Gå til innhold

Hvor mange sitteplasser har du i stua?


Gjest Balian d'Ibelin

Anbefalte innlegg

Har vinkelsofa, kan vel få plass til 5-6 der om nødvendig, har spisebord med 4 stoler til, men kan legge i klaff og har to klapp-stoler i boden, så da kan vi sitte 6 stk rundt bordet. 

Anonymkode: 97c56...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke plass til mer en 6-7 i selve stua, og vi er fire, så når det er selskap med over ti, må vi ta kaffen rundt spisebordet i spisestua (som tar 16). Vi har STOR spisestue, og liten stue, og det er ikke naturlig eller praktisk å gjøre om på det.

Anonymkode: 126e9...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stor hjørnesofa og man kan hvertfall sitte åtte stk der og sitte godt, men antakelig et par til om man kan sitte trangere. Har også to lave lenestoler rundt stuebordet. Har i tillegg en større lenestol i stua med avlang pall/puff hvor man evt. kan sitte to stk. Får plass til 10 stk rundt spisebordet, som er i tilknytning til stua, men har hatt mange flere der ved å ta inn utebord og flere stoler. Når vi har familiebursdager med barn pleier vi å hente fram to mindre bord med lave stoler, og lage barnebord. Og når vi har hatt fest, har folk også kunnet sette seg i en lang og dyp vinduskarm ved det store stuevinduet. Så selv om stua ikke egentlig er enorm, kan det være plass til mange. Og jeg syns det er hyggelig med mange på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

I spisestue så er det 8 rundt bordet. I stuene (penstue/tvstue) er det plass til 12 stk, hvis man breier seg ut litt. Hvis man skal sitte tettere er det plass til 16. Kan for øvrig ta spisestuestolene inn i stue og da blir det jo 8+12/16. 

Endret av Sjokoladeknask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvilket setting man teller i :P 
Har spisebord med plass til 4 stk, og en hjørnesofa til 4 stk ca. 
Men til fest/vors klarer jeg ordne så 20 stk får sitteplasser, uten å måtte sitte på gulvet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stykker like tre setere. Så har plass til seks stykker. Men hundene mine tar opp hele sofaen da men men. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har treseters sofa, men regner med to plasser der hvis ikke gjestene er veldig små og smale. Jeg selv liker å ha litt plass rundt meg og ikke sitte for tett. En lenestol. Spisebord  med plass til fem pluss barnestolen. Har liten leilighet, men det går. På sommeren har jeg plass til flere ute på verandaen når været er fint. Pluss stolen til pc-bordet, men regner egentlig ikke med den. Men det er ikke ofte jeg har flere enn fire, fem gjester samtidig til middag. Har aldri nachpiel eller fest hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på.
Vi har en tresters sofa og puff til. Så teknisk sett kan vi ha 2-3 stk på puffen og 5 stk i sofaen. Men da sitter man jo ikke godt. 
Sofaen er til oss når vi ser på tv, men det er fint plass til 3 stk der :)

Ellers sitter vi mest med spisebordet som har plass til 8-10 stk om man tar med endene når vi har besøk. Og det er stort sett her vi blir sittende utover kvelden også når vi har middagsgjester. Så jeg har ikke behov for mer sofaplass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2018 den 22.41, Moonwalker skrev:

Det er da plass til ihvertfall 8-10 personer i sofaen. Så kan vi få like mange på området på golvet i stuen. Om stedet hvor spisebordet står (åpen løsning) er med kan vi fint sitte 30 personer ganske komfortabelt her.

samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.4.2018 den 23.52, FantasDick skrev:

Har ganske stor hjørnesofa med sjeselong, får kanskje klemt 10-12 stk oppi den. I den andre stua er det en romslig 3-seter og to stoler. 

Spisebordet er plassert på kjøkkenet i andre enden av huset, men kan jo hente stoler (8) derfra. 

Dere har den løsningen vi skal bygge oss :) Hovedstue med tv og stor hjørnesofa med sjeselong. Og en litt mindre stue med treseter og to stoler. (Spisestue tilhørende kjøkkenet)

Synes du oppdelingen fungerer greit? Måtte bare spørre når jeg så du beskrev slik vi får det :) Eller savner du å ha alt samlet?

Anonymkode: ef148...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har den løsningen vi skal bygge oss :) Hovedstue med tv og stor hjørnesofa med sjeselong. Og en litt mindre stue med treseter og to stoler. (Spisestue tilhørende kjøkkenet)

Synes du oppdelingen fungerer greit? Måtte bare spørre når jeg så du beskrev slik vi får det :) Eller savner du å ha alt samlet?

Anonymkode: ef148...0eb

Synes det fungerer ypperlig - eneste minus er at ungene har av og til lyst å rope til/fra kjøkkenet og det er ikke lov. :ler: Savner absolutt ikke å ha alt samlet, synes denne løsningen er bedre for oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...