Gå til innhold

Marius Borg Høiby og Se & Hør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har vel kjørt en ganske ulik stil, de to. Men man jo si om alle de tre generasjonene, bestefar, mor og sønn - at de er utagerende på hver sin måte.

Anonymkode: a2fa0...6ec

Man kan ta gutten ut av ... men ikke ... ut av gutten.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Alice123 skrev:

Nå har vel Marius selv gjort en real innsats for å få oppmerksomhet rundt egen person. Jeg tenker da på oppførsel og diverste stunts i SoMe, statist i Skam, det der finn.no-greiene, oppførsel generelt i bybildet i oslo (det er garantert mye mer men jeg er ikke superoppdatert).

Det vil naturlig nok være en viss interesse for sønnen til vår kommende dronning. Han har selv ikke valgt dén rollen, men han har jaggu skummet fløten. Om han ønsket å være en (relativt) anonym person så kunne han valgt å være det. I stedet kjører han en slags Paris Hilton anno 2018-stil hvor han selv eksponerer seg selv massivt i SoMe. Såklart følger sladderpressen etter.

Helt enig!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen Mette-Marit og Håkon får bestemme hva eller hvem pressen skal skrive om og ikke, så slutter jeg som journalist. Det får pressen ta en vurdering av selv. Syns absolutt Se & Hør kunne spart seg for denne saken (men hallo, det er Se & Hør), men ikke fordi kongefamilien syns de kommer dårlig ut av det skrives om Playboy-kjæresten til Marius.

Anonymkode: 04abb...c33

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så sterke meninger, men har en venninne som har en profilert forelder og der dukket se og hør opp på alt fra badeferier, "hjemme hos" og diverse reportasjer. Jeg vet at min venninne syns dette er flaut, og hun syns det er flaut at de drar opp gamle bilder og skriver om hendelser i hennes liv eller legger inn bilde av henne med sin forelder i kryssord og lignende.

Når det gjelder han her har han vel gjort litt mer ut av seg, men jeg tenker det også kommer litt an på om han har lagt ut forholdet på facebook/vist bilder på instagram og slike ting f. eks. 

Når det er sagt leser jeg ikke se og hør og bryr meg ikke om sladder, så om det er i "offentlighetens interesse" eller ikke vet jeg ikke, iallefall ikke i min.

Anonymkode: efde3...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sol79 skrev:

Jeg lurer veldig på hvem som finansierer livsstilen hans. Flytter fra USA, til Milano og så til London i løpet av kort tid. Henger på kjendisfester med playboymodeller. Ikke har han noe ordentlig jobb og ikke studerer han. Får han penger fra hjemme, så er det vel vi da som betaler for dette. Det er godt mulig Julianne Snekkestad er både "hardtarbeidende og dyktig" som nakenmodell.

Her synes jeg mye av essensen av kritikken bør ligge. MBH har fått muligheter ingen andre i dette landet har noensinne sjans pga av sin mor, status, utdanning og økonomisk frihet. Penger betalt av skattebetalere. Hvordan de forvaltes, bør skattebetalerne få innsyn i, slik som feks oppussingen av slottet. Om MBH velger å leve livet han gjør nå, må det være av egne midler, før den tid er dette sv offentlig interesse. Det virker som han (og mor) vil ha alle godene som kommer med stillingen, men så fort de merker ulempene så går de rett til angrep. Det var vel ikke sånn at MM ikke tenkte gjennom nettopp dette da hun valgte å gifte seg med selveste kronprinsen og fikk halve kongeriket på kjøpet?

Anonymkode: 4706e...74d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg mye av essensen av kritikken bør ligge. MBH har fått muligheter ingen andre i dette landet har noensinne sjans pga av sin mor, status, utdanning og økonomisk frihet. Penger betalt av skattebetalere. Hvordan de forvaltes, bør skattebetalerne få innsyn i, slik som feks oppussingen av slottet. Om MBH velger å leve livet han gjør nå, må det være av egne midler, før den tid er dette sv offentlig interesse. Det virker som han (og mor) vil ha alle godene som kommer med stillingen, men så fort de merker ulempene så går de rett til angrep. Det var vel ikke sånn at MM ikke tenkte gjennom nettopp dette da hun valgte å gifte seg med selveste kronprinsen og fikk halve kongeriket på kjøpet?

Anonymkode: 4706e...74d

Hmm, dette ga meg et litt nytt perspektiv. Jeg var ikke klar over status her, kjenner ikke godt til kongefamilien og ikke MBH - men er det slik at han nyter goder av posisjonen sin, mener jeg også det er rimelig at han får med de negative sidene; slik det er for ALLE andre.

Anonymkode: efde3...8ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonymjente21

Uuu, Marius ja, han liker jeg ;)

Jeg husker den første annonsen han la ut på finn.no (salg av ski utstyr osv). Han skrev ikke at adressen var slottet nei (ikke i den annonsen jeg så, men mulig han har gjort det på en annen), han skrev heller ikke etternavnet sitt, om jeg husker riktig så kalte han seg kun for "marius marius" på finn, uten bilde eller noe.

Innlegget er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at en som er i hans posisjon må vite at han ikke kommer til å være usynlig med hensyn til hva han foretar seg. Helt innafor at man skal skjermes som barn, men når man i hans posisjon som voksen velger å ha den type livsførsel og legge ut ting på Finn.no og åpen Instagram, ja da må han regne med å få oppmerksomhet. At mamma skal skrive åpent brev og gå ut i pressen nå igjen blir bare kleint. Sønn gjør som han vil - mamma prøver å ordne opp. Huff. 

Anonymkode: ff6aa...c70

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder det! Marius Borg Høiby er en kjekk og hyggelig ung mann som ikke fortjener denne hetsen han blir utsatt for her inne!

Anonymkode: 40372...b03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sol79 skrev:

Får han penger fra hjemme, så er det vel vi da som betaler for dette. 

Jeg er også offentlig ansatt, er det da det norske folk som betaler for feriene til mine barn? 

Jeg synes at kronsprinsparet må få bruke sin "lønn" slik det passer dem. De får ikke ekstra apanasje pga Marius. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå holder det! Marius Borg Høiby er en kjekk og hyggelig ung mann som ikke fortjener denne hetsen han blir utsatt for her inne! Anonymkode: 40372...b03

Rolig nå tante Sofie. :fnise: 

Anonymkode: 64045...b3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongehuset burde egentlig holde seg for godt til å diktere hva bladsmørere skal skrive om, så Mette-Marit kan ta seg en bolle. 

For ett par konger siden var jo de kongelige litt mer folkelige enn i dag. Nå roper de på "privatlivets fred" og da burde de kanskje vurdere å heller bli vanlige borgere...

Anonymkode: 32e1f...882

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Se&Hor bruker «playboy» i overskriften er utelukkende for å få lesere. Bare at Marius har fått ny kjæreste hadde jo ikke vært på langt nær like spennende å lese om/skapt like mye oppmerksomhet.

Så vi kan gjerne diskutere om Marius kan kreve at det han foretar seg skal holdes utenfor offentligheten, men at SH kun er ute etter sensasjonsoverskrifter for å skaffe oppmerksomhet/økt opplag er det jo liten tvil om. Og kanskje litt urettferdig ovenfor denne jenta som nå blir husket for en ting - playboy, på linje med sin «svigermor» som utagerende? 

Hvis du hadde blitt kjæreste med en kjendis, hadde du satt pris på at pressen hadde fokusert på den ene tingen du har gjort den ene gangen (?), som du kanskje ikke er mest stolt av i ettertid, når du hadde blitt presenter på forsiden av SH? «FyllekjørerAnne» «SkulkeSara» «StjeleNicole» mf..... 

 

Anonymkode: 4d770...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, tirben skrev:

Jeg er også offentlig ansatt, er det da det norske folk som betaler for feriene til mine barn? 

Jeg synes at kronsprinsparet må få bruke sin "lønn" slik det passer dem. De får ikke ekstra apanasje pga Marius. 

Får du kun lønn eller får du apanasje du også? Regner med at arbeidsgiveren ikke dekker vedlikehold av din bolig, feriehus, feriereiser, garderobe, stab, dannelsesreiser etc?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sol79 skrev:

Får du kun lønn eller får du apanasje du også? Regner med at arbeidsgiveren ikke dekker vedlikehold av din bolig, feriehus, feriereiser, garderobe, stab, dannelsesreiser etc?

Du ser ikke at de representerer Norge? Og at de dermed må ha en viss standard som medlemmer av den norske kongefamilien? Det er vår framtidige konge og dronning,  og da er det en selvfølge at de skal ha en anstendig bolig og klær. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå holder det! Marius Borg Høiby er en kjekk og hyggelig ung mann som ikke fortjener denne hetsen han blir utsatt for her inne!

Anonymkode: 40372...b03

Enig! Moren hans er også en god representant for landet og hun virker som en god mor. Har aldri møtt henne da. 

Faren hans er også en bra mann, nå ihvertfall. Han har jeg snakket litt med og han er virkelig en god far og et godt menneske.

Marius og foreldrene gjør så godt de kan med tanke på situasjonen de er i. Det er sannsynligvis ikke så lett.  

Anonymkode: d1573...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg mye av essensen av kritikken bør ligge. MBH har fått muligheter ingen andre i dette landet har noensinne sjans pga av sin mor, status, utdanning og økonomisk frihet. Penger betalt av skattebetalere. Hvordan de forvaltes, bør skattebetalerne få innsyn i, slik som feks oppussingen av slottet. Om MBH velger å leve livet han gjør nå, må det være av egne midler, før den tid er dette sv offentlig interesse. Det virker som han (og mor) vil ha alle godene som kommer med stillingen, men så fort de merker ulempene så går de rett til angrep. Det var vel ikke sånn at MM ikke tenkte gjennom nettopp dette da hun valgte å gifte seg med selveste kronprinsen og fikk halve kongeriket på kjøpet?

Anonymkode: 4706e...74d

Godt skrevet. Og nei, moderator. Det er ikke spekulasjon å si at det er skattebetalere som finansierer Kongehuset.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå holder det! Marius Borg Høiby er en kjekk og hyggelig ung mann som ikke fortjener denne hetsen han blir utsatt for her inne!

Anonymkode: 40372...b03

Ja, han er vel bortimot en hedersmann? :P

Helt utrolig å se hvordan moren hans sutrer over ulempene det medfører å ha alle fordelene som han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, bullehurk skrev:

Jeg er rojalist, og synest vi skal ha et kongehus. Uavhengig av om Sverige har eler ikke.  Det er ikke SÅ lenge siden 1905.

Å at en president skal være så mye billigere har jeg ikke noe tro på.

Enig. I tillegg mener jeg det er svært viktig å ha et overhode som er politisk nøytral. Tenk for eksempel hva som ville ha skjedd hadde ikke kong Håkon satt ned foten i 1940.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel "Lille-Marius" blitt voksen, og da burde de kanskje vurdere å klippe navlestrengen snart - isteden for å løpe til moren sin for å klage...

Anonymkode: 32e1f...882

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...