Gå til innhold

Være forlovet uten å ned på kne eller ring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er ikke nødvendigvis det amerikanske filmer forfekter som romantisk, det samme som romantisk for meg. Jeg synes det høres veldig fint ut med en felles avgjørelse. Sånn har det vært med mange par rundt meg; jeg tror faktisk ikke jeg har venninner som drømmer om at fyren skal gå ned på kne. For meg hadde det i hvert fall vært helt absurd. Jeg har ikke vokst opp i et miljø hvor kvinner går rundt og drømmer om bryllupet og om å ta mannens etternavn fra man er liten.

I det hele tatt er det helt fjernt for meg å høre på disse som går og drømmer om det. Jeg skjønner det bare ikke. (Og de skjønner sikkert ikke meg heller.) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.4.2018 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Hvis en person har ring så gir han uttrykk for at han er forlovet. En muntlig avtale er ikke like gyldig.

Anonymkode: 474bd...540

Hva da med vi som er gifte og har ringen liggende i smykkeskrinet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Uten frieri og ring er det ingen forlovelse. Det er bare en plan og gjensidig avtale om giftemål laaaangt frem i tid.

Anonymkode: d6501...349

At det var? Her var det aldri noe frieri eller ring. Ble gift 6 uker etter vi først snakket om det. Har vært gift i mange år nå og bruker heller ingen giftering.

Folk er forskjellige, men det er ingen som sitter på retten til å definere hvorvidt andre er forlovet eller ikke. Det blir for dumt. 

Anonymkode: 50e6e...cb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble egentlig enige om å gift oss, men han spurte etter å ha snakket om det. Men det var ingen ring og ingen gikk ned på kne. Hadde han gjort det i offentligheten så hadde jeg blitt svært ukomfortabel. Vi kjøpte ringer ikke så lenge etterpå. Klassiske gifteringer. 

Personlig så synes jeg dyre diamantringer i typisk amerikansk stil ser en smule harry ut. Synd om man må ut med mange tusen kroner i ring før man føler man kan fri. 

Anonymkode: cf7b0...bb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Uten frieri og ring er det ingen forlovelse. Det er bare en plan og gjensidig avtale om giftemål laaaangt frem i tid.

Anonymkode: d6501...349

Syns ikke år 2020 er så langt frem.

Ts 

Anonymkode: 113ec...125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enig om å gifte oss, intet frieri og ingen ring. Begynte planleggingen og giftet oss 8 mnd senere. Perfekt for oss 💕

Anonymkode: ccd35...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av pappas søstre mente foreldrene  mine burde gifte seg, og de var liksom bare enig i det. Så hun ordnet til, så giftet de seg. :fnise: Vært gift i 20 år nå. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette teller som frieri: samboeren kom hjem full fra fest, vekket meg og sa at jeg måtte gifte meg med ham og kilte meg helt til jeg sa ja... Ringer har vi ikke, gifter oss neste år, uten bryllup :P

Anonymkode: de5de...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe frieri og ingen ring - høres ut som en drømmeforlovelse for mannen da han slipper å gjøre en dritt som i alle andre aspekter i forholdet. 

Anonymkode: 756ee...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Vi vet at vi skal gifte oss i 2020 og har snakket mye om dette. Ingen av oss har gått ned på kne eller gitt ring, men vi vet at vi gifter oss vinteren om 2 år. 

Flere?

Anonymkode: 113ec...125

Jeg har gjort det sånn. Det ble bare bestemt også giftet vi oss. Vi ser litt på det som at begge fridde til hverandre. 

Men så ga jeg henne en ring med små bergkrystaller og en diamant etter bryllupet som en gave, siden jeg ville hun skulle ha en ring, allikevel. Hun har den på samme finger som gifteringen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe frieri og ingen ring - høres ut som en drømmeforlovelse for mannen da han slipper å gjøre en dritt som i alle andre aspekter i forholdet. 

Anonymkode: 756ee...a8d

Ehr... Den der var litt... mannsfiendtlig.

På 26.4.2018 den 5.34, AnonymBruker skrev:

Syns ikke år 2020 er så langt frem.

Ts 

Anonymkode: 113ec...125

Det er ikke så langt fram når man tenker på at et bryllup må planlegges og penger må settes av. Så nei, jeg syns ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ring (arvet), ikke frieri, men vi har hele tiden ønsket å gifte oss, nesten fra dagen vi ble sammen, kunne ikke brydd meg mindre om frieri og denslags, Vi skal vies borgelig og grille med venner, gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...