Gå til innhold

Dårlig samvittighet pga påskeegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hele 2018 har jeg vært veldig flink med kosthold og trening og har gått ned over 15 kilo. Har ikke spist godteri eller noe sånt. 

Men jeg og samboer ble enige om at vi skulle kjøpe påskeegg til hverandre. Dette påskeegget var ganske stort og er jo selvfølgelig veldig usunt. 

Men familien min som er her i påska sitter og kommenterer dette og gir meg dårlig samvittighet. «Du som har vært så flink! Så skal du ødelegge med påskeegg?» «skjønner ikke hvordan du kan dytte i deg alt det der. Det ødelegger jo alt. Får du ikke dårlig samvittighet?» «hvor mange kalorier tror du ikke det påskeegget inneholder??» osv.. 

Jeg er jo selvfølgelig klar over dette selv, og ja jeg kommer nok til å gå opp et par kilo. Men jeg kan ikke BARE være flink? Har gått ned hver eneste uke fra nyttår. Hadde sett frem til dette påskeegget i sikkert 1 måned nå, men nå føler jeg meg bare ekkel når jeg sitter der med familien og spiser godteriet .. 

Anonymkode: b39ae...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg med påskegodtet med god samvittighet :klemmer:

Jeg synes at det var uhøflig, hensynsløst og svært dårlig gjort av de som som sa slike ting til deg.

Anonymkode: a3241...c33

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, for en teit familie du har. Du kommer ikke til å legge på deg av dette påskeegget. Kos deg med godteriet og gjør det med god samvittighet. Klem til deg! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hele 2018 har jeg vært veldig flink med kosthold og trening og har gått ned over 15 kilo. Har ikke spist godteri eller noe sånt. 

Men jeg og samboer ble enige om at vi skulle kjøpe påskeegg til hverandre. Dette påskeegget var ganske stort og er jo selvfølgelig veldig usunt. 

Men familien min som er her i påska sitter og kommenterer dette og gir meg dårlig samvittighet. «Du som har vært så flink! Så skal du ødelegge med påskeegg?» «skjønner ikke hvordan du kan dytte i deg alt det der. Det ødelegger jo alt. Får du ikke dårlig samvittighet?» «hvor mange kalorier tror du ikke det påskeegget inneholder??» osv.. 

Jeg er jo selvfølgelig klar over dette selv, og ja jeg kommer nok til å gå opp et par kilo. Men jeg kan ikke BARE være flink? Har gått ned hver eneste uke fra nyttår. Hadde sett frem til dette påskeegget i sikkert 1 måned nå, men nå føler jeg meg bare ekkel når jeg sitter der med familien og spiser godteriet .. 

Anonymkode: b39ae...d0c

Nei vet du hva, dette skal du spise og kose deg med med GOD samvittighet! Noe kos skal man få ha. Jul, bursdag og påske er en av de dagene der slikt virkelig er lov altså. 

Anonymkode: 831fd...bd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å gå ned i vekt? Hvis svaret er god helse og å ha det bra med seg selv er ikke dette uforenelig med å spise påskegodt eller annen godt innimellom. Til og med om svaret er en digg kropp på sikt er det ikke uforenelig med påskesnop. Det å kose seg med god og usunn mat er en del av livet til de aller fleste. Det å lære seg å begrense seg er også viktig. Å vite at man kan gi seg selv snop innimellom om man VELGER kan gjøre at det er enklere å la være ellers. 

Jeg synes familien din er skikkelig ufin og jeg tenker at om de har hatt vane for å kommentere sånn når du var barn også så kan det ha innvirket på ditt forhold til mat. Husk at du gjør dette for deg selv! Ikke for dem. Innsatsen din er ikke forgjeves og ingenting blir ødelagt av å spise påskegodt. Ja kanskje du går opp ett kilo. Denne endringen er ment å være for alltid eller? På sikt har det ikke noe å si om du når målet om 1 år eller 1 år og 2 uker. 

Lykke til! Nyt påskesnopet og vær fornøyd med de første 15 kg ned! 

Anonymkode: 1a1b0...df3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knull kiloene av igjen :P

Anonymkode: a08dc...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt i å kose seg litt ekstra i påska, men det er noe galt med å spise så mye i høytider at man legger på seg mange kg av det. Man kan spise akkurat hva man vil, uten å legge på seg, om man bare viser måtehold på det jevne. Hvorfor ikke spise påskegodt i en normal mengde, så man slipper slanke seg etter påske?

Anonymkode: 0696f...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjip familie. Ha dårlig samvittighet for å snike i kassakøen, ikke for å spise din egen mat!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke påskeegget som ødelegger påsken fir deg, det er det familien din som gjør! 

Leste nettopp at for å gå opp ett kilo fett, må du mest sannsynlig spise 9000 kalorier extra, siden kroppen brenner mer når den får mer (ift regelen på 7000). 

Gitt sjokoladekalorier, 500 pr 100 gram, så kan du spise nesten to kilo sjokolade, for å gå opp ett kilo påskefett. 

Spis opp egget med god samvittighet, og ikke la det være igjen en eneste kalori i morgen kveld. Da vil det faktisk være lettere å begynne igjen på tirsdag :) da slipper du restene som ligger i skapet, klar for å sabotere deg. 

Kos deg med god samvittighet :) 

(om du har gått opp tre kilo på tirsdag, så husk at mesteparten er vann). 

Anonymkode: c1467...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...