Gå til innhold

Noen som blir med på å minimere garderoben?


absinthia

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt en grundig overgang av klær, har jeg funnet ut at jeg skal minimere meg ned mot noe ala kapselgarderobe/minimalistisk garderobe,.som jeg deler i to sesonger.

Tenkte at det hadde vært motiverende med en tråd, dersom noen vil bli med på garderobeslanking.

Har nå rundt 200 klesplagg jeg sitter tilbake med, etter å ha levert det jeg ikke kommer til å bruke til gjenbruk. Mye av dette er helt greie t-skjorter, singleter og skjorter/ gensere. Synes det er sløsing å kaste ting jeg faktisk bruker, bare for å slanke garderoben, så jeg har tenkt å slite ut noen klær, samtidig som jeg har kjøpestopp.. 

Jobber med små barn og har av den grunn ikke tenkt å legge meg på den mest minimalistiske linjen, da jeg gjerne kommer hjem med snørr på skuldra og låret, samt leverpostei på armen, men har et mål om tilsammen 80 klesplagg, utenom undertøy, sokker, regnklær og andre uteklær. Poenget er at de aller fleste tingene i de to forskjellige garderobene, skal kunne kombineres. 

Tipper dette kommer til å ta et par år. 

I dag har jeg pakket ned typiske høst og vinterklær, samt en del av mine mange t-skjorter og singleter, for å ha dette som basis for høst og vintergarderoben som jeg skal bygge.

Noen fler som blir med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det tidligere i vinter :) Veldig god følelse å få silt ut litt av skapene siden det har lett for å hope seg opp ting man egentlig aldri bruker. I tillegg den deilige følelsen av at alt er strøkent i skapene med tellekanter.

Anonymkode: 130b9...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det tidligere i vinter :) Veldig god følelse å få silt ut litt av skapene siden det har lett for å hope seg opp ting man egentlig aldri bruker. I tillegg den deilige følelsen av at alt er strøkent i skapene med tellekanter.

Anonymkode: 130b9...9ce

Tipper det var befriende. :)

Her har vi blant annet dårlig skapplass og det er andre ting vi heller vil bruke plass til, enn nye skap, når man helt fint kan klare seg med det man har plass til. I fremtiden vil jeg heller satse på plagg jeg virkelig liker og som har best mulig passform, samtidig som jeg betaler mer for kvalitet enn kvantitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.....jeg får vel bare snakke litt med meg selv..?

Altså:  jeg tok en tur til i garderoben, da jeg kom hjem fra jobb, , for å plukke ut ting for høst og vinterbruk... og jammen kom jeg over noen fler ting til som får seg en tur til gjenbruk. - Trenger absolutt ikke å ta vare på litt for trange gensere, selv om fargen er fin og at jeg kanskje kommer ned i.min normale vekt.

Jeg syr litt i nimellom og har fra før av lagt unna klær som jeg kan sy om selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør omvendt. Bytter ut garderoben hver vår og høst

Anonymkode: cbc85...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i skapet mitt for noen dager siden, og der ble klær lagt i 3 hauger, trening, vår/sommer/høst og vinterklær. Alle skulle passe og brukes ofte. Endte opp med 5 bæreposer som gikk i fretexcontaineren...

Anonymkode: cb1fd...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...