Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som var ekstremt kresen i matveien?


godjenten

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker at den jeg er sammen med er så lik som meg som mulig. Å jeg fins ikke kresen. Så svaret er nei. Hadde heller ikke kunnet date en veganer eller vegetarianer. 

Anonymkode: fe920...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle dager, for en rar ting å undre seg over.. Men ja det kunne jeg ha gjort. Er ikke som om en persons matvaner er det som utgjør personen. Matpreferanser er ikke det viktigste jeg ser etter i en partner! 

Med det sagt, så hadde jeg  forventet en stor innsats fra vedkommende om å ordne sin egen mat, da jeg ikke hadde hatt ork til å tilrettelegge hver middag hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Er ikke et kontrollerende vesen som skal styre andre.

Det er dessuten uhøflig å skulle fôre folk med det man selv spiser uten at de ønsker det selv.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor kresen. Vi må kunne gå på restauranter, og ellers får han lage sin egen mat, hvis han ikke vil ha min.

Anonymkode: f6482...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes det er helt uproblematisk, hva slags forhold har dere til mat selv? Er ikke måltider en sosial arena for dere og partner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Duckie skrev:

Dere som synes det er helt uproblematisk, hva slags forhold har dere til mat selv? Er ikke måltider en sosial arena for dere og partner?

Man kan ikke noe for hvis man misliker forskjellige matretter, folk har forskjellig smakssans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Duckie skrev:

Dere som synes det er helt uproblematisk, hva slags forhold har dere til mat selv? Er ikke måltider en sosial arena for dere og partner?

Jeg er imot måltider som sosial arena dersom maten ikke er nok variert til at folk som ikke er altetende skal føle seg velkomne. Når folk inviterer synes jeg de bør informere om hva som serveres. Takker konsekvent nei om det ikke gjøres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Duckie skrev:

Dere som synes det er helt uproblematisk, hva slags forhold har dere til mat selv? Er ikke måltider en sosial arena for dere og partner?

Nå skrev jeg at det kom an på. Så lenge personene kan gå på de fleste restauranter, og finne noe å spise. Så går det fint. Jeg er veldig glad i mat, det å spise ny mat, jeg lager all mat fra bunn av. Men jeg sliter selv med flere allergier, og prøver å spise minst mulig kjøtt. Men jeg har hatt mine allergier i en del år nå, og kan fint gå på de fleste restauranter. Så jeg har jo selv hindringer i matveien, men prøver å ikke la det hindre meg.

Anonymkode: f6482...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Winza skrev:

Man kan ikke noe for hvis man misliker forskjellige matretter, folk har forskjellig smakssans :)

Utrolig at dette for noen skal være så vanskelig å forstå. Det jeg som kresen ønsker er at folk simpelthen ikke på død og liv skal mate meg. Jeg synes det er helt greit å leve på brødskiver om jeg er på besøk, det som er ubehagelig er folk som ikke tar et nei for et nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Winza said:

Man kan ikke noe for hvis man misliker forskjellige matretter, folk har forskjellig smakssans :)

Nei, det vet jeg. Men synes du ikke det er hyggelig å lage istand mat med partner? Kose seg sammen med noe godt å spise og noe godt i glasset?

1 minutt siden, Husholdning1 said:

Jeg er imot måltider som sosial arena dersom maten ikke er nok variert til at folk som ikke er altetende skal føle seg velkomne. Når folk inviterer synes jeg de bør informere om hva som serveres. Takker konsekvent nei om det ikke gjøres.

Hva med partner? Synes du ikke måltider er en viktig del av samlivet? Kunne du vært sammen med "nugattimannen"?

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå skrev jeg at det kom an på. Så lenge personene kan gå på de fleste restauranter, og finne noe å spise. Så går det fint. Jeg er veldig glad i mat, det å spise ny mat, jeg lager all mat fra bunn av. Men jeg sliter selv med flere allergier, og prøver å spise minst mulig kjøtt. Men jeg har hatt mine allergier i en del år nå, og kan fint gå på de fleste restauranter. Så jeg har jo selv hindringer i matveien, men prøver å ikke la det hindre meg.

Anonymkode: f6482...2fa

Men da er det en annen situasjon enn hva jeg ser for meg, tenk nugattimannen. Du liker jo å lage og spise mat og prøve nye ting. Allergier eller at man har enkelte ting man ikke spiser, som kjøtt, gjør jo at man fortsatt har mye å velge i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duckie skrev:

Hva med partner? Synes du ikke måltider er en viktig del av samlivet? Kunne du vært sammen med "nugattimannen"?

Nei, egentlig ikke. I den grad det er viktig så er jo det viktigste at man spiser sammen, ikke det samme. Tja, ser ikke problemet med det. Min samboer er så å si altetende, og jeg motsatt. Hva den andre pakker i kjeften er heldigvs likegyldig for oss begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Winza said:

Man kan ikke noe for hvis man misliker forskjellige matretter, folk har forskjellig smakssans :)

Man kan ikke noe for at man synes ekstremt kresne menn er turn off. :)

Anonymkode: a0b64...213

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke noe for at man synes ekstremt kresne menn er turn off. :)

Anonymkode: a0b64...213

Folk får synes hva dem vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Duckie skrev:

Dere som synes det er helt uproblematisk, hva slags forhold har dere til mat selv? Er ikke måltider en sosial arena for dere og partner?

Nå er jeg halvkresen selv, men jeg hadde ikke sett noe stort problem i en partner som hadde hatt enda smalere kosthold enn meg. Man kunne jo lagd ulike variasjoner av samme rett, slik vi hadde gjort dersom han var veganer eller levd på ekstrem LCHF. 

Anonymkode: 5b1af...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duckie skrev:

Nei, det vet jeg. Men synes du ikke det er hyggelig å lage istand mat med partner? Kose seg sammen med noe godt å spise og noe godt i glasset?

Hva med partner? Synes du ikke måltider er en viktig del av samlivet? Kunne du vært sammen med "nugattimannen"?

Men da er det en annen situasjon enn hva jeg ser for meg, tenk nugattimannen. Du liker jo å lage og spise mat og prøve nye ting. Allergier eller at man har enkelte ting man ikke spiser, som kjøtt, gjør jo at man fortsatt har mye å velge i.

Hvis det er noe jeg liker å spise ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si å være kresen? Legger vi egentlig det samme i uttrykket??

Er det å ikke spise hva som helst eller å bare spise det samme hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/15/2018 at 10:01 AM, Duckie said:

Dere som synes det er helt uproblematisk, hva slags forhold har dere til mat selv? Er ikke måltider en sosial arena for dere og partner?

Samboeren min er en som kaster i seg mat uten å hverken nyte eller virkelig smake på den. Det går 2-3 porsjoner på 5 minutter. Jeg er kresen, men jeg bruker lang tid på å spise, kan fort bruke 15-20 minutter på en porsjon.

Anonymkode: 7a535...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 13.4.2018 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Om personen var i stand til å lage sin egen mat, og ikke lagde en greie ut av det - så ja.  Om jeg hadde tatt hensyn til det i egen matlaging - trolig ikke. 

Anonymkode: d3259...8d0

Eg tenkar i samme baner. Enn så lenge. Du etter det du vil men ikkje prøv for hardt å endra mine matvaner.

Eg er i overkant glad i mat og vil kalle meg veltrent. "Norsk husmannskost". (Eter for to-tre personer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Menn som er veldig kresen i matveien og attpåtil bare vil ha usunn mat er et stort turn off. Nettopp fordi jeg synes det er gøy å prøve nye matretter og lage god mat sammen i helgene. Ikke bare lage taco (som er skikkelig kjedelig) på fredagene og hive en grandis inn i ovnen på lørdag. Foretrekker at mannen er mat interessert, liker å prøve nye ting, synes det hyggelig å lage mat sammen og ikke at han bare vil spise det samme hele tiden. At han hele tiden rynker på nesa og sier "nei, det vil jeg ikke ha" når jeg kommer med nye oppskrifter. Mener ikke at vi MÅ bare like akkurat det samme, men orker ikke menn som ikke vil ha fisk, grønnsaker eller noen ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når svigermor skal ha selskap og lager eget fat til han. Brødskiver med Nugatti!

Anonymkode: 48fc2...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...