Gå til innhold

Profilbilde i bar overkropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Rumle skrev:

:rope: Gutten spør om det er greit å bruke et bilde i bar overkropp, tatt på stranden, som profilbilde når han søker fremtidige jobber? :opplyser:

Ok, det ville skille seg ut iallefall:laugh:

PS: det var bare tull det jeg sa om telletrådene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, visp skrev:

Ok, det ville skille seg ut iallefall:laugh:

PS: det var bare tull det jeg sa om telletrådene.

Du har et poeng der :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.4.2018 den 17.55, Rumle skrev:

:rope: Gutten spør om det er greit å bruke et bilde i bar overkropp, tatt på stranden, som profilbilde når han søker fremtidige jobber? :opplyser:

Muskelmasse er irrelevant for jobbbutførelsen.

Anonymkode: fed71...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Muskelmasse er irrelevant for jobbbutførelsen.

Anonymkode: fed71...91f

Forstår. Jeg ville uansett unngått det, for det virker litt useriøst i mine øyne. Men, hva vet jeg :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott jeg. Bare å bruke bildet etter min mening.

Anonymkode: ccf85...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gjør det. Ha et bilde som kan gi dem en pekepinn for hvordan du vil se ut på jobb. F.eks smilende i dress eller en fin, ordentlig genser, med stelt hår(hvis du har). 

Anonymkode: ee73c...e7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kommer helt an på posituren

hvis du ser skikkelig selvdigger ut, ser det bare teit ut

men hvis du bare slapper av med bassengkanten i syden, ett eller annet med en mer avslappa holdning er det helt innafo

Anonymkode: 2af02...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for gode innspill KG folket :).

Anonymkode: fed71...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil bli tatt seriøst når du søker jobb så legger du ved et lite proft bilde, med klær på. De som sender bilder av seg i A4-format eller skal vise kropp, de legger ihvertfall vi nederst i bunken her på jobb. 

Anonymkode: 6d796...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å vise litt muskler i andre typer klær. T-skjorte, relativt tettsittende genser... Du kan ha ett fritids/sportslig bilde der du ser sprek ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/22/2018 at 12:17 AM, AnonymBruker said:

dette kommer helt an på posituren

hvis du ser skikkelig selvdigger ut, ser det bare teit ut

men hvis du bare slapper av med bassengkanten i syden, ett eller annet med en mer avslappa holdning er det helt innafo

Anonymkode: 2af02...994

Hvis man skal søke på en jobb så bruker man såklart ikke et bilde av at man slapper av ved bassenget eller lignende. Tenk litt over hva slags signaler som sendes. Et slikt bilde viser bare at man gleder seg til neste ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du søker på. I de aller fleste jobber er muskelmassen din svært lite relevant. Det du har i hodet på skuldrene derimot...

Hadde jeg fått din søknad, ville den ikke bare havnet nederst i bunken men blitt makulert dessverre (med mindre du skal søke deg til en svært tung fysisk jobb, Baywatch stand-in eller noe på Paradise Hotell?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 30.4.2018 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil bli tatt seriøst når du søker jobb så legger du ved et lite proft bilde, med klær på. De som sender bilder av seg i A4-format eller skal vise kropp, de legger ihvertfall vi nederst i bunken her på jobb. 

Anonymkode: 6d796...76d

Det er altså snakk om bruk av bilde i bar overkropp på sosiale medier og andre sosiale kanaler på nettet. I selve søknadsprosessen og på jobb relaterte medieplattformer som for eksempel Linkedin legges det selvfølgelig ved et vanlig bilde i for eksempel dress.

Anonymkode: fed71...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 13.10, AnonymBruker skrev:

Det er altså snakk om bruk av bilde i bar overkropp på sosiale medier og andre sosiale kanaler på nettet. I selve søknadsprosessen og på jobb relaterte medieplattformer som for eksempel Linkedin legges det selvfølgelig ved et vanlig bilde i for eksempel dress.

Anonymkode: fed71...91f

Noen flere innspill til dette? :)

Anonymkode: fed71...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel gjerne an på jobben. Du hadde ikke fått jobb hos meg.

Anonymkode: ab0a1...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.5.2018 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Kommer vel gjerne an på jobben. Du hadde ikke fått jobb hos meg.

Anonymkode: ab0a1...b2c

Det er en vanlig kontorjobb.

Anonymkode: fed71...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Et profilbilde i bar overkropp fra for eksempel stranda, har det noen negative effekt ved søknader til fremtidige jobber? Eller er dette irrelevant? Hilsen ok trent mann.

Hvorfor gjøre dette da? Det er jo det første en arbeidsgiver gjør, sjekke fjesboka din, hvorfor fremstå slik der da?  Vær forsiktig med hva du legger ut om deg selv, om du ikke vil bli stemplet som veldig "grunn". Og det gjelder i alle sosiale media, hva er mer "harry" en å vise seg frem slik? Hva pokker vil man oppnå med det? Vise sitt eget ego frem? Ikke alltid like positivt når man skal sjekke hverken damer eller arbeidsgivere :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 19.09, Duftavsommerregn skrev:

Hvorfor gjøre dette da? Det er jo det første en arbeidsgiver gjør, sjekke fjesboka din, hvorfor fremstå slik der da?  Vær forsiktig med hva du legger ut om deg selv, om du ikke vil bli stemplet som veldig "grunn". Og det gjelder i alle sosiale media, hva er mer "harry" en å vise seg frem slik? Hva pokker vil man oppnå med det? Vise sitt eget ego frem? Ikke alltid like positivt når man skal sjekke hverken damer eller arbeidsgivere :) 

Man ønsker vel å tiltrekke damene det er det som er grunnen.

Anonymkode: fed71...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...