Gå til innhold

Trine Skei Grande og andre politikere som snakker usant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Han framstår som alt annet enn "enkel" og "løgner". Den som setter fram slike påstander bør svare på dem. Venter på at noen i Venstre tar tak i dette. Hvis ikke har ikke jeg ikke lenger noen som helst tillit til dette partiet. Det framstår da som et tulleparti som ivaretar sine egne framfor "ofre" i slike saker. Og velgerne kommer til å straffe dem for dette.

Anonymkode: 8d30f...daf

Ja han fremstår som alt annet enn enkel og løgner.  Jeg tenker at det var jo først når saken kom i media at folk begynte å varsle mot Giske så kan være snøballen har begynt å rulle nå som  VG, NRK, osv skriver om saken. 

Man vet jo aldri om noen kommer til å varsle, men tror  det må jo være lettere å varsle nå som man vet det er flere som vitner. Da slipper man å være hele byrden alene ved varslingen. 

 

Anonymkode: a383b...ca5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"– Hele saken er blitt et ikke-tema i partisammenheng. Spørsmål og bekymringer blir møtt med et skuldertrekk – og beskjed om at det ikke skjedde noe galt i Trøndelag. Partiet er i realiteten låst, sier en kilde."

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/MgBpKJ/26-aringen-om-hvordan-han-skal-ha-blitt-fremstilt--Dette-oppleves-som-et-overgrep

Venstrekilde til Aftenposten i kveld. Dette er for sterkt. En drøy ukultur i partiet, åpenbart, der ting som dette skal ties i hjel. Partiet verner om Grande men tas med ned i dragsuget.

Anonymkode: 8d30f...daf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Som Norges mektigste kvinner, burde de vise empati for gutten. Skei Grande sier hun ble mobbet, men det er gutten som i dette tilfellet har blitt mobbet. Jeg forlanger en unnskyldning fra statsministeren og Skei Grande», sier bryllupsgjesten til TV 2.

https://www.tv2.no/nyheter/9798761/

«Bryllupsgjesten synes statsministeren og Skei Grande har opptrådd forkastelig.»

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"– Hele saken er blitt et ikke-tema i partisammenheng. Spørsmål og bekymringer blir møtt med et skuldertrekk – og beskjed om at det ikke skjedde noe galt i Trøndelag. Partiet er i realiteten låst, sier en kilde."

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/MgBpKJ/26-aringen-om-hvordan-han-skal-ha-blitt-fremstilt--Dette-oppleves-som-et-overgrep

Venstrekilde til Aftenposten i kveld. Dette er for sterkt. En drøy ukultur i partiet, åpenbart, der ting som dette skal ties i hjel. Partiet verner om Grande men tas med ned i dragsuget.

Anonymkode: 8d30f...daf

Grande har ingen klar utfordrer i Venstre, det er ingen større fløy som ivrer etter å overta, slik vi f.eks ser i Arbeiderpartiet. Dette spiller også inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leifern skrev:

Grande har ingen klar utfordrer i Venstre, det er ingen større fløy som ivrer etter å overta, slik vi f.eks ser i Arbeiderpartiet. Dette spiller også inn.

Men hva med Ola Elvestuen? Sveinung Rotevatn? Abid Raja? Eller andre som, etter det vi kan regne med, har integriteten i behold? Partiet ville være tjent med et lederskifte. Eller er taushetskulturen så utbredt at ingen tør fremme slike forslag?

Anonymkode: 8d30f...daf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva med Ola Elvestuen? Sveinung Rotevatn? Abid Raja? Eller andre som, etter det vi kan regne med, har integriteten i behold? Partiet ville være tjent med et lederskifte. Eller er taushetskulturen så utbredt at ingen tør fremme slike forslag?

Anonymkode: 8d30f...daf

Man får nesten vente å se hva som skjer. Kanskje er det noen som ser muligheten til å felle Grande, kanskje gjør de det ikke.  

Om man planlegger å felle lederen så er man nok forsiktig før man vet man har støtte. 

Anonymkode: a383b...ca5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med Ola Elvestuen? Sveinung Rotevatn? Abid Raja? Eller andre som, etter det vi kan regne med, har integriteten i behold? Partiet ville være tjent med et lederskifte. Eller er taushetskulturen så utbredt at ingen tør fremme slike forslag?

Anonymkode: 8d30f...daf

Om hun går av er det en annen sak, men om de hadde gått med reelle tanker om å ta over, så ville de og den ev. fløyen deres brukt denne saken på en helt annen måte enn vi har sett så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo til og med i Venstre være noen som syntes det er umusikalskt og fremstille Trine som mobbeofferet her og ikke den da 17 år gamle gutten 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/norge/kilder-til-nrk_-_-grande-omtalte-gutten-som-mobbeoffer-og-ressurssvak-1.14005616

«Ifølge kildene brukte Grandes pressesjef og statssekretær Jan-Christian Kolstø karakteristikker som enkel, ustabil og arbeidsledig om gutten, mens Venstre-lederen og kulturministeren personlig omtalte gutten blant annet som mobbeoffer og ressurssvak.»

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.adressa.no/pluss/2018/04/13/Trine-Skei-Grande-og-statsministeren-må-faktisk-be-om-unnskyldning-16472609.ece

- Etter at Resett kom med den første saken, snakket jeg med Skei Grande. Da spurte jeg henne hva som var hennes opplevelse av hendelsen. Da sa hun: Du må huske at det var du som dro med meg bakom huset og hoppet på meg. Jeg ble helt sjokkert. Det var så langt fra sannheten som det går an, sier mannen til Adresseavisen.

Anonymkode: 97e49...030

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg synes det som har kommet frem de siste 24 timene gjør denne saken helt grotesk! Vi får bare si at endelig fattet mediene vi faktisk får lov til å sitere her interesse for sannheten rundt denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Leifern skrev:

«Bak lukkede dører kom Venstre-leder Trine Skei Grande torsdag kveld med en innstendig bønn til Venstres landsstyre om å ikke snakke om sex-saken på landsmøtet denne helgen.»

https://www.vg.no/nyheter/i/kaGyAk/kilder-til-vg-grande-boennfalt-landsstyret-om-ikke-aa-snakke-om-sex-saken-paa-landsmoetet

Den dama eier ikke skam i livet. Jeg reagerer også på hvor lett hun slipper unnna med med kommentarer som, «Jeg har ikke noe mer å si om saken» « det får noen andre ta seg av». Hvorfor får hun ingen motspørsmål? Hadde det vært noen andre, så hadde de tynet personen. Tv2 nyhetene kl 21.00, lot henne slippe lett med disse to overnevnte svarene. Det er helt forkastelig om hun slipper unna dette med null konsekvenser. Synd at ikke alle de mennene hun grafset i skrittet anmeldte henne. Det er jo et klart overgrep å klå folk i skrittet. 

Anonymkode: 13e90...0d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

. Synd at ikke alle de mennene hun grafset i skrittet anmeldte henne. Det er jo et klart overgrep å klå folk i skrittet. 

Anonymkode: 13e90...0d8

Det hadde kanskje vært det greieste. Strafferettslig er det sikkert foreldet. Men hadde vært fint om noen av mennene sa ifra hvordan hun seksuelt trakasserer menn. 

Trenger ikke være mennene fra bryllupet engang. Nekter å tro at dette bryllupet var første og eneste gang hun oppførte seg slik. Dama var nesten 40.  Kan umulig være første gang hun drakk seg full. 

Anonymkode: a383b...ca5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal Grande ha; Hun er jævlig arrogant!

https://www.dagbladet.no/nyheter/bryllupsgjest-varslet-statsministeren---de-bor-be-om-unnskyldning/69707421

- Jeg vil ikke kommentere dette i det hele tatt, sier Grande om saken. På spørsmål om hun blir svekket som leder av saken, svarer Grande med å vise til responsen hun fikk på talen sin til landsmøtet i dag.

- Tror du det ut fra applausen i stad? Det får du nesten avgjøre selv, sier hun.

Anonymkode: 97e49...030

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er når du som kvinne i en maktstilling, får en super kristen feminist som Nina Karin Monsen i mot deg på et nettsted, som det ikke er lov til og lenke til her, at du bør skjønne at gulvet gynger under beina dine 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter åpningstalen fikk hun overveldende applaus fra delegatene i landsmøtesalen, som klappet henne inn igjen på scenen tre ganger med taktfaste rop på «Trine, Trine, Trine».

– Den støtten jeg fikk i dag, var utrolig deilig. Jeg tror jeg aldri har fått så mye applaus. Det oppleves deilig å være partileder når man føler at man får «kred» for det man gjør, sa hun etter talen."

TSG til Aftenposten i går kveld. I dag blir hun nok gjenvalgt som leder. Hva ER det med dette partiet??

Anonymkode: 8d30f...daf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Så ikke bare har hun hatt sex med en sytten år gammel gutt. 

 Dette var også en gutt som ifølge Grande var nokså "enkel" og ressurssvak... 

Anonymkode: e06c4...565

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Så ikke bare har hun hatt sex med en sytten år gammel gutt. 

 Dette var også en gutt som ifølge Grande var nokså "enkel" og ressurssvak... 

Anonymkode: e06c4...565

Det var kanskje noe som ble antydet fordi man skulle så tvil om det han hadde fortalt om var riktig. Det styrker ikke akkurat hennes historie om gutten rent faktisk var ressurssvak.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...