Gå til innhold

Mønstrete bukser til overvektige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Ser at det er kommet en del mønstrete bukse i butikker. Var innom Zizzi for en stund siden og damen som jobbet der snakket så positivt om noen blomstrete bukser de hadde fått inn. Jeg er overvektig. Har stor mage og kraftige lår. Er kun 1,60 høy. Bruker str 46/48. Har alltid syntes at mønstrete bukser får meg til å virke større. Det blir så mye mønster fordi jeg er kraftig. Eller tar jeg feil. Hva synes og tenker dere andre om det? 

 

Anonymkode: b94ca...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ser at det er kommet en del mønstrete bukse i butikker. Var innom Zizzi for en stund siden og damen som jobbet der snakket så positivt om noen blomstrete bukser de hadde fått inn. Jeg er overvektig. Har stor mage og kraftige lår. Er kun 1,60 høy. Bruker str 46/48. Har alltid syntes at mønstrete bukser får meg til å virke større. Det blir så mye mønster fordi jeg er kraftig. Eller tar jeg feil. Hva synes og tenker dere andre om det? 

 

Anonymkode: b94ca...24b

Ting med mye mønster vil få oppmerksomhet. Så vil du gi beina oppmerksomhet så bruk mønstrete bukser. Hvis ikke er mørke bukser, en fargerik topp eller topp med mønster å gå for. Da vil overkroppen din være det som syns. 

Bortsett fra det: vær stolt av deg selv og kroppen din. Du kan gå i det du vil. 

Anonymkode: b7868...595

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik som brukeren over meg skriver. Blomstrende bukser trekker mer oppmerksomhet mot beina dine. Det avhenger jo helt av hva du er komfortabel med. Jeg synes imidlertid ikke at overvektige bør gå i anonyme plagg for å «skjule» kroppen sin. Det er helt greit hvis du trives med klassiske, ensfargede plagg, men hvis du ønsker å gå med plagg som skiller seg mer ut er det også helt greit. 

Hvorvidt det faktisk får deg til å virke større avhenger av mønsteret og passformen. 

Anonymkode: 9c656...7b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bruke mønstrete bukser så lenge du liker deg selv TS! Selv er jeg også overvektig, men nekter å gi etter for presset om at store kvinner skal kle seg i sort eller andre nøytrale farger. Nesten på trass kler jeg meg i fargerike og mønstrete plagg. Hvis folk ikke liker det, er det deres problem, ikke mitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil ha fokus på bena, tar du mønstrete. Hvis ikke tar du svarte/grå bukser og en mer livlig topp. 

Begge deler er helt greit! Vær stolt av din egen kropp, sier jeg! Fremhev det du vil!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg er vant med å bruke ensfargede bukser. Ikke nødvendigvis svart. Bruker både svart, grå, oliven og burgunder. Mønster er jeg ikke vant med. Særlig ikke blomster. Så noe slikt vil være veldig uvant for meg. Og så var det dette med om det får meg til å virke større. Skal føle meg vel i et plagg. At jeg er stor har jeg akseptert, men vil ikke kle meg i plagg som får meg til å virke enda større enn jeg er. Da vil jeg ikke føle meg bekvem i plagget. Tror ikke en bukse med blomster er noe jeg vil like, men har sett bukser med annet mønster som jeg ikke har kjøpt fordi jeg tror selv at buksen vil får bena mine til å virke så mye større enn de er. Men det kunne jo være det er innbilning. 

 

Anonymkode: b94ca...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...