Gå til innhold

Ring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det virker veldig bortkasta med dyr ring. Masse penger for diamanter er ikke min greie. Vi har vært forlova i snart et år og har fortsatt ikke ringer! Er to damer, da, men ingen av oss er så opptatt av det pga prisen. Femten tusen? Seks tusen? For en bittebitteliten greie som bare sitter på fingeren? 

Jeg er feminin sånn ellers, altså, liker smykker og ørepynt og sånt, men like gjerne noe uekte enn noe dyrt. 

Anonymkode: 57728...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal innrømme at jeg ble sjokkert over spørsmålet med en gang jeg leste det, og synes det var ufattelig overfladisk å i det hele tatt tenke på at summen på et så vakkert symbol som en frier-ring skal ha noen som helst betydning.. Etter å ha lest svarene skal jeg innrømme at jeg fortsatt er rimelig sjokkert for at så mange faktisk har en mening om det..

For meg så er et frieri et magisk øyeblikk mellom to mennesker som elsker hverandre høyt nok til å ville være de eneste for hverandre, og en ring han har valgt ut er en han har lagt masse egne tanker og følelser i som dreier seg om akkurat den jenta han vil ha.

Jeg har en helt enkel en-stens diamantring som min eksmann fridde med for 8 år siden, og jeg har ikke anelse den dag i dag om hva den kostet. Om samboeren jeg har i dag skulle ta det skrittet å fri til meg så vet jeg ikke om jeg hadde lagt merke til hvordan ringen så ut engang, jeg hadde vært helt svimmel av lykke. Og ringen han hadde valgt ut med tanke på meg hadde jeg virkelig båret med stolthet, symbolet på oss to resten av livet som den er.

Dette er antagelig ikke det svaret som er ønsket, og jeg beklager at jeg lot meg rive med. Men ærlig talt! Selv om vi lever i en tid med overflod og høye materialistiske verdier så kan vi virkelig ikke glemme kjernen bak dette altså. Det er neimen ikke rart mange menn kvier seg for å gjøre slike ting, det er jo umulig å leve opp til forventningene i dag! Hadde jeg visst jeg fikk en ring til 75-100 tusen (i vår verden, med vanlige jobber og inntekt) så hadde jeg nok reagert ganske negativt på det, det er jo fullstendig ulogisk og helt fra sans og samling!

Anonymkode: 1514b...011

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen har ikke noe å si... :) Mannen min fridde med brukt ring til og med (arvegods), kunne ikke brydd meg mindre :) Symbolikken er fantastisk, og det er det som betyr noe :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringen er ikke dyr nok, så da må jeg takke nei til forlovelse.

Herregud, så overfladiske noen er. Dere gir oss andre kjerringer et dårlig rykte :frkk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prislappen "bør" ikke være noen steder.  Vi fant ringer til rett over 13 000.  Jeg kan ikke forlange noe dyrere.  Min har 5 diamanter og veldig fin, de er snart klare så kjempespent.  At kvinner forlanger ringer til prisen av tre lønninger er bare utrolig tåpelig.  Da får hun heller spytte i pengene selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på økonomien og inntekten hans. Man sier jo at den mimimum skal ligge på 3 månedslønner (etter betalt husleie)

Jeg hadde syns det hadde vært stusselig og nesten frekt om mannen ga meg en ring til 5 lapper men er mam student og dårlig råd så er det vel greit. 

Selv tenker jeg en ring bør koste minst 15.000 men helst mer (30-40 på en normallønn og opp mot 100 om man tjener veldig godt) 

Ikke fordi jeg er golddigger eller noe men fordi det skal jo faktisk vise de ofringene og den innsatsen han legger i det for å faktisk være med deg resten av livet. Det er en achievement han skal vise han virkelig mener og er takknemlig for, ved å planlegge sparing til spørsmålet stilles og gjøre en tydelig innnsats 

Anonymkode: 38ffb...93e

Hvorfor kommer det an på hans økonomi?   Tjener du ikke penger selv??

Ofringer og innsats??   Skal ikke DU ofre noe og legge innsats i forholdet?   Er det bare mannens jobb?   Vi hyler likestiling ja, men bare når det gagner oss selv.   Må le :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som krever ringer til 3 månedslønner - hva mener dere at dere tilbyr, som er verdt 3 månedslønner? 

Anonymkode: af3ff...20b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som krever ringer til 3 månedslønner - hva mener dere at dere tilbyr, som er verdt 3 månedslønner? 

Anonymkode: af3ff...20b

Det lurer jeg også på du...... Hvis jeg skulle fått en ring tilsvarende tre av min kommende manns lønninger ville jeg hatt en ring til rundt 100 000 tusen kroner.  Vet ikke om jeg hadde turt å brukt den engang!

Endret av Peonjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her merker jeg folk som har fått en ring som ikke kostet mye, svarer.. virker som dere ikke er fornøyde. Hvem vil ikke hatt en kjæreste som sparte litt til en fin ting enn og bruke det på fylle eller andre hobby ting? Og om dere er i sparemodus for bolig, så er vel ikke forlovelse eller bryllup det smartest og bruke penger på. 20.000kr-30.000 greier vel de fleste gutter å spare om de prioriterer en fin ring til kjæresten sin. Det skjer en gang i livet?

Virker som jeg traff en ømt punkt på mange som har ikke fått hva de ville ha. :(

Anonymkode: f34f2...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her merker jeg folk som har fått en ring som ikke kostet mye, svarer.. virker som dere ikke er fornøyde. Hvem vil ikke hatt en kjæreste som sparte litt til en fin ting enn og bruke det på fylle eller andre hobby ting? Og om dere er i sparemodus for bolig, så er vel ikke forlovelse eller bryllup det smartest og bruke penger på. 20.000kr-30.000 greier vel de fleste gutter å spare om de prioriterer en fin ring til kjæresten sin. Det skjer en gang i livet?

Virker som jeg traff en ømt punkt på mange som har ikke fått hva de ville ha. :(

Anonymkode: f34f2...9b5

Jeg skjønner ikke hvorfor mannen skal spare til ring.:rolleyes:    Kvinner idag jobber like mye som menn og kan da spare til ring selv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Jeg har gitt streng beskjed om at en overdådig og dyr ring vil jeg ikke ha. Så lenge den er i relativt god kvalitet og utseendemessig er min stil, så kommer jeg til å elske den. Jeg ser ikke noe særlig forskjell uansett. Det er vel også mye hyggeligere å bruke det man "sparer" på å ikke kjøpe en idiotisk dyr ring til selve bryllupet eller bryllupsreise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket sammen om at det hadde vært fint å starte vårt nye kapittel med baby til sommeren med å forlove oss. Vi har hus, bil, gode jobber og er ferdig med all høyere utdanning. Vi har vært sammen i åtte år, og jeg føler meg iallefall veldig klar. Jeg tenkte det var like fint om vi sammen drar å kjøper ring og spleiser på det. Og så drar vi ut etterpå og koser oss med picnic eller noe og setter ringene på fingrene. Jeg ønsker ikke noe flau oppmerksomhet rundt frieri og sa at han kunne droppe det. Det er jo en veldig viktig avgjørelse vi tar sammen dette med å gifte oss, så da synes jeg det er like greit å gjøre det slik. 

Vi får nok sikkert mange spørsmål om hvordan han fridde og sånn, det er jo liksom tradisjon at det er mannens ansvar å gjøre noe minnerikt ut av det... Er det ikke nok at man sammen finner ut at man vil dele resten av livet sammen og at man da går til innkjøp av ring sammen? 

Er jeg helt alene i mine tankebaner? 

Anonymkode: c568e...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.  Nå er vi likestilte og det er like mye kvinnens ansvar som mannens. Nå er det mer og mer vanlig med en frierring også velger man gifteringer før man gifter seg.  De finner man gjerne sammen.  Noen bruker samme ringer til både forlovelse og bryllup.  Jeg fikk en diamantring 3 mnd etter han fridde, han hadde ikke forlovelsesring.  Nå har vi funnet gifteringer, en hamret smal ring med 5 diamanter til meg og en helt glatt til han. Begge i hvitt gull.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket sammen om at det hadde vært fint å starte vårt nye kapittel med baby til sommeren med å forlove oss. Vi har hus, bil, gode jobber og er ferdig med all høyere utdanning. Vi har vært sammen i åtte år, og jeg føler meg iallefall veldig klar. Jeg tenkte det var like fint om vi sammen drar å kjøper ring og spleiser på det. Og så drar vi ut etterpå og koser oss med picnic eller noe og setter ringene på fingrene. Jeg ønsker ikke noe flau oppmerksomhet rundt frieri og sa at han kunne droppe det. Det er jo en veldig viktig avgjørelse vi tar sammen dette med å gifte oss, så da synes jeg det er like greit å gjøre det slik. 

Vi får nok sikkert mange spørsmål om hvordan han fridde og sånn, det er jo liksom tradisjon at det er mannens ansvar å gjøre noe minnerikt ut av det... Er det ikke nok at man sammen finner ut at man vil dele resten av livet sammen og at man da går til innkjøp av ring sammen? 

Er jeg helt alene i mine tankebaner? 

Anonymkode: c568e...850

Du er ikke aleine. Sambo lufta tanken om at han vil gifte seg med meg, men viste ikke hvordan han skulle gjøre det. Og viste ikke hvordan han skulle skaffe ringer, hvilken ring osv, og ønsket at vi skulle finne de sammen. Vi dro å så på ringer noen ganger før vi bestemte oss og så litt mer også kjøpte vi to like. Vi tenker å bruke de som gifteringer også. Han gjemte de, og fridde til meg. Var kanskje ikke nødvendig med frieriet, men han hadde et ønske om det, så jeg lot han gjøre det. Bare et enkelt frieri uten mye oppmerksomhet da ingen av oss er så glad i slik. Men var utrolig romantisk og hyggelig. Selv om jeg så det kom den dagen, så ble jeg så lykkelig.

så du er absolutt ikke aleine om å tenke i de baner. 

Anonymkode: c8bab...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...