Gå til innhold

Ny partner etter lang tid uten sex, vanlig med forsinket mens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt over et år uten sex, den siste mnd har det vært intensivt mye med den nye daten min. Er det vanlig at en ganske regelmessig mens kan komme noen dager senere enn normalt i slike tilfeller? Det har murret i livmorområdet i to dager nå, men ingen blødninger. 

Jeg leste at stress kan klusse opp eggløsningen, og dermed menstruasjonen, da kan kanskje positivt stress/hodestups forelskelse også påvirke? 😅

Det er veldig usannsynlig at jeg er gravid, tar selvfølgelig en test så snart jeg får det til. 

Anonymkode: 54a7c...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel når jeg fikk ny partner sist hadde jeg mensen hele tiden i nesten 3 mnd. Var hos legen som tok tester, men hun konkluderte med at syklusen kunne bli unormal etter at man har gått ny partner 😊

Anonymkode: 853ba...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om. Men har selv gått nesten to år uten sex og med regelmessig menstruasjon i over ett år. Så ble jeg seksuelt aktiv i et par måneder og har hatt to sykluser på seks uker. Men tror ikke det hadde med mye sex å gjøre. Helt andre ting da det dessverre har vært en svært vanskelig og intens tid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men selv fikk jeg ny partner etter over ett år uten sex, og opplevde det motsatte av deg. Min vanligvis så presise menstruasjon kom før tiden. I starten av forholdet med nokså hyppig sex fant kroppen min ut at det var en god ide å kutte ned på syklusen med fire dager... Slik gikk de første mnd av forholdet, før det normaliserte seg igjen. Mulig det kan påvirkes andre veien også, med forsinkelse. 

Anonymkode: c32e6...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...