Gå til innhold

Jeg fikk klamydia, men han fikk ikke. Er det mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og typen er i et exclusivt forhold, og jeg har ikke hatt sex med noen enn typen. Men nå får jeg symptomer som føles det samme som å få klamydia. Jeg har sjekket meg hos olafia, men jeg må vente minst 10 dager for å være sikkert på at jeg får klamydia eller nei. Jeg blir så forvirret og har mye angst, så jeg konfrontert typen min for å finne om han hadde hatt sex med noen. Han sa nei, og han hadde ikke fått noe rare symptomer. Hvis jeg får positivt prøvesvar på klamydia, og typen min faktisk ikke har hatt sex med noen, er det mulig at jeg bare får klamydia? 

Anonymkode: e7f4d...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du får positivt svar på klamydia prøven så har typen din det også. Det er ikke mulig at det IKKE smitter, når man har hatt ubeskyttet sex med en som har det. Hvis han nekter, så kan du være sikker på at han nekter fordi det er han selv som har vært utro og smitta deg.

Men det kan være noe annet også, sopp f.eks kan jo stikke litt. Lykke til med prøvesvarene!

Anonymkode: 91ba6...ced

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Hvis du får positivt svar på klamydia prøven så har typen din det også. Det er ikke mulig at det IKKE smitter, når man har hatt ubeskyttet sex med en som har det. Hvis han nekter, så kan du være sikker på at han nekter fordi det er han selv som har vært utro og smitta deg.

Det hender at kroppen greier å bekjempe det selv, så ville ikke vært 100% sikker på at han har vært utro.

Anonymkode: ad3d8...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hender at kroppen greier å bekjempe det selv, så ville ikke vært 100% sikker på at han har vært utro.

Anonymkode: ad3d8...b46

Med tanke på at det er hun som har klamydia. Så er det nok hun som har vært utro. 

Anonymkode: a4dc7...b89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klamydia smitter godt også fordi mange ikke får symptomer. Derfor er det viktig å sjekke seg bare for å være sikker. Om du har klamydia så har kjæresten din med stor sannsynlighet det også, selv om han ikke har noen symptomer. Men det kan også være andre grunner til symptomene du har, så sjekk hos legen din om du får negativt svar tilbake. Har dere begge to sjekket dere før dere hadde sex?

Anonymkode: 3664b...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hender at kroppen greier å bekjempe det selv, så ville ikke vært 100% sikker på at han har vært utro.

Anonymkode: ad3d8...b46


Nope det skjer ikke. Har du hørt det fra en mann som ville dekke over at han hadde vært utro?
Hvis hun har det så har kjæresten det også. Hvis hun vet at hun ikke har vært utro, så er det han som har vært det.
Uansett hvor mye han nekter på at han har det, så har han det hvis hun har det.
Og vil gå i skjul å teste seg og få behandling bak hennes rygg, og si at han er for sliten til sex for tida mens han er under behandling, eller fremprovosere en krangel så han har grunn til å sexstreike, slik vi lest en annen utro mann under klamydiabehandling gjorde for å slippe sex og smitting av dama for andre gang.

Anonymkode: 91ba6...ced

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Klamydia smitter godt også fordi mange ikke får symptomer. Derfor er det viktig å sjekke seg bare for å være sikker. Om du har klamydia så har kjæresten din med stor sannsynlighet det også, selv om han ikke har noen symptomer. Men det kan også være andre grunner til symptomene du har, så sjekk hos legen din om du får negativt svar tilbake. Har dere begge to sjekket dere før dere hadde sex?

Anonymkode: 3664b...f39

Enig om at det er mange som ikke får symptomer. Man bør sjekke jevnlig for å være sykdomsfri

Endret av jenterrule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde neseoperasjon for 1 uke siden. Kunne det hende at han fikk noen antibiotika piller under operasjonen som hjelpet til å bli kvitt av klamydia? Vi hadde sex 2 dager før operasjonen hans.

Anonymkode: e7f4d...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:


Nope det skjer ikke. Har du hørt det fra en mann som ville dekke over at han hadde vært utro?
Hvis hun har det så har kjæresten det også. Hvis hun vet at hun ikke har vært utro, så er det han som har vært det.
Uansett hvor mye han nekter på at han har det, så har han det hvis hun har det.
Og vil gå i skjul å teste seg og få behandling bak hennes rygg, og si at han er for sliten til sex for tida mens han er under behandling, eller fremprovosere en krangel så han har grunn til å sexstreike, slik vi lest en annen utro mann under klamydiabehandling gjorde for å slippe sex og smitting av dama for andre gang.

Anonymkode: 91ba6...ced

Jo det kan skje, er en del forskning på det mtp å lage en vaksine mot klamydia. Hørte det på høyskolen fra foreleser, ikke fra en mann :fnise:

Anonymkode: ad3d8...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg og typen er i et exclusivt forhold, og jeg har ikke hatt sex med noen enn typen. Men nå får jeg symptomer som føles det samme som å få klamydia. Jeg har sjekket meg hos olafia, men jeg må vente minst 10 dager for å være sikkert på at jeg får klamydia eller nei. Jeg blir så forvirret og har mye angst, så jeg konfrontert typen min for å finne om han hadde hatt sex med noen. Han sa nei, og han hadde ikke fått noe rare symptomer. Hvis jeg får positivt prøvesvar på klamydia, og typen min faktisk ikke har hatt sex med noen, er det mulig at jeg bare får klamydia? 

Anonymkode: e7f4d...746

Du «fikk» det, men han «fikk» det ikke... Jeg lurer veldig på hvem dere skulle fått det fra? :klo:

Du vet at klamydia er en smittsom kjønnssykdom? Det er ikke noe man bare får. 

Anonymkode: 3b82d...158

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man får det heller ikke samtidig, med mindre dere har hatt med en tredjeperson som har smittet dere. :fnise:

Anonymkode: 3b82d...158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde neseoperasjon for 1 uke siden. Kunne det hende at han fikk noen antibiotika piller under operasjonen som hjelpet til å bli kvitt av klamydia? Vi hadde sex 2 dager før operasjonen hans.

Anonymkode: e7f4d...746

Nei . Det er helt forskjellig antibiotika for dette og den ene funker ikke på det andre

Anonymkode: 91ba6...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får positivt svar på klamydia prøven så har typen din det også. Det er ikke mulig at det IKKE smitter, når man har hatt ubeskyttet sex med en som har det. Hvis han nekter, så kan du være sikker på at han nekter fordi det er han selv som har vært utro og smitta deg.

Men det kan være noe annet også, sopp f.eks kan jo stikke litt. Lykke til med prøvesvarene!

Anonymkode: 91ba6...ced

Jeg er jente og har fått beskjed fra 2 sexpartnere at de har hatt klamydia når vi lå sammen uten at jeg har fått det.

Anonymkode: fdf69...076

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jente og har fått beskjed fra 2 sexpartnere at de har hatt klamydia når vi lå sammen uten at jeg har fått det.

Anonymkode: fdf69...076

Samme her! Fikk beskjed fra en sexpartner at han hadde testet positivt, så jeg var sikker på at jeg også var det, men da jeg testet meg viste prøven at jeg ikke hadde fått det. Så det smitter tydeligvis ikke hver gang. 

Anonymkode: 8e91d...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får positivt svar på klamydia prøven så har typen din det også. Det er ikke mulig at det IKKE smitter, når man har hatt ubeskyttet sex med en som har det. Hvis han nekter, så kan du være sikker på at han nekter fordi det er han selv som har vært utro og smitta deg.

Men det kan være noe annet også, sopp f.eks kan jo stikke litt. Lykke til med prøvesvarene!

Anonymkode: 91ba6...ced

Statistisk sett vil 1 av 5 som har sex med en som har klamydia selv bli smittet. Så det er ikke slik at han nødvendigvis har det fordi hun har det. 

Anonymkode: 8e91d...07e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får positivt svar på klamydia prøven så har typen din det også. Det er ikke mulig at det IKKE smitter, når man har hatt ubeskyttet sex med en som har det.

Anonymkode: 91ba6...ced

Rull inn, selvsagt er det mulig. Klamydia har ca 30% risiko for overføring pr samleie, så risikoen er høy. Men det er en bakterieinfeksjon, og det er store individuelle forskjeller i hvor lett følsomme kroppene våre er for ulike virus og bakterier. Så noen vil aldri få det, mens andre får det hver gang. Siden det er en bakterie vil også kroppen nedkjempe den på egen hånd over tid, så dersom han har hatt det for lenge siden kan det ha gått over. 

Men uansett må han sjekke seg dersom du får det påvist. Spesielt menn kan lett ha det uten å ha et eneste symptom, så hva han føler er ikke relevant. Og dersom han faktisk har det vil han bare smitte deg på nytt, etter at du er kurert. 

Anonymkode: d1dc9...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett vil 1 av 5 som har sex med en som har klamydia selv bli smittet. Så det er ikke slik at han nødvendigvis har det fordi hun har det. 

Anonymkode: 8e91d...07e

Dette skulle jeg også skrive. Det er ikke alle som blir smittet, men hvis man har sex gjentatte ganger med en som har det, vil sjansene for at du også får det øke betraktelig. 

Det er faktisk sant at kroppen kan lege seg selv fra klamydia, men det kan ta opptil to år og det vil mest sannsynlig oppstå mange skader underveis. 

Personlig synes jeg du tar sorgen på forskudd. Du har ikke fått svar enda, og det kan godt være noe annet. 

Anonymkode: ca6d4...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jente og har fått beskjed fra 2 sexpartnere at de har hatt klamydia når vi lå sammen uten at jeg har fått det.

Anonymkode: fdf69...076

Da lå dere sammen før inkubasjonstiden, som er ca en uke fra smitte til "aktivt".
Man er pliktig til å si fra til alle man har ligget med i den perioden, når man har klamydia, så som oftest er det vanskelig å tidfeste når man ligger med flere, og det kan like gjerne vært personen de lå med etter deg som smitta de og at de faktisk ikke hadde det den tiden du lå med de.
 

Anonymkode: 91ba6...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha blitt smittet av noen. Hvis han ikke har det, må du ha blitt smittet av noen andre. Om han ikke er smittet, er det vel heller han som bør være bekymret for utroskap...

Man kan ikke bli smittet av noen som ikke er smittet selv. Har du klamydia MÅ du ha blitt smittet av noen som også har det. Det er for øvrig fullt mulig at kjæresten din ikke har fått det selv om du har det. Man kan ligge med noen som er smittet uten å bli smittet selv. Men som sagt ikke motsatt.

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...