Gå til innhold

Hvor ofte sier dere at dere elsker hverandre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi sier det aldri til hverandre.  Har vært gift i 4 år nå. "Jeg elsker deg " blir bare kleint for oss. Jeg klarer omtrent ikke uttale ordene engang for det er ikke "meg". Vi viser det gjennom handlinger og begge er like uromantiske heldigvis. 

Anonymkode: 80b1c...fcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Hun-der skrev:

Han også sier at jeg må se det i handlingene hans. Men jeg syns det er så frustrerende når jeg har sagt at jeg trenger å høre det. Han sier det kanskje en gang annenhver uke til meg men svarer det alltid tilbake når jeg sier det til han. 

Det forstår jeg veldig godt. Jeg tror rett og slett det er noen det ikke faller så naturlig for, inkludert meg selv. Lager heller en god middag eller løper ekstra tur på butikken for å kjøpe det jeg vet han liker for å vise at jeg elsker ham. 

Men jeg sier det når jeg kjenner på at jeg er så glad i ham at jeg nesten sprekker. Og om jeg hadde sagt «jeg elsker deg» ofte føler jeg den meningen forsvinner litt.

Jeg tenker også at ord ikke er verdt noe uten handling. Så handligen er det viktigste for meg. Men det er nok fordi jeg viser kjærlighet gjennom handling selv. 

Anonymkode: a3cfa...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun-der
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg veldig godt. Jeg tror rett og slett det er noen det ikke faller så naturlig for, inkludert meg selv. Lager heller en god middag eller løper ekstra tur på butikken for å kjøpe det jeg vet han liker for å vise at jeg elsker ham. 

Men jeg sier det når jeg kjenner på at jeg er så glad i ham at jeg nesten sprekker. Og om jeg hadde sagt «jeg elsker deg» ofte føler jeg den meningen forsvinner litt.

Jeg tenker også at ord ikke er verdt noe uten handling. Så handligen er det viktigste for meg. Men det er nok fordi jeg viser kjærlighet gjennom handling selv. 

Anonymkode: a3cfa...822

Skulle ønske det var godt nok for meg med handling og jeg håper jeg kommer til det punktet der jeg er trygg nok på at det betyr at han elsker meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Hun-der skrev:

Hvordan får jeg en mann til å si det oftere da?😅

Noen sverdet vel bare oftere,folk er forskjellige 💗

Anonymkode: 4de5e...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert liten trøst, men jeg er også av dem som aldri sier "jeg elsker deg". For meg er det ganske enkelt veldig unaturlig og ganske vanskelig om å bruke de ordene, kanskje litt for pompøst og kanskje litt for klisje. Kjæresten min sier det til meg i blant, men ikke så ofte. Det handler på ingen måte om at jeg setter mindre pris på han enn motsatt.

Og det er lettere enn sagt enn gjort, men det handler kanskje om å legge merke til stort og smått han gjør for deg i hverdagen, og at det han egentlig gjør er å prøve å si at han elsker deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hun-der skrev:

Men hva skal jeg gjøre da? Jeg trenger virkelig å høre det men han sier det ikke med mindre jeg gjør noe fint for datteren hans eller jeg sier det først. Jeg er så redd det kommer til å ende i at jeg ikke gidder å si det lenger jeg også. Jeg har jo sagt fler ganger at jeg trenger å høre det og at kvinner forelsker seg mellom øra. Han sier: hvorfor kan ikke handlingene mine være bekreftelse nok på at jeg elsker deg?

For å være ærlig høres måten du snakker om dette på, noe usunn ut. Det virker som du har satt deg i hodet at dette er noe du trenger, rent fysisk, og at det er noe en annen må gi deg, samme hva. I såfall må du ta konsekvensen av dette og dra fra han, for ellers tvinger du han. 

Eventuelt kan du lære deg å høre han si det, uten at han må bruke ord. Å lære seg å lytte er oftest bedre enn å tvinge andre til å si noe.

Husk! Det er slutt mellom deg og eksen. Det betyr at noe gikk galt, selv om dere sa dette ofte.

Anonymkode: d6db8...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hun-der skrev:

Hvordan får jeg en mann til å si det oftere da?😅

Hvordan får du deg selv til å høre det oftere?

Anonymkode: d6db8...e03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hun-der skrev:

Skulle ønske det var godt nok for meg med handling og jeg håper jeg kommer til det punktet der jeg er trygg nok på at det betyr at han elsker meg!

Kanskje det hjelper å lese om de 5 kjærlighetsspråkene? Verdt et forsøk i hvert fall :)

Anonymkode: a3cfa...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hun-der skrev:

Skulle ønske det var godt nok for meg med handling og jeg håper jeg kommer til det punktet der jeg er trygg nok på at det betyr at han elsker meg!

Men det har du ansvar for selv. Det er vanskelig å være glad i noen som ikke klarer å jobbe med sin egen tillit, og som bare krever at andre skal endre seg.

Vet ikke hvor gammel du er, men dette kommer du til å lære den harde veien hvis du ikke stopper opp og tenker deg litt om nå. Kan like godt lære det først som sist.

Anonymkode: d6db8...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hjelper å lese om de 5 kjærlighetsspråkene? Verdt et forsøk i hvert fall :)

Anonymkode: a3cfa...822

Ja, lese den boken og det finnes mye annen god litteratur for folk som vil få forholdene til å fungere godt. 

Anonymkode: d6db8...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren sier det til meg ofte flere ganger hver dag. Jeg kan kanskje si det to-tre ganger i måneden. Synes det rett og slett er unaturlig og kleint å si. Har forklart han at han må se på hva jeg gjør. Når jeg lager middag og pynter litt ekstra er det en kjærlighetserklæring fra meg. Om jeg foreslår massasje eller sex for hans skyld, så er det en kjærlighetserklæring. Jeg er mye mer fysisk av meg sånn, hater store ord, og liker ikke å snakke om følelser. 

Anonymkode: 117c5...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hun-der skrev:

Men hva skal jeg gjøre da? Jeg trenger virkelig å høre det men han sier det ikke med mindre jeg gjør noe fint for datteren hans eller jeg sier det først. Jeg er så redd det kommer til å ende i at jeg ikke gidder å si det lenger jeg også. Jeg har jo sagt fler ganger at jeg trenger å høre det og at kvinner forelsker seg mellom øra. Han sier: hvorfor kan ikke handlingene mine være bekreftelse nok på at jeg elsker deg?

Hva er galt med det? :) Vis det, fremfor å si det. Alle kan bruke ord, og de betyr strengt tatt ingenting. 

Jeg håper min kjæreste snart slutter å si det så ofte, synes det utvannes når han kommer med sånt hver dag. Blir en smule påtatt. 

Anonymkode: 117c5...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme situasjon selv, så jeg skjønner godt hva du mener :) 

Vi har vært sammen i halvannet år, og jeg blir vist på 100 forskjellige måter hver dag hvor høyt han elsker meg og setter pris på meg. Jeg setter så utrolig stor pris på det, og har aldri hatt det så fint og følt meg så helt meg selv med noen noengang! Min er også av den typen som ikke har lett for å si følelsene sine på den måten, og jeg har selvfølgelig akseptert det og ikke lagt press på ham selv om det har vært et savn å høre det - det er noe med å få de ordene fra den du elsker så dypt selv. Men den måten han ser på meg på, det ømme og vakre blå blikket, at jeg rett og slett er uten feil i hans øyne.. Det levner ingen tvil om hvor vi er.

På tiden vi har hatt sammen så har han skrevet Glad i deg på melding 3 ganger, sagt han er glad i meg kanskje 2-3 ganger og at han er veldig glad i meg 2 ganger. Jeg har sagt at jeg elsker ham 3 ganger, og da har han svart tilbake på det. Her om kvelden, etter en ganske alvorlig prat vi hadde hatt om at han hadde såret meg, lå vi i senga og kikket hverandre stille inn i øynene. Helt uforutsett kom det klokkeklart "Jeg elsker deg. Du er den eneste i verden som betyr noe." fra ham, og jeg ble så satt ut.. Jeg fikk ikke frem et ord, og har fortsatt ikke svart ham "tilbake" på det. Men han vet fra reaksjonen min hvor mye det betydde, og han vet med alle mine handlinger hver dag at jeg elsker ham fullt og helt. Så, den dagen du hører de ordene så kommer de til å sitte som støpt i hjertet ditt og du innser så innmari klart og tydelig at de daglige tingene og øyeblikkene er de som virkelig viser den ekte kjærligheten :) 

Anonymkode: 9755c...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer eller mindre hver dag sier jeg det men hun svarer med samme mynt, men sier det aldri først :/

Anonymkode: 76188...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden vi begynte å si det, og vi har avstandsforhold. Jeg syns det er veldig koselig å si, men prøver å ikke overbruke det heller. Når jeg er med kjæresten så kanskje annenhver dag, når vi er fra hverandre litt sjeldnere? Varierer :) Jeg er ikke redd for å overbruke det, men jeg vet at vi begge mener det om vi sier det daglig eller ikke, og det er litt koseligere når man ikke overbruker det. Varierer altså :) 

Anonymkode: 8f518...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎04‎.‎2018 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Mer eller mindre hver dag sier jeg det men hun svarer med samme mynt, men sier det aldri først :/

Anonymkode: 76188...ca4

Hun sier det aldri først? Den var ny :P Trudde det var kvinnene som var følelsesdyr. Hva føler du om det da? 

Anonymkode: 44521...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎16‎.‎04‎.‎2018 den 13.12, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt i samme situasjon selv, så jeg skjønner godt hva du mener :) 

Vi har vært sammen i halvannet år, og jeg blir vist på 100 forskjellige måter hver dag hvor høyt han elsker meg og setter pris på meg. Jeg setter så utrolig stor pris på det, og har aldri hatt det så fint og følt meg så helt meg selv med noen noengang! Min er også av den typen som ikke har lett for å si følelsene sine på den måten, og jeg har selvfølgelig akseptert det og ikke lagt press på ham selv om det har vært et savn å høre det - det er noe med å få de ordene fra den du elsker så dypt selv. Men den måten han ser på meg på, det ømme og vakre blå blikket, at jeg rett og slett er uten feil i hans øyne.. Det levner ingen tvil om hvor vi er.

På tiden vi har hatt sammen så har han skrevet Glad i deg på melding 3 ganger, sagt han er glad i meg kanskje 2-3 ganger og at han er veldig glad i meg 2 ganger. Jeg har sagt at jeg elsker ham 3 ganger, og da har han svart tilbake på det. Her om kvelden, etter en ganske alvorlig prat vi hadde hatt om at han hadde såret meg, lå vi i senga og kikket hverandre stille inn i øynene. Helt uforutsett kom det klokkeklart "Jeg elsker deg. Du er den eneste i verden som betyr noe." fra ham, og jeg ble så satt ut.. Jeg fikk ikke frem et ord, og har fortsatt ikke svart ham "tilbake" på det. Men han vet fra reaksjonen min hvor mye det betydde, og han vet med alle mine handlinger hver dag at jeg elsker ham fullt og helt. Så, den dagen du hører de ordene så kommer de til å sitte som støpt i hjertet ditt og du innser så innmari klart og tydelig at de daglige tingene og øyeblikkene er de som virkelig viser den ekte kjærligheten :) 

Anonymkode: 9755c...3f2

Så koselig! Men klarer du å leve på den setningen for alltid? Jeg føler at kjærlighetsbegeret mitt blir fyllt opp når han sier noe fint. Men etter hvert tømmes det og jeg trenger å høre mer for å fylle på :P

Anonymkode: 44521...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer og jeg har vært sammen i snart tre år, og vi sier det hver dag. I begynnelsen var det aldri noe vi gjorde, vi sa det sjeldent - kun når det «gjaldt» - og han var ikke veldig komfortabel med å si det (hadde aldri sagt det til noen før). Jeg husker jeg synes det var så fint, da eksen min sa det hele tiden og måtte høre det mange ganger daglig. Ikke elsket jeg han heller, så for meg mista det mye av meningen sin. Nå som vi sier det flere ganger daglig, og han blir redd for at det er noe galt hvis jeg glemmer å si det, føler jeg at det har gått tilbake til å være litt som med eksen min. Det mister mening, og når du faktisk da skal formidle noe spesielt, så har du ikke ordene. Det er grenser for hvor mange «kjempemye» du kan legge bak «elsker deg». Det har i hvertfall endt med at når jeg virkelig føler jeg elsker han og skal legge trykk på det, sier jeg at jeg er glad i han. Så her har det blitt litt omvendt. Derfor ville jeg personlig kanskje satt pris på at det ikke er så mye av det - kanskje han sier det kun når han virkelig tenker/mener det, i stedenfor av plikt eller i automatisk respons. Jeg hadde i hvertfall foretrukket det! Særlig når han viser deg det på andre måter. Handling sier mer enn ord, og ord kan miste betydning :) 

Anonymkode: 43d35...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier det aldri... Jeg har lyst og behov for å høre det oftere, men siden siden han ikke sier det sier ikke jeg det heller.  Han sa det faktisk for et år siden da, men da var han veldig psykisk syk og redd for å miste meg.  Det betydde masse, men vet ikke om han mente det eller at det var hjernen hans som tullet. Når han foreksempel har såret meg noe jævlig (alvorlig) og jeg har sårt trengt å høre det og sagt det til han så sier han det ikke.  Da blir jeg enda mer lei meg . Han viser ikke at han elsker meg heller, og heller det motsatte som ta meg for gitt,  være respektløs, ufin, såre meg... Jeg viser masse og forteller han hvor glad i han jeg er på andre måter.. 

Anonymkode: c94d7...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig! Men klarer du å leve på den setningen for alltid? Jeg føler at kjærlighetsbegeret mitt blir fyllt opp når han sier noe fint. Men etter hvert tømmes det og jeg trenger å høre mer for å fylle på :P

Anonymkode: 44521...970

Tja.. Det er ofte et savn for meg siden jeg har et behov for å si det selv (om ikke daglig, så ganske jevnt), men jeg kvier meg jo og holder inne siden han ikke er den som sier følelsene sine på den måten. Jeg jobber med meg selv for å møte ham på det, for jeg vil absolutt ikke legge press av noe slag på ham på det området. Da føler jeg det ikke blir ekte, og det er jo ikke dit jeg vil heller.

Jeg kjenner nok ikke så ofte på følelsen du har om at begeret blir "tomt" rundt dette, siden han viser det så tydelig. Men det har absolutt hendt! Jeg tenker som så at det beste er å lete etter kjærligheten i det som skjer hver dag, og at jeg har lært meg til at det er det viktigste. Jeg hadde nok blitt skrekkelig usikker på hvis varmen og omtanken hadde forsvunnet, så hadde jeg plutselig mistet det påfyllet så hadde jeg hatt det mye verre enn om han ikke forteller meg så ofte konkret hva han føler. Men, nå har jeg en utrolig kjælen og unik mann på det området så jeg er nok ganske heldig :) 

Jeg tror det eneste rådet jeg har å ha en rolig og fin samtale rundt dette, gjerne med en god ramme som en rusletur hånd i hånd eller noen vinglass og levende lys rundt slik at det blir en avslappet stemning for dere begge. Om han innser at dette er veldig viktig for deg så er han nok villig til å gi litt mer av seg selv, slik at dere begge blir maks trygge og lykkelige sammen. Det er tross alt bare noen få ord det er snakk om, og et samliv handler jo om å være villig til kompromisser og å strekke seg litt for hverandre :) 

Anonymkode: 9755c...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...