Gå til innhold

Solbrille - merker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle investere i et par kvalitetssolbriller for første gang, tidligere har det gått mye i Cubus, H&M osv.. Men har lyst på et par gode som går til det meste og så ta veldig godt vare på de. Hva synes dere er best? Ray Ban, Gucci, Marc by Marc Jacobs, Prada, Chanel, Chloé osv? Og ja, jeg bryr meg littegrann og hva som er in også🙈 Så opplys meg gjerne! 

Anonymkode: 569dd...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Solbrillene fra HM er ikke noe bedre enn Ray Ban, det er kun merket du betaler for.

https://brillz.no/billige-solbriller-gode-dyre/

Beskyttelsen mot solen  kanskje, men materialene rundt og kvaliteten generelt må jo være bedre på kvalitetsbrillene?!

Anonymkode: 569dd...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Beskyttelsen mot solen  kanskje, men materialene rundt og kvaliteten generelt må jo være bedre på kvalitetsbrillene?!

Anonymkode: 569dd...1f1

Nei. Egentlig ikke. Jeg jobber hos optiker og vi har masse solbriller i forskjellige merker og prisklasser, og det er veldig liten forskjell på kvaliteten på materialene. Bensinstasjonsolbriller i hardplast er udødelige. Det er et merke som heter quay som alle spør etter nå, de er i mellomsjiktet prismessig, de er de skrøpeligste brillene jeg har vært borti. Du finner skrap og kvalitet i alle prisklasser og merker. Men folk liker luksusfølelsen av å kjøpe en brille fra et kjent merke, det er det man betaler for når det kommer til ting som smykker og briller. I klær, sko og vesker, så er det mye større forskjell på kvalitet enn det er på solbriller, briller, og smykker

Anonymkode: 1ef20...fde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Egentlig ikke. Jeg jobber hos optiker og vi har masse solbriller i forskjellige merker og prisklasser, og det er veldig liten forskjell på kvaliteten på materialene. Bensinstasjonsolbriller i hardplast er udødelige. Det er et merke som heter quay som alle spør etter nå, de er i mellomsjiktet prismessig, de er de skrøpeligste brillene jeg har vært borti. Du finner skrap og kvalitet i alle prisklasser og merker. Men folk liker luksusfølelsen av å kjøpe en brille fra et kjent merke, det er det man betaler for når det kommer til ting som smykker og briller. I klær, sko og vesker, så er det mye større forskjell på kvalitet enn det er på solbriller, briller, og smykker

Anonymkode: 1ef20...fde

Sier du det... da lærte jeg noe nytt i dag : ) Men hvis jeg vil ha litt luksusfølelse da; hvilke merker anbefaler du/dere? :P

Anonymkode: 569dd...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker polariserte glass. Og farget glass er veldig behagelig for øynene. 

Liker også at de er litt fleksible i stengene. 

Anonymkode: f9370...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har de siste årene blitt veldig glad i Le Specs! Synes de har masse kule briller til veldig overkommelige priser! God kvalitet også. Det beste er at siden prisen er så fin, føler jeg at jeg kan unne meg å utvide samlingen oftere kontra når jeg kjøper for 1500+

Ellers har jeg også bare gode erfaringer med Persol, Dior, RayBan og Celiné. 

Hva som er "best" er jo svært individuelt, ikke noe fasit svar der. Vil anbefale deg å ta den en tur rundt hos forskjellige butikker og prøve litt forskjellige briller, finn ut hva du liker. Generelt er min oppfatning at trendene er mer flytende nå enn før og det viktigste er at du selv både kler og liker brillen. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Gucci et "jålemerke"? :-p

Anonymkode: 569dd...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Gucci et "jålemerke"? :-p

Anonymkode: 569dd...1f1

Tja, i mine øyne er Gucci i samme gate som Chanel, Dior, Prada etc. Så kommer det vel an på øyet som ser, hvor "jålete" det ansees ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Gucci et "jålemerke"? :-p

Anonymkode: 569dd...1f1

Nå er det veldig stor forskjell på disse:

Gucci GG0169SA ASIAN FIT

Gucci GG0083S

Jeg synes det viktigste er at de ser fine ut på. Bryr meg ikke veldig mye om merket, mer om de kler meg eller ikke. Synes generelt ikke at det er noen "jålete" solbrillemerker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Ray Ban med filter som tar bort mesteparten av skinnet som kommer på våt bakke når solen står på. Slikt filter anbefales på det sterkeste - uavhengig av brillemerke

Edit: Det heter solbriller med polariserte glass.

Endret av ablaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...