Gå til innhold

Til menn: Hvor distraherende er pupper/tettsittende klær?


Godklump1

Anbefalte innlegg

Det varierer sikkert, men hvor distraherende eller tennende er pupper og tettsittende klær? 

Dette plager meg skikkelig, for jeg føler meg veldig ofte ukomfortabel blant menn hvis jeg går i noe som viser formene mine mer. 

Det har nok noe med den seksualiseringen vi er utsatt for i samfunnet og at pupper og rumper osv er et stort fokus i film og media. Hva med de som naturlig har store pupper og er formfulle - hvor distraherende/tennende er dette? Og da mener jeg på jenter som har nøytrale klær og som ikke inviterer til noen flørt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

99% av damer som går med tettsittende klær er ikke distraherende, det er kun de virkelig fine menn lar seg forstyrre av. Du er nok trygg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det kommer litt an på hvordan du gjør det. Går du i trange klær, og har utringning tenker man at du på et eller annet plan ønsker oppmerksomhet. Går du i mer normale klær som får fram formene dine tenker man at du er heit og that's it.

Hvis du har lyst å gå i klær som bedre får fram formene dine så ser ikke jeg helt hvorfor du skal latt det at det er distraherende for menn stoppe deg? Det er jo ikke ditt problem.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det kommer litt an på hvordan du gjør det. Går du i trange klær, og har utringning tenker man at du på et eller annet plan ønsker oppmerksomhet. Går du i mer normale klær som får fram formene dine tenker man at du er heit og that's it.

Hvis du har lyst å gå i klær som bedre får fram formene dine så ser ikke jeg helt hvorfor du skal latt det at det er distraherende for menn stoppe deg? Det er jo ikke ditt problem.

Ikke direkte mitt problem nei, men jeg ønsker ikke å lage "problemer" for andre heller. Ønsker ikke bidra til at menn må være en del av en kultur og et tankesett eller en fristelse, for å kalle det det, som de ikke vil være en del av. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Godklump1 skrev:

Det varierer sikkert, men hvor distraherende eller tennende er pupper og tettsittende klær? 

Dette plager meg skikkelig, for jeg føler meg veldig ofte ukomfortabel blant menn hvis jeg går i noe som viser formene mine mer. 

Det har nok noe med den seksualiseringen vi er utsatt for i samfunnet og at pupper og rumper osv er et stort fokus i film og media. Hva med de som naturlig har store pupper og er formfulle - hvor distraherende/tennende er dette? Og da mener jeg på jenter som har nøytrale klær og som ikke inviterer til noen flørt. 

 

Gå i det du vil, gå gjerne i trange klær. Kult med stramme topper og pinetrange jeans og høye heler:)

Anonymkode: 50f1b...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, RoH skrev:

Tettsittende eller nøytrale? 

Tettsittende syns nå jeg :)

Anonymkode: 50f1b...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si et slik, når våren kommer etter en laaaaang vinter, og jentene strømmer ut på gata med tettsittende, ultrakorte shortser, og stramme topper med utringning.... Ja, da kan jeg love deg at bolde begynner å bruse...  Enten man er gift eller ikke :fnise:

Og sånn skal det jo være. Det er deilig å se på. Betyr ikke at man skal stirre og tafse, men å kikke diskré på dette fantastiske skaperverket må man jo få lov til, det gjør dagen så mye, mye bedre :) 

Om det er distraherende? Vel, spørs hvor langt man trekker det, men jeg anser det som utelukkende positivt å se på en vakker, lettkledd kvinne. Og det er vel i bunn og grunn derfor også kvinner kler seg sexy, for å se bra ut?

Anonymkode: 69c53...fd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Det er ikke distraherende i det hele tatt, men dersom du selv blir distrahert bør du bruke klær som sitter løsere. Dersom du føler at du fyller ut nær sagt alle klesplagg er det bare å la det stå til, ikke noe å bry seg om.

Eneste som distraherer er de som føler det naturlig å gå direkte fra gymmen til butikken i tights og trang topp, de blir lagt merke til, og de ønsker det (selv om de ønsker å tro noe annet selv, og ønsker det så sterkt at de også tror på det selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pupper virker pirrende på heterofile menn har ikke noe med nyere tids mediefokus å gjøre.

Sjimpansen er vår nærmeste slektning i dyreriket, vi har 98,5% av vårt DNA felles. Hos dem er det hunnenes rumper som er den store attraksjonen. Brystene er flate unntatt når hun har fått en unge, da blir de runde pga melk. Da menneskene reiste seg på to ben ble ikke rumpa like synlig. Derfor trengte menneskehunnen et annet tegn på å signalisere at hun ikke lenger var et barn, men kjønnsmoden og at det er et poeng i å prøve seg (sett med bakgrunn at målet med sex er forplantning). 

Vi menneskehanner er altså biologisk programmert til å føle tiltrekning til pupper og utringing som viser kløft. Når vi ser ei dame med et flott frontparti og klær som ikke akkurat skjuler dem prøver de fleste av oss å ikke bli fersket i å glane, men det er som en magnet på blikket. 

Faktisk kikker kvinner også. Jeg så en gang en video der noen kvinner med ganske store pupper hadde gått med litt utringing og et skjult kamera montert i bh-en. Kvinnene gikk rundt i sentrum av en by (husker ikke hvilken), og både menn og kvinner kikket ofte rett i kameraet. 

Anonymkode: f604b...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 her. Å bli åpenlyst beglodd, kommentert og tafset på, er jo helt uaktuelt, men hvordan menn og kvinner ser på deg og tenker, er bare et problem i ditt eget hode.  Du er trolig veldig selvbevisst,  men må heller prøve å flytte fokuset ut på arbeidsoppgavene, studiene, personene du omgås med etc. Slik at du ikke hele tiden tenker på hva du viser fram,  og hva andre måtte mene om det. 

For meg er det en viktig del av hverdagen, at jeg kan få et glimt av noe pent. Graden av seksualisering kommer mer an på mitt eget humør, enn akkurat hvordan hun ser ut. Noen ganger legger jeg bare merke til en fin figur, og en god holdning,  andre ganger ser jeg en stram rumpe, og tenker at den der ville jeg gjerne tatt hardt her og nå.. Og det er like gjerne mine kvinnelige kolleger i 40-60 årene, som det er noen av studinene som vrimler rundt i mitt område.  Dette skjer jo selvsagt bare i korte glimt i løpet av en dag, men til TS; ja, ukjente og kjente menn(esker) kan når som helst komme til å ha seksualiserte tanker om deg, og muligens oftere når du tar på deg noe som viser fram en flott kropp. De nedvurderer deg ikke som kollega og medmennesker av den grunn. Du må bare finne en måte å leve med det, for vi er nok helt nede på naturnivå her. 

Anonymkode: ab0d0...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på puppestørrelsen din. Store pupper vil naturlig nok få mer oppmerksomhet. 

(Bytt ut pupp med rumpe om du lurer på rumpe)

Anonymkode: faa55...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 



En av grunnene til at jeg spør har nok noe med at menn har blitt litt svartmalt i hodet mitt, da mtp alle voldtekter og saker om seksuell trakassering, og generelt måten man hører at mange menn snakker om kvinner på. Og naturligvis egne erfaringer, men ingen av grove slag. 

Den andre er at jeg kjenner flere som mener kvinner bør kle seg anstendig.

Virker ikke som noen her så langt syns det er negativt at en kvinne kler seg mer avslørende og at det ikke gjør noe om det påvirker dem seksuelt. Det var vel i grunn det jeg lurte på, om denne distraksjonen er irriterende.

Evolusjonsteoretikeren: Den tiltrekningen har nok alltid vært der ja, men det hjelper ikke på med massemedia mener jeg. Tror jeg hadde vært litt mindre sexfiksert om jeg hadde vært foruten en del ting som har blitt servert for øynene våre de siste årene. Ellers så vet jeg godt at kvinner også stirrer. Spm var mer hvorvidt det er distraherende i negativ forstand. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, FrodeF skrev:

99% av damer som går med tettsittende klær er ikke distraherende, det er kun de virkelig fine menn lar seg forstyrre av. Du er nok trygg. 

Hæ? 99%? Sjekk synet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kropper og former er ikke distraherende, det er menn som glor som ikke har folkeskikk.

Anonymkode: 29425...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver vår når mye pent dukker frem så blir jeg litt distrahert. Etter noe tid blir jeg vant med det (og erfarer at det ikke resulterer i seksuell utelling for meg) og jeg reagerer ikke lenger på det. Dermed kan måter å kle seg på som distraherer meg om våren ikke medføre at jeg leer et øyebryn om høsten. Tiden jeg blir distrahert om våren blir kortere og kortere jo eldre jeg blir.

Slik er det også når jeg besøker nakenstrendene. Først besøk om våren kan være litt distraherene. I juli kan jeg være der med masse flotte damer rundt meg uten å tenke nevneverdig på sex.

Når det gjelder pupper så er det jo en ny ting å skjule de og å kun vise de frem i seksuelle sammenhenger. Dermed blir de et signal til menn om et mulig seksuelt potensiale. Da reagerer menn selvfølgelig med opphisselse på det. Hvis alle kvinner gikk toppløse, uten bh o.s.v. så vil menn fort lære at det ikke signalerte at samleie/seksuell tilfredstillelse var nært forestående. Menn vil da fort bli mindre distrahert og opptatt av pupper.

Anonymkode: 3f1dd...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo noe som endres med hva vi er vant med. For hundreogfemti år siden var tettsittende benklær noe menn aldri så på kvinner og det ville distrahere de sterkt. De hadde nok fått øyblikkelig reisning om de hadde besøkt et av dagens treningssentere. Brystvorter derimot var de mer vant med å se og det distraherte ikke.

I dag er det motsatt. I dag har samtlige kvinner på treningsentre tettsittende benklær uten at menn reagerer nevneverdig. Hvis derimot en brystvorte ses gjennom tøyet vil mange finne det pirrende og distraherende. 

Anonymkode: 3f1dd...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ett vis ironisk hvordan samfunnet er blitt, for desto mer evolusjonær tenkning desto mer fornekter vi vår egen biologi: Jo høyere det ropes om at vi bare er apekatter desto mer krenket blir vi over at noen oppfører seg som dyr. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis derimot en brystvorte ses gjennom tøyet vil mange finne det pirrende og distraherende. 

Anonymkode: 3f1dd...ced

Det er ikke alle som har stive "hele tiden". Mine er for eksempel flate, så de blir kun stive ved kulde/berøring. Gjør at jeg har null problemer med å gå uten bh... Måten man beveger seg på tror jeg nok og har litt og si - hvorvidt man er selvsikker eller ikke. 

Jeg går for eksempel i dag i noe tettsittende, men det er fordi jeg selv vil gå i det og fordi min samboer liker det. Hva andre menn tenker driter jeg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at ikke menn glor hele tiden er at vi har trening fra vi kom i puberteten i å undertrykke det kraftige plinget i hjernen hver gang en kløft el. kommer innenfor synsvidde.

Anonymkode: 76007...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...