Gå til innhold

Hater badet mitt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og har ikke råd til å pusse opp fullstendig. 

Det er ikke membran i gulvet, så det må legges inn. Har en stående do som er massiv og umulig å rengjøre, så vil helst ha vegghengt. Men begge disse tingene er latterlige dyre, og jeg har ikke pengene, ei heller har jeg mulighet til å ta opp mer boliglån nå med de nye lånereglene.

Har i perioder bodd hjemme og leid ut leiligheten litt, men badet trekker sånn ned at det påvirker totalkvaliteten på leiligheten. Dessuten hater jeg å være der, og liker ikke ha gjester. Det er hakk og gap mellom flisene i gulvet også, og jeg får sølvkre.

Dusjkabinettet er gammelt og stygt, begge baderomslampene er gamle og har begynt å skalle av. Dette kan riktignok skiftes ut til en ok sum. Flisene er forsøkt malt og er stygge og ser permanent skitne ut. Fikk tips om at det går an å legge nye fliser utenpå uten å skifte alle og at dette ville bli langt rimeligere enn å legge membran - noen som har forsøkt?

 

Anonymkode: 7535a...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens du funderer på saken, bidrar jeg med en liten videosnutt om rengjøring.
      Det er alltid mulig å ha det verre enn en tror.  :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Membran er lurt. Du får vegghengt toalett til rundt 2500 kr. Hva med baderomsplater som ser ut som fliser? Fibo tresbo heter de. 😊

Anonymkode: 112d9...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

...og har ikke råd til å pusse opp fullstendig. 

Det er ikke membran i gulvet, så det må legges inn. Har en stående do som er massiv og umulig å rengjøre, så vil helst ha vegghengt. Men begge disse tingene er latterlige dyre, og jeg har ikke pengene, ei heller har jeg mulighet til å ta opp mer boliglån nå med de nye lånereglene.

Har i perioder bodd hjemme og leid ut leiligheten litt, men badet trekker sånn ned at det påvirker totalkvaliteten på leiligheten. Dessuten hater jeg å være der, og liker ikke ha gjester. Det er hakk og gap mellom flisene i gulvet også, og jeg får sølvkre.

Dusjkabinettet er gammelt og stygt, begge baderomslampene er gamle og har begynt å skalle av. Dette kan riktignok skiftes ut til en ok sum. Flisene er forsøkt malt og er stygge og ser permanent skitne ut. Fikk tips om at det går an å legge nye fliser utenpå uten å skifte alle og at dette ville bli langt rimeligere enn å legge membran - noen som har forsøkt?

 

Anonymkode: 7535a...61d

Hvis du ikke har råd til å gjøre det skikkelig er ofte det lureste å begynne å spare til du har råd til å gjøre det sikkelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

...og har ikke råd til å pusse opp fullstendig. 

Det er ikke membran i gulvet, så det må legges inn. Har en stående do som er massiv og umulig å rengjøre, så vil helst ha vegghengt. Men begge disse tingene er latterlige dyre, og jeg har ikke pengene, ei heller har jeg mulighet til å ta opp mer boliglån nå med de nye lånereglene.

Har i perioder bodd hjemme og leid ut leiligheten litt, men badet trekker sånn ned at det påvirker totalkvaliteten på leiligheten. Dessuten hater jeg å være der, og liker ikke ha gjester. Det er hakk og gap mellom flisene i gulvet også, og jeg får sølvkre.

Dusjkabinettet er gammelt og stygt, begge baderomslampene er gamle og har begynt å skalle av. Dette kan riktignok skiftes ut til en ok sum. Flisene er forsøkt malt og er stygge og ser permanent skitne ut. Fikk tips om at det går an å legge nye fliser utenpå uten å skifte alle og at dette ville bli langt rimeligere enn å legge membran - noen som har forsøkt?

 

Anonymkode: 7535a...61d

Men det der hjelper jo ikke. Legg heller en handlingsplan:

1. Se gjennom alle utgifter. Kutt alt som ikke er livsnødvendig.

2. Se gjennom alle inntekter. Øk dem. (Kan du ikke, sier du? Da misliker du ikke huset ditt noe særlig.)

3. Vurder salg vs oppussing. Og gjør det skikkelig. Få en pris på jobben og en takst på leiligheten.

4. Vent den tiden det tar før 1 og 2 medfører at du kan realisere 3. Tar det lengre enn 2 år: gå tilbake og gjør punkt 1, 2 og 3 skikkelig. En person med normal lønn skal kunne spare til et bad av ok kvalitet på 2 år.

Anonymkode: f61f8...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person med normal lønn skal kunne spare til et bad av ok kvalitet på 2 år.

Anonymkode: f61f8...ffc

Selvfølgelig, men så var ikke innlegget skrevet med et såpass langt tidsperspektiv i tankene...

TS

Anonymkode: 7535a...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Membran er lurt. Du får vegghengt toalett til rundt 2500 kr. Hva med baderomsplater som ser ut som fliser? Fibo tresbo heter de. 😊

Anonymkode: 112d9...fb3

Ehh.. det koster ganske mye mer enn det å få det installert...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det der hjelper jo ikke. Legg heller en handlingsplan:

1. Se gjennom alle utgifter. Kutt alt som ikke er livsnødvendig.

2. Se gjennom alle inntekter. Øk dem. (Kan du ikke, sier du? Da misliker du ikke huset ditt noe særlig.)

3. Vurder salg vs oppussing. Og gjør det skikkelig. Få en pris på jobben og en takst på leiligheten.

4. Vent den tiden det tar før 1 og 2 medfører at du kan realisere 3. Tar det lengre enn 2 år: gå tilbake og gjør punkt 1, 2 og 3 skikkelig. En person med normal lønn skal kunne spare til et bad av ok kvalitet på 2 år.

Anonymkode: f61f8...ffc

Nå har ikke du definert hva du mener er en ok lønn. Det må også tas hensyn til størrelsen på løpende utgifter. La oss si at et helt nytt bad koster 240 000. Det vil si at det må spares 10 000 hver måned. Det er det veldig mange som ikke klarer uansett hvor sparsommelig man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2018 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Membran er lurt.

Ikke bare lurt, men påkrevd ved renovering.

Man kan ikke legge flis på flis og tro at man har et nyoppusset bad. Det er ingen grunn til å legge flis på flis om man ikke har membran. 

Om du ikke har tid til å spare opp til å gjøre der skikkelig, la heller være. Da er det bedre at de som skal bo der etter deg pusser skikkelig opp. 

Du får ikke noe igjen for det ved et eventuelt salg, da det ikke vil være godkjent og du vil ha et bad uten papirer.

Anonymkode: a94c3...e80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...