Gå til innhold

Har kjøpt meg nye panner. Men en saus brente seg fast i pannen


Gjest Fjelldronning

Anbefalte innlegg

Gjest Fjelldronning

Og hver eneste gang jeg har brukt pannen etterpå. Selv om jeg er forsiktig. Så svir maten seg. Hva gjør dere for å ikke svi maten? Det er så frustrende med nye panner, og så svir de seg! Har dere noen tips til meg, så kom med dem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke bruke så sterk varme og så må du røre hele tiden i sauser. Bodde med ei som svidde all mat og jeg skjønner ikke at folk får det til for å være ærlig. Jeg svir aldri mat.

Anonymkode: d5314...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fjelldronning skrev:

Og hver eneste gang jeg har brukt pannen etterpå. Selv om jeg er forsiktig. Så svir maten seg. Hva gjør dere for å ikke svi maten? Det er så frustrende med nye panner, og så svir de seg! Har dere noen tips til meg, så kom med dem :) 

Tynnbunnede panner og dersom du bruker for sterk varme, så br3nner maten seg i bunnen. Du må bruke svak varme og eventuelt forsiktig øke varmen etterhvert. Ulik mat trenger ofte ulike kokekar. Melkemat trenger tykk bunnet panne. 

Anonymkode: 1780e...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på kvaliteten på panner og gryter.  Panner av stål, aluminium, kobber eller jern har forskjellige egenskaper og funksjoner.  Det er liksom forskjell på gryta du koker poteter i og gryta du lager saus i. 

I tillegg til gryter av stål og aluminium bør du ha 2 jerngryter, en stor og en mindre.  Finnes ikke bedre gryter for sauser og mye mer.



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavere varme og heller bruke litt lenger tid på matlaginga

Anonymkode: f2c62...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ny kjele betyr ikke nødvendigvis at du ikke svir maten - du må fortsatt lage mat på riktig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...