Gå til innhold

Post annenhver dag osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det vel bitt vedtatt at fra 2020 skal Posten kun levere annehver dag, etter hvert vil de gå over til to ganger i uka og til slutt kun én dag i uka. Jeg forstår ikke helt dette. De påstår det blir mindre og mindre post å levere, men dette stemmer jo utrolig dårlig mtp at netthandel går som det suser. Hvordan skal Posten håndtere f.eks en tid som Black Friday, med et enormt stort antall pakker som skal leveres, om de kun skal levere én dag i uka? Kan noen forklare?

Anonymkode: b0915...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke sende en mail til Posten og spør?

Anonymkode: f640d...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke sende en mail til Posten og spør?

Anonymkode: f640d...214

Dette er et forum, hvis du ikke kan svare skikkelig på spørsmålet så kan du ignorere tråden.

Anonymkode: b0915...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det vel bitt vedtatt at fra 2020 skal Posten kun levere annehver dag, etter hvert vil de gå over til to ganger i uka og til slutt kun én dag i uka. Jeg forstår ikke helt dette. De påstår det blir mindre og mindre post å levere, men dette stemmer jo utrolig dårlig mtp at netthandel går som det suser. Hvordan skal Posten håndtere f.eks en tid som Black Friday, med et enormt stort antall pakker som skal leveres, om de kun skal levere én dag i uka? Kan noen forklare?

Anonymkode: b0915...5ba

Det blir færre pakker i postkassen og flere som skal hentes i butikk. 

Anonymkode: 4c02f...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det stort sett slik at jeg bare får en hentemelding på mobilen og henter pakken på nærmeste post i butikk. = ingen utleveringer. Posten skal jo jobbe hver dag og frakte pakker, men ikke utlevere post hver dag, slik jeg har oppfattet det.

Anonymkode: 69850...9b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det vel bitt vedtatt at fra 2020 skal Posten kun levere annehver dag, etter hvert vil de gå over til to ganger i uka og til slutt kun én dag i uka. Jeg forstår ikke helt dette. De påstår det blir mindre og mindre post å levere, men dette stemmer jo utrolig dårlig mtp at netthandel går som det suser. Hvordan skal Posten håndtere f.eks en tid som Black Friday, med et enormt stort antall pakker som skal leveres, om de kun skal levere én dag i uka? Kan noen forklare?

Anonymkode: b0915...5ba

Posten består av to selskaper, ett for pakker og godsdistribusjon og ett for brevdistribusjon.

Det ene selskapet er konkurranseutsatt og kan derfor sette mye av reglene for driften, det andre er statsfinansiert og får sine direktiver fra samferdselsdepartementet.

Og det er dette selskapet som nå styrer mot avvikling. Denne delen av posten har ikke lenger tilfredstillende andeler oppgaver til å kunne fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har det vel bitt vedtatt at fra 2020 skal Posten kun levere annehver dag, etter hvert vil de gå over til to ganger i uka og til slutt kun én dag i uka. Jeg forstår ikke helt dette. De påstår det blir mindre og mindre post å levere, men dette stemmer jo utrolig dårlig mtp at netthandel går som det suser. Hvordan skal Posten håndtere f.eks en tid som Black Friday, med et enormt stort antall pakker som skal leveres, om de kun skal levere én dag i uka? Kan noen forklare?

Anonymkode: b0915...5ba

Hentelapper blir i større grad automatiske/elektroniske. Regninger er sjeldnere i papirformat som skal i postkassa. Brev/postkort er utgått. Jeg ser selv på min egen postkasse at enkelte uker er den tom alle dager. 
Tilogmed postkontorene er borte i stor grad. 

Jeg bestiller mye på nett, men det betyr ikke at det havner så mye mer i min egen postkasse, men heller mer på butikkene med utlevering. 
At Posten slutter kjøre til hver eneste postkasse hver dag er ikke det samme som at dem heretter kun jobber en dag pr uke. Det vil bli færre postbud ja, men tilbudet til oss forbrukere vil ikke bli spesielt påvirket, siden vi uansett bruker elektroniske hentelapper, og henter pakker på butikk, og vi får jo regninger stort sett i nettbanken eller på epost. 
Posten vil fortsatt sortere pakker, levere dem til butikker og frakte pakker mellom ulike ledd, bare litt sjeldnere til selve privatforbrukers postkasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppklarende svar! Da var det nok jeg som hadde misforstått ganske kraftig :fnise:

Edit: Og der glemte jeg å huke av for anonym. Jaja.

Endret av Llise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det vel bitt vedtatt at fra 2020 skal Posten kun levere annehver dag, etter hvert vil de gå over til to ganger i uka og til slutt kun én dag i uka. Jeg forstår ikke helt dette. De påstår det blir mindre og mindre post å levere, men dette stemmer jo utrolig dårlig mtp at netthandel går som det suser. Hvordan skal Posten håndtere f.eks en tid som Black Friday, med et enormt stort antall pakker som skal leveres, om de kun skal levere én dag i uka? Kan noen forklare?

Anonymkode: b0915...5ba

Det er vel ikke ALLE pakker som blir sendt med Posten / bring?

 For eksempel Post Nord er jo ganske store i Norge..,

Anonymkode: a2951...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uheldig utvikling når man må gå og hente i posten alt selv. Hva er neste, at man også skal til posten for å hente brevene? Større pakker forstår jeg at bør hentes, men mindre pakker og brev kan fint få plass i postkassene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noen endring her, får bare post 1-2 ganger i uka etter at jeg klistret «Nei takk til reklame»-klistremerke på postkassen.

Anonymkode: 13f42...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Llise skrev:

Tusen takk for oppklarende svar! Da var det nok jeg som hadde misforstått ganske kraftig :fnise:

Edit: Og der glemte jeg å huke av for anonym. Jaja.

Kunne bare ha redigert svaret med noe ALA «ops skrev feil» «bare glem det» «angrer» så ville folk ha trodd du svarte TS, men skrev feil/angret, istedet for å forklare alle at det er du som er trådstarter hvis du fortsatt ville være anonym..

Anonymkode: 04d71...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Jeg får reklame i postkassen nesten hver gang postbudet er her, selv om jeg har klistermerker som sier "Nei til uadressert reklame", så dette ser jeg frem til. Brev får jeg aldri. Pakker klarer jeg å hente selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, boblebrist skrev:

Jeg får reklame i postkassen nesten hver gang postbudet er her, selv om jeg har klistermerker som sier "Nei til uadressert reklame", så dette ser jeg frem til. Brev får jeg aldri. Pakker klarer jeg å hente selv. 

Teip opp en lapp til hvor det står "nei betyr nei!". Funket fjell her!

Anonymkode: 6abbf...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teip opp en lapp til hvor det står "nei betyr nei!". Funket fjell her!

Anonymkode: 6abbf...8ce

Haha, vurderte noe lignende senest i dag etter å ha kastet enda en bunke med dritt i papirsøpla. Tror jeg skal prøve metoden din og se om det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne bare ha redigert svaret med noe ALA «ops skrev feil» «bare glem det» «angrer» så ville folk ha trodd du svarte TS, men skrev feil/angret, istedet for å forklare alle at det er du som er trådstarter hvis du fortsatt ville være anonym..

Anonymkode: 04d71...043

Neida, det betyr ikke så voldsomt mye i en tråd som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...