reagere på silikonplaster. Nå vet ikke jeg på hvilken måte din hud er sensitiv, men jeg får veldig lett tørr hud, og for å unngå det var jeg avhengig av å skifte plaster, vaske området og smøre, for så å sette på nytt. Bare et lite tips. 

Anonymkode: 2bdfe...d11

Lett tørr. Men får utslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Neinøff skrev:

Finnes det noen plastre som sensitiv hud som oftest tåler svært godt? Plastret må puste godt. 

Reagerer du på plaster så er det limet du reagerer på, uansett hvor god lufting plasteret har. Jeg kjøper nå sinsitive plaster i Spania fordi de har sluttet å selge i Norge. Silketape er det som blir anbefalt når du ikke tåler noen ting annet, men silketapen er dyr. 

Mefix kan jeg bruke i kortere perioder. 

Anonymkode: 76a79...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reagerer du på plaster så er det limet du reagerer på, uansett hvor god lufting plasteret har. Jeg kjøper nå sinsitive plaster i Spania fordi de har sluttet å selge i Norge. Silketape er det som blir anbefalt når du ikke tåler noen ting annet, men silketapen er dyr. 

Mefix kan jeg bruke i kortere perioder. 

Anonymkode: 76a79...7c3

Sinsitive? Heter plasteret det? Eller mener du sensitive? 

Jeg tenkte silketape, ja, koster vel 149 kr for 5 meter. Det holder ganske lenge, det. Skal ikke akkurat tape et haibitt, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reagerer du på plaster så er det limet du reagerer på, uansett hvor god lufting plasteret har. Jeg kjøper nå sinsitive plaster i Spania fordi de har sluttet å selge i Norge. Silketape er det som blir anbefalt når du ikke tåler noen ting annet, men silketapen er dyr. 

Mefix kan jeg bruke i kortere perioder. 

Anonymkode: 76a79...7c3

Jeg tåler ikke silketeip. Vet den blir anbefalt når man ikke tåler vanlig plaster, men hverken jeg eller sønnen min tåler den. Og da er det ikke så mye igjen.

Jeg ble engang teipet etter en operasjon med noe elastisk brun teip, som jeg selvfølgelig ikke spurte om hva het. Men den reagerte jeg ikke på. Jeg sa i fra på forhånd at jeg ikke tålte teip og da var det alternativet. Den satt bra også. Den har jeg ikke funnet på apoteket dessverre. 

Anonymkode: ed1f1...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tåler ikke silketeip. Vet den blir anbefalt når man ikke tåler vanlig plaster, men hverken jeg eller sønnen min tåler den. Og da er det ikke så mye igjen.

Jeg ble engang teipet etter en operasjon med noe elastisk brun teip, som jeg selvfølgelig ikke spurte om hva het. Men den reagerte jeg ikke på. Jeg sa i fra på forhånd at jeg ikke tålte teip og da var det alternativet. Den satt bra også. Den har jeg ikke funnet på apoteket dessverre. 

Anonymkode: ed1f1...679

Men tåler.. altså.. faller huden din av? Jeg tenker at må man ha på plaster, så må man jo det. Med mindre huden råtner og du får koldbrann, fordi du har en eller annen autoimmun sykdom som aktiveres av stoffene som befinner seg i de fleste av plastrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...