Gå til innhold

Trene 2 ganger om dagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med en sånn kort økt, type maks 10 minutter som du finner på en app? Kanskje det er noe for deg? 

Anonymkode: b7abc...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det kan være kostholdet ditt som gjør at du er sliten rundt 5 og ikke at du trenger å trene mer. Selv ble jeg sliten rundt 4-5, la om kostholdet mitt og har nå mye energi gjennom hele dagen, utrolig herlig. Kan også være lav på noen vitaminer også? 

Anonymkode: 9a1f9...94f

Jeg har allerede et godt kosthold, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal legge det om. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en sånn kort økt, type maks 10 minutter som du finner på en app? Kanskje det er noe for deg? 

Anonymkode: b7abc...d67

Det kan jeg sjekke ut! 

Anonymkode: 3019f...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på aleneferie hender det jeg trener to ganger om dagen. Ikke av noen annen grunn enn at jeg har nok tid, og at jeg elsker å trene. 

Det jeg da gjør er å passe på å variere øktene, slik at det likevel blir nok restitusjon. F eks styrke ben om morgenen og svømming på kvelden dag én. Styrke rygg og armer om morgenen på dag to, jogging langs stranda på kvelden. Sykling om morgenen dag tre osv. Det går jo an å variere mindre enn det også, og samtidig være innafor. Poenget mitt er bare at trening ikke trenger å være jogging morgen og kveld (eller styrke, for den saks skyld). Men man bør forsøke å trene med lavere intensitet enn når man trener sjelden, og passe på nok hvile, søvn og mat ellers. 

Anonymkode: 2b5bb...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.3.2018 at 11:11 PM, AnonymBruker said:

Jeg er egentlig ikke noe spesielt godt trent, men trener 5 dager i uka og merker at jeg aller helst skulle trent 2 ganger om dagen. Jeg elsker å stå opp og trene. Jeg våkner mye fortere og får mye mer energi i løpet av dagen. Som student merker jeg likevel at trøttheten og slappheten kommer sigende rundt 4-5 tida, etter rundt åtte timer med skolearbeid. Da skulle jeg helst tatt en aldri så liten økt til, men er redd for at det rett og slett kan bli for mye. Jeg kan selvsagt velge noe lett yoga eller noe, men det gir liksom ikke den samme "boosten" som enten styrke eller feks intervaller gjør. 

Noen som har noen tips til hvordan jeg bør prøve å eventuelt innføre dette? Hva burde jeg tenke på? Eller burde jeg bare droppe det? 

Anonymkode: 3019f...e50

 ...skal du ha effekt av 2  treningsøkter om dagen så må du ta noe AS\AAS samt ha kontroll på ernæringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn på det er rådet mitt. Jeg trener ofte to ganger om dagen, men har bra grunnlag for å tåle det. Ligger på fra 8-14 timer trening hver uke. Er jeg sliten en dag så står jeg over treningen. Så kjenn på det. 

 

Anonymkode: cd0c4...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Xcase33 skrev:

 ...skal du ha effekt av 2  treningsøkter om dagen så må du ta noe AS\AAS samt ha kontroll på ernæringen. 

Hvis du har lest tråden så er det ikke det som er poenget. 

Anonymkode: 3019f...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har lest tråden så er det ikke det som er poenget. 

Anonymkode: 3019f...e50

Får du ikke restituert deg så går det ikke lange tiden før skader og nedgang skjer ....du bryter kroppen raskere ned enn den bygger seg opp. Vil du likevel trene såpass så kan du ta AS\AAS og få positivt effekt ut av det ..både resultatmessig og det at du kan trene 2-3 ganger om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xcase33 skrev:

Får du ikke restituert deg så går det ikke lange tiden før skader og nedgang skjer ....du bryter kroppen raskere ned enn den bygger seg opp. Vil du likevel trene såpass så kan du ta AS\AAS og få positivt effekt ut av det ..både resultatmessig og det at du kan trene 2-3 ganger om dagen. 

Jeg kommer ikke til å ta noen form for tilskudd, så hardt trener jeg uansett ikke. Jeg har allerede et godt kosthold og jeg sovee nok.

Anonymkode: 3019f...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...