Gå til innhold

Han lå med eksen


Gjest haze

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig et av de sjeldne tilfellene hvor utroskapen ikke er et rent svik mot deg, men mer en uskyldig svakhet hos den som er utro, så jeg forstår at du stiller noen spørsmål rundt det. 

Anonymkode: 8cd8d...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk et år fram i tid. Da vil du være så utrolig glad for at du glemte hele fyren. At du ba han sende tingene dine/eventuelt send en annen for å hente det. Nøkkelen kan du sende i posten. Hvorfor prøve å prate med en som allerede har ydmyket deg på det groveste ?Du blir bare enda mer ydmyket av dårlige unnskyldninger og forklaringer. Kom deg ut av det her med hodet hevet. Det kommer til å bli så mye lettere for deg å komme over om du tar litt styring her og forlater situasjonen. 

Lykke til 

Anonymkode: 62d5a...b21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, haze said:

Jeg oppfatter eksen som sykelig sjalu og at hun har gjort dette for å ødelegge for oss. Hun har helt siden jeg møtte han stalket meg på sosiale medier og sendt han hundrevis av meldinger. Ut i fra hva jeg har hørt om deres forhold, finner jeg henne manipulerende ovenfor han. Han har jo vært med på det han også, så det her selvsagt først og fremst hans feil. Jeg forsvarer det altså ikke. 

Men du legger litt skyld på henne?

Jeg synes dette er ene og alene hans feil. Jeg har dame, og blir utsatt for mange fristelser jeg - både damer som prøver seg på meg på byen, kolleger som prøver seg på jobbfester, ekser som kontakter meg. 

Dersom man har ryggrad, og er glad i kjæresten/daten sin, så klarer man fint å avvise tilbud. 

Jeg mener at dersom en i forhold har sex med en som er singel, så er det alltid den i forholdet som har skylden. 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er egentlig et av de sjeldne tilfellene hvor utroskapen ikke er et rent svik mot deg, men mer en uskyldig svakhet hos den som er utro, så jeg forstår at du stiller noen spørsmål rundt det. 

Anonymkode: 8cd8d...153

Uskyldig svakhet???

Det er jo et rent svik. Han var utro, og holdt det skjult. Og når han blir konfrontert, så kommer han opp med noen forklaringer.

Dersom dette er en mann som ikke klarer å si ifra ovenfor eksen, og ikke vet hva han vil - så er det vel ingen mann å trakte etter uansett.

Anonymkode: 5a8b2...f14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Hvorfor er dette med puling så fryktelig galt? Er det en automatikk i at dette er fælt?

Anonymkode: 7d306...846

Puling i seg selv, er det ikke noe galt i. Det å gå bak ryggen til noen, er derimot ikke et godt personlighetstrekk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at veldig mange projiserer personlige erfaringer når de skal "rådføre" andre her, men det kommer få konkrete løsninger eller bidrag, mest assosiasjonstriggede følelsesutbrudd, og det er vel ikke den veiledningen man bør trakte etter. 

Stol på deg selv!

 

Anonymkode: 8cd8d...153

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, haze skrev:

Er bare veldig usikker på hvordan jeg skal forholde meg til han og hva jeg eventuelt bør si å gjøre


Han har også innrømt at han egentlig visste at vi aldri kunne bli noe. Mye sier jo at han egentlig aldri har vært ferdig med eksen.


Hvordan kan du være usikker på hva du bør gjøre? Det er ikke så mye å si, han har innrømt at han visste det aldri kunne bli dere to. Han er ikke ferdig med eksen, og uansett hvor mye du prøver å legge skylden på eksen her som er sjalu så er det han som også har pleid forholdet dem i mellom og gitt hun grunn til å ikke gå videre.
Bare hent tingene dine og prøv å ikke klandre deg selv så mye, og bruk heller ikke energi på å klandre han. Gi han en heller kald skulder enn masse tårer og energi , hold hodet hevet og si "Fint, da har jeg fått med meg alle tingene mine. Hadet bra!" og unngå klemming og nussing eller at han prøver å holde deg igjen, for da faller bena av deg og du vil bare la deg holde fanget i nettet hans, som garantert bare vil føre til flere runder med denne type smerten. Da er det best å bare bli ferdig med det kort og godt nå. Begge er inneforstått med at det han har gjort er dealbreaker og begge er inneforstått med at han faktisk aldri så på det som at du og han kunne bli noe seriøst uansett. Han har brukt deg som en rebound og som selskap , og thats it.
Så ikke bruk mer tid og følelser på han!

Anonymkode: 60906...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, haze skrev:

Føler vel et behov for svar på hvorfor jeg ble lurt trill rundt. Hvorfor han kunne svike meg såpass når han selv vet hvor bra vi hadde det sammen

Det er forståelig at du ønsker svar, men man får som oftest rare unnskyldninger som ikke gir mye mening eller at skylden blir lagt på deg. Eller en "unnskyld, jeg vet ikke hvorfor", hvor man bare ender opp enda mer frustrert. Ordentlige svar og forklaringer er det svært sjeldent man får. Om du tenker at det er dine egne handlinger som har ført til dette, så kan du spørre for å lære av dine egne feil med neste mann. Men mest sannsynlig er det ingenting med deg. Denne mannen skal ikke være i livet ditt lenger, så hvorfor han handler som han gjør vil ikke lenger påvirke deg. Spar deg selv ekstra usikkerhet, grubling, anger og dårlige følelser. Hent tingene dine og prat så lite som mulig. Om du har noe du trenger å få ut, så kan du få det ut. Men ikke la han prate for mye eller prøve å unnskylde seg. 

Anonymkode: e91d6...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til å ville snakke etter slike episoder er ønsket om en unnskyldning og bli bedt om å bli i forholdet, tror jeg :)

Anonymkode: 57f3a...662

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk et år fram i tid. Da vil du være så utrolig glad for at du glemte hele fyren. At du ba han sende tingene dine/eventuelt send en annen for å hente det. Nøkkelen kan du sende i posten. Hvorfor prøve å prate med en som allerede har ydmyket deg på det groveste ?Du blir bare enda mer ydmyket av dårlige unnskyldninger og forklaringer. Kom deg ut av det her med hodet hevet. Det kommer til å bli så mye lettere for deg å komme over om du tar litt styring her og forlater situasjonen. 

Lykke til 

Anonymkode: 62d5a...b21

DETTE !

Anonymkode: 60906...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 2.4.2018 den 4.35, haze skrev:

Føler vel et behov for svar på hvorfor jeg ble lurt trill rundt. Hvorfor han kunne svike meg såpass når han selv vet hvor bra vi hadde det sammen

Dere hadde ikke avklart at dere var kjærester. I dag er vel alt så åpent og løst. Han så ikke på deg som kjæreste, kanskje mer som en trøst etter bruddet med eksen?

Anonymkode: b8dc6...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2018 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Jaha? Hvorfor er dette med puling så fryktelig galt? Er det en automatikk i at dette er fælt?

Anonymkode: 7d306...846

Ja, det er det. Med mindre man har avtalt på forhånd at man har et åpent forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, haze skrev:

Han er sammen med eksen igjen. Er fri for ord. Han lurte meg hele veien.

Sender en diger klem over skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, haze skrev:

Han er sammen med eksen igjen. Er fri for ord. Han lurte meg hele veien.

Stakkars deg. Det mest tragiske er at dette er normen i dagens datingkultur. Har innrykk av det iallefall.... 

Anonymkode: 285d5...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden beviser bare at man bør holde igjen til man vet mer hvor man står. 

Hilsen dame

Anonymkode: 7dca6...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg. Det mest tragiske er at dette er normen i dagens datingkultur. Har innrykk av det iallefall.... 

Anonymkode: 285d5...d18

Men husk: man har også selv et ansvar. Man trenger ikke være endel av "dagens datingkultur", ikke ligge med en person etter kort tid, det er faktisk et valg man tar. Og da kan man også se hvor interessert han egentlig er...Man bør ha en egen standard. Det har jeg alltid hatt. Aldri "selg deg selv for billig". Mange vil kanskej reagere på de ordene, men faktum er at hvis du er lett å få til sengs, trenger ikke mannen å anstrenge seg mer. Det forteller også at man er selektiv til hvem man er intim med, som igjen øker "verdien" din. Alle bør ha selvverd i tankene når de dater noen. 

En annen ting: ts, du skriver at hun skrev masse mld, var sjalu etc, og dette er så klassisk, for det ervle hans ord? Jeg hadde i allefall sett røde flagg i dette. De som har turbulent kontakt med en eks, er som regel ikke ferdig med vedkommende.

Anonymkode: 7dca6...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men husk: man har også selv et ansvar. Man trenger ikke være endel av "dagens datingkultur", ikke ligge med en person etter kort tid, det er faktisk et valg man tar. Og da kan man også se hvor interessert han egentlig er...Man bør ha en egen standard. Det har jeg alltid hatt. Aldri "selg deg selv for billig". Mange vil kanskej reagere på de ordene, men faktum er at hvis du er lett å få til sengs, trenger ikke mannen å anstrenge seg mer. Det forteller også at man er selektiv til hvem man er intim med, som igjen øker "verdien" din. Alle bør ha selvverd i tankene når de dater noen. 

En annen ting: ts, du skriver at hun skrev masse mld, var sjalu etc, og dette er så klassisk, for det ervle hans ord? Jeg hadde i allefall sett røde flagg i dette. De som har turbulent kontakt med en eks, er som regel ikke ferdig med vedkommende.

Anonymkode: 7dca6...eba

Burde sett flaggene komme for lenge siden, spesielt siden han lå med eksen i påsken også. At han klarte å gjøre det når vi hadde det så fint sammen. Vi var ikke offisielt kjærester, men vi oppførte oss som det og han møtte foreldrene mine også, så det var blitt såpass seriøst. At han kunne dumpe meg så raskt, som var 100% god til forhold for en voldelig og manipulativ eks, betyr bare at han hadde henne i bakhodet hele veien. Hun sender meg igjen meldinger, denne gangen ved å søke opp nr mitt på 1881 og forteller hvor sykelig sjalu jeg er. Hvorfor skulle JEG være sjalu når jeg vet så godt at jeg er langt over hennes nivå. Gud bedre, jeg orker ikke mer. Har blokkert han overalt, hentet alle tingene og kastet han vekk fra livet mitt. Lykke til med å få det bra sammen med en voldelig eks. Det kommer aldri til å skje. Sjakk matt, jeg vant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Hadde iskaldt bedt ham om å legge tingene mine i en eske og fått det levert hos noen andre. Så kan du hente tingene dine der uten å se ham. Det beste du kan gjøre er å aldri snakke med ham igjen og gå videre (i hvert fall så han tror du tar lett på det)

Skjønner ikke hvordan noen kan la seg ydmyke mer enn nødvendig! Kvinn deg opp og aldri se deg tilbake. Da kan det hende det er han som sitter igjen og ikke skjønner noe som helst. Blokker all kontakt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden beviser bare at man bør holde igjen til man vet mer hvor man står. 

Hilsen dame

Anonymkode: 7dca6...eba

Selv har jeg aldri opplevd at noen har vært ufine mot meg, og jeg går alltid all in fra første minutt om jeg er intr. Finnes vettuge menn også, som ikke gjør sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Selv har jeg aldri opplevd at noen har vært ufine mot meg, og jeg går alltid all in fra første minutt om jeg er intr. Finnes vettuge menn også, som ikke gjør sånt. 

Jeg er også slik. Denne fyren visste også åpenbar interesse for meg fra dag 1 og overbeviste meg om at han aldri skulle tilbake til eksen sin. Så jeg føler meg rundlurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...