Gå til innhold

I dag ble jeg "friskmeldt" fra diabetes, hurra! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.4.2018 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Så bra! Jeg har opplevd det samme selv. Fikk målt for høyt blodsukker gjentatte ganger for et halvt år siden, farlig nær diabetes II diagnose. Legen foreslo livsstilsendringer siden jeg var overvektig, og på nesten 6 måneder har jeg lykkes å gå ned i vekt (16 kg - yeah!) og begynt å bevege mer på meg. Fikk "dommen" på onsdag-fastende blodsukker er helt normalt. Fantastisk følelse :)

Anonymkode: 5609e...765

Så flink du er - godt jobba! :) 

 

Anonymkode: 533c7...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, *Luftbobla* skrev:

Gratulerer! Mirakel! Ikke hver dag man blir frisk fra en livslang sykdom ;)

Nå var jeg jo aldri syk heller (av diabetes, i hvertfall). Så kanskje du burde spare ordet mirakel til noe mer mirakuløst? 

Anonymkode: 533c7...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 16.46, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette her er så utrolig provoserende!

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sittet på et legekontor og kranglet om hvorvidt jeg har diabetes (lenge før jeg fikk denne diagnosen), høyt blodtrykk og høyt kolesterol. «Det er trolig et symptom på det høye blodtrykket ditt, det er ingen grunn til å undersøke dette videre!», og det tre minutter etter at de målte blodtrykket mitt for ørten hundrede gang og nok en gang så at det er fint, flott og til og med egentlig litt for lavt. Og neste konsultasjon er vi i gang igjen - «Du bør virkelig gjøre noe for å senke kolesterolet ditt!» selv om de sitter med testresultatene som viser at jeg har perfekt kolesterol foran seg. Og sånn går hver eneste konsultasjon. Er det ikke blodtrykket, er det blodsukkeret eller kolesterolet eller kneproblemene de mener jeg har. «Du klager jo ofte på knærne dine.» NEI, jeg gjør ikke det! Jeg har ikke klaget på (eller hatt problemer med) knærne siden jeg vred et leddbånd i en skiulykke som åtteåring. Kunne vi et bittelite øyeblikk heller konsentrere oss om hvorfor jeg har hatt mensen i halvannet år sammenhengende, hvorfor jeg har så mye eksem på hendene at jeg ikke kan holde min egen suppeskje eller at jeg har hosta til jeg spyr og hatt feber i over sju måneder? Men nei - det viktigste er å få bekreftet sine egne fordommer. Og å få en vegetarianer til å skifte over fra rødt til hvitt kjøtt og å få prakket på meg noen blodtrykkssenkende medisiner jeg ikke trenger. 

Anonymkode: 533c7...f1e

Det der er jo svært kritikkverdig! Jeg håper du klager inn denne legen! 

Anonymkode: e3137...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er jo svært kritikkverdig! Jeg håper du klager inn denne legen! 

Anonymkode: e3137...3c8

Jeg har klaget inn noen, men etterhvert sluttet jeg. Man kan rett og slett ikke klage inn mer eller mindre alle leger man møter. 

Anonymkode: 533c7...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...