Gå til innhold

innafor gifte seg uten noen form for feiring?


Tanuki

Anbefalte innlegg

Skal gifte oss i mai, vi har ikke råd til noe styrt bryllup, og heller ikke ønsker om å bruke penger på det. Da jeg sa det til min familie ble det bare sure miner, til tross for at de aldri har vist noe entusiasme eller vært interessert i bryllup siden vi forlovet oss. Men nå mener dem at vi "snyter" dem for en fest, og etter mye om og men gikk jeg med at vi kunne ha en feiring på dagen. Men de har bare blitt mas og stress. Har nærmest blitt presset til å si ja til å ha fest i hagen til mine foreldre, og fått masse kritik for valg av kjole. Er bare drittlei, og skjønner ikke hvorfor vi skal ha en feiring som vi overhodet ikke ønsker eller bli presset til å ha det kun på min families premisser.

Den originale planen var å ha med seg forlovere på tinghuset, gifte oss, grille og bare slappe av. Vi har dårlig råd og må starte familiegjenforening prosessen snart. Vi ønsker heller å feire en litt "storslagen" 1 års bryllupsdag, uten at vi forventer gaver og sånn. men neida det er vist ikke bra nok. 

Så, er jeg innmari kjip om jeg bare følger den orginale planen? Selv om vi skulle hatt en stor feiring nå, så kan ikke familien til min samboer/forlovede komme fordi dem ikke bor i norge. Vil heller feire senere så alle kan komme og vi forhåpentligvis har litt oppsparte midler til å ha den festen vi ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er dere to sin dag. Punktum. Gjør akkurat som dere vil.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tanuki said:

Skal gifte oss i mai, vi har ikke råd til noe styrt bryllup, og heller ikke ønsker om å bruke penger på det. Da jeg sa det til min familie ble det bare sure miner, til tross for at de aldri har vist noe entusiasme eller vært interessert i bryllup siden vi forlovet oss. Men nå mener dem at vi "snyter" dem for en fest, og etter mye om og men gikk jeg med at vi kunne ha en feiring på dagen. Men de har bare blitt mas og stress. Har nærmest blitt presset til å si ja til å ha fest i hagen til mine foreldre, og fått masse kritik for valg av kjole. Er bare drittlei, og skjønner ikke hvorfor vi skal ha en feiring som vi overhodet ikke ønsker eller bli presset til å ha det kun på min families premisser.

Den originale planen var å ha med seg forlovere på tinghuset, gifte oss, grille og bare slappe av. Vi har dårlig råd og må starte familiegjenforening prosessen snart. Vi ønsker heller å feire en litt "storslagen" 1 års bryllupsdag, uten at vi forventer gaver og sånn. men neida det er vist ikke bra nok. 

Så, er jeg innmari kjip om jeg bare følger den orginale planen? Selv om vi skulle hatt en stor feiring nå, så kan ikke familien til min samboer/forlovede komme fordi dem ikke bor i norge. Vil heller feire senere så alle kan komme og vi forhåpentligvis har litt oppsparte midler til å ha den festen vi ønsker.

Du kan fint holde deg til orginal planen, men som mor eller søster hadde jeg blitt kjempe såret om jeg ikke var invitert i brylluipet. Jeg synes dere burde invitere foreldre og søsken, selvom det er bare på din side, også legge den planen med å feire med bare forlovere helgen etter eller noe.

Anonymkode: bf6fb...e08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fjærestein skrev:

Dette er dere to sin dag. Punktum. Gjør akkurat som dere vil.

Helt enig i dette. Hørtes utrolig sært ut å få beskjed om at man "snyter" noen for en fest ved å gifte seg etter eget ønske og budsjett. 

Anonymkode: daacb...321

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere som skal gifte dere, så det er jo dere som bestemmer hvordan dere vil ha det. Jeg skjønner godt at du ikke vil bruke masse penger på bryllup når dere har litt dårlig med penger og må prioritere andre ting. Hold dere til planen dere opprinnelig ønsket og drit i hva alle andre sier. Det er deres dag

Anonymkode: 975d4...05f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en veldig hyggelig plan dere hadde. Det er deres dag, så ikke bry deg om hva familien sier. Akkurat et slikt bryllup som du nevner der er det jeg også ønsker.

Anonymkode: f37cb...16c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Du får si " Vi har ikke råd til å ha noen bryllupsfest. Vi vil heller holde en ett-års fest, for da kan begge sider av familien være med. Men hvis dere har lyst å holde en fest og dekke alle kostnadene for det på vår bryllupsdag, så må dere gjerne gjøre det, men det er ikke noe must for oss" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Selvfølgelig er det innafor, det er jo for deres egen skyld at dere gifter dere. Ikke la deg presse til noe du ikke ønsker selv. Gjorde det på samme måte selv, lite. Orket ikke den store festen og det å være midtpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det bør være ok, det er jo deres dag?! Mannen og meg selv gjorde vår egen greie med bryllupet vårt, men hadde med oss foreldre og søsken. Ønsker man ikke en stor feiring, ikke gjør det. Det er i hvert fall mitt råd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2018 den 15.29, Tanuki skrev:

Skal gifte oss i mai, vi har ikke råd til noe styrt bryllup, og heller ikke ønsker om å bruke penger på det. Da jeg sa det til min familie ble det bare sure miner, til tross for at de aldri har vist noe entusiasme eller vært interessert i bryllup siden vi forlovet oss. Men nå mener dem at vi "snyter" dem for en fest, og etter mye om og men gikk jeg med at vi kunne ha en feiring på dagen. Men de har bare blitt mas og stress. Har nærmest blitt presset til å si ja til å ha fest i hagen til mine foreldre, og fått masse kritik for valg av kjole. Er bare drittlei, og skjønner ikke hvorfor vi skal ha en feiring som vi overhodet ikke ønsker eller bli presset til å ha det kun på min families premisser.

Den originale planen var å ha med seg forlovere på tinghuset, gifte oss, grille og bare slappe av. Vi har dårlig råd og må starte familiegjenforening prosessen snart. Vi ønsker heller å feire en litt "storslagen" 1 års bryllupsdag, uten at vi forventer gaver og sånn. men neida det er vist ikke bra nok. 

Så, er jeg innmari kjip om jeg bare følger den orginale planen? Selv om vi skulle hatt en stor feiring nå, så kan ikke familien til min samboer/forlovede komme fordi dem ikke bor i norge. Vil heller feire senere så alle kan komme og vi forhåpentligvis har litt oppsparte midler til å ha den festen vi ønsker.

Når familien din kommer med kritikk selv etter at du etterkommer deres ønske om feiring, så synes jeg dere godt kan ombestemme dere og følge opprinnelig plan. Det høres veldig koselig ut å vente med fest og feiring til hans familie også kan være med. Jeg ville gått for stor feiring av 1 års bryllupsdag!

Lykke til og gratulerer så mye! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...