Gå til innhold

Svelger du tyggisen når du er ferdig?


Nevian

Svelger du tyggisen når du er ferdig?  

44 stemmer

  1. 1. Svelger du tyggisen når du er ferdig?

    • Ja
      17
    • Nei
      27


Anbefalte innlegg

Jeg svelger alltid tyggisen når jeg er ferdig med den, ellers føler jeg ikke at jeg får valuta for den. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en storesøster som overbeviste meg om at jeg kom til å dø hvis jeg svelget tyggisen, og jeg får fremdeles litt angst når jeg tenker på å skulle gjøre det. Så nei, den går i søppelet når jeg er ferdig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å tygge på den, til den etter 7-8 timer brått og plutselig smuldrer opp. 

Så, svelger jo på en måte. :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svelger bestandig. 

Og spiser alltid opp hele tyggispakka på 10-15 min. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, mandel92 skrev:

Jeg svelger bestandig. 

Og spiser alltid opp hele tyggispakka på 10-15 min. :P

Skjer akkurat det samme her:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svelge den? Nei! Den går i søpla du, tror ikke magen/tarmen etc blir så glad for plast basert på råolje som tyggisene er laget av. Det er ikke anbefalt å svelge tyggis asså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg var liten har jeg vært overbevist om jeg kom til å prompe tyggisbobler om jeg svelget den, så nei, tyggisen kastes i søpla. 

Nå over 20 år senere vet jeg jo selvfølgelig at det ikke er tilfellet, men det sitter liksom litt i meg ennå:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, mandel92 skrev:

Jeg svelger bestandig. 

Og spiser alltid opp hele tyggispakka på 10-15 min. :P

Gjør nøyaktig det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, den spyttes ut!

Har siden jeg var barn fått høre skumle historier om at tyggiser samler seg i magen, hoper seg opp i blindtarmen og diverse, og de historiene sitter faktisk fortsatt i.

Det verste er at jeg sier akkurat det samme til mine barn! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg strider det mot all logikk å svelge tyggis.

Ja, greit nå har forskning gått ut med at tyggis ikke forblir i tarmen i 7 år og at de ikke er så farlig. Likevel ville jeg tenkt at all mat som går ufordøyd ned i tarmen kan gi risiko for opphoping og lage hinder i tarmkanalen. Spesielt de med div tarmsykdommer. En singel tyggis en sjelden gang er sikkert ikke farlig, det er vel mengden det kommer an på. 

En venninne er en sånn tyggis-svelger. En pakke om dagen. Hun har mye forstoppelse og klarer kun å gå på do to ganger i uka. Kanskje en sammenheng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svelger alltid tyggisen. Det blir liksom noe som mangler hvis jeg spytter den ut. Det blir omtrent som om jeg tygde maten, men spyttet ut i stedet for å svelge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...