Gå til innhold

Gravid brud og forlover. Kan jeg trekke meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff. Føler dette med bryllup og forlovervalg bare er stress! For ca 7 - 8 mnd siden bestemte jeg og samboer oss for dato på bryllupet og jeg ba min beste venninne om å være forlover. Noen uker senere fortalte en venninne at hun skulle gifte seg helgen etter oss og spurte om jeg ville være hennes forlover sammen med en annen. Jeg hadde ikke megalyst, men sa ja, og tror nok hun har ventet veldig på om jeg skal spørre henne. Var inne på tanken om å også ha to forlovere, men jeg har landet på at jeg kun vil ha hun jeg har spurt. 

Nå er jeg gravid.. Og vil være 29 uker på vei i mitt eget bryllup, 30 uker i hennes. Jeg har mye å gjøre ifbm å planlegge mitt bryllup, og har fått bekkenløsning. Jeg har veldig lyst til å trekke meg fra forloveroppdraget. Rett og slett fordi jeg ikke har kapasitet og overskudd til å planlegge to bryllup midt i graviditeten. Hadde dere reagert på det? 

 

Anonymkode: eaa72...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo spørre din venninne? Kanskje hun svært gjerne vil ha deg forlover, men at det er greit at andre venninner deltar mer aktivt i planleggingen rundt bryllupet. Jeg var forlover for min beste venninne, men hadde en liten baby og bodde på en helt annen kant av landet, slik at andre venninner var de som aktivt deltok i planlegging, organiserte utdrikningslag osv.

Anonymkode: f927a...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med venninnen din. Hun forstår sikkert at det er stressende for deg med både eget bryllup, graviditet og bekkenløsning. Jeg syns det er helt greit å si at det blir for mye, men jeg hadde selvsagt blitt skuffet siden jeg hadde ønsket "deg" som forlover. Kanskje hun vil at du skal være forlover selv om du ikke kan delta så mye i planleggingen? 

Anonymkode: cc35b...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to forlovere, men forventer ikke at noen av dem skal ta så mye del i bryllupsplanleggingen. Det har jeg brudgommen til :) Man kan fint være forlover uten å stresse med planlegging frem til bryllupet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Føler dette med bryllup og forlovervalg bare er stress! For ca 7 - 8 mnd siden bestemte jeg og samboer oss for dato på bryllupet og jeg ba min beste venninne om å være forlover. Noen uker senere fortalte en venninne at hun skulle gifte seg helgen etter oss og spurte om jeg ville være hennes forlover sammen med en annen. Jeg hadde ikke megalyst, men sa ja, og tror nok hun har ventet veldig på om jeg skal spørre henne. Var inne på tanken om å også ha to forlovere, men jeg har landet på at jeg kun vil ha hun jeg har spurt. 

Nå er jeg gravid.. Og vil være 29 uker på vei i mitt eget bryllup, 30 uker i hennes. Jeg har mye å gjøre ifbm å planlegge mitt bryllup, og har fått bekkenløsning. Jeg har veldig lyst til å trekke meg fra forloveroppdraget. Rett og slett fordi jeg ikke har kapasitet og overskudd til å planlegge to bryllup midt i graviditeten. Hadde dere reagert på det? 

 

Anonymkode: eaa72...9f3

Jeg hadde ikke reagert negativt på det.

For å være ærlig så kan jeg ikke forstå at du takket ja, en uke etter eget bryllup. Det er jo først da du kan slappe av og nyte tilværelsen ikke stresse videre med noen andre sitt bryllup.

Det at du er gravid og i tillegg har fått bekkenløsning burde også være grunn ene og alene til å slippe. Mindre stress for deg er mindre stress for baby!

Forstår hun ikke dette så er det hun det er noe galt med.

Anonymkode: 0ee66...22f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at du håpet på forståelse for at du ikke ville kunne være like aktiv forlover som du ønsker pga bekkenløsning. Må skjønne at det går greit. Hun ba ikke to forlovere fordi det var så mye å gjøre, men fordi hun ikke ville såre noen av dere. Passet nå bra at dere er to forlovere da. Så kan du delta på det du har helse til.

Anonymkode: 850ae...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk grenser for hvor mye man skal klare som menneske. Du skal gifte deg selv en uke før,  er gravid og har bekkenløsning? Nå må du ta hensyn til deg selv og barnet du bærer. Trekk deg.  Venninnen din forstår sikkert dette. Hvis ikke er hun ikke mye å samle på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det hun forventer av deg som forlover da? Mine forventninger var ganske lave, så jeg ville syns det var rrt om min forlover trakk seg, men er det høye forvneetninger blir det jo oe annet:)

Anonymkode: 65a35...d46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...