Gå til innhold

– Her er det kvinner som rår. Jeg blir spurt om størrelse på penis og om jeg vil ha analsex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis kvinnene kommer i flertall, er det mennene som trakasseres.

Ifølge undersøkelsen til YouGov, er det spesielt én bransje som stikker seg frem med seksuell trakassering: Helse- og sosialtjenester.

Og dette er en bransje der menn er spesielt utsatt.

– Som mannlig sykepleier jobbet jeg i et kvinnedominert yrke. Her er det kvinner som rår. Jeg har blitt spurt om størrelse på penis, og at kollegaer bøyer seg ned og spør om jeg ville ha analsex, skriver en Nettavisen leser.

En forteller om en kvinnedominert arbeidsplass der det daglig var slibrige kommentarer, beføling, klaps på rump – og en annen forteller om å ha blitt holdt fast av to kollegaer som onanerte ham.

https://www.amta.no/metoo/seksuell-trakassering/landet-rundt/her-er-det-kvinner-som-rar-jeg-blir-spurt-om-storrelse-pa-penis-og-om-jeg-vil-ha-analsex/s/5-3-339180

Skam dere kvinner!

Anonymkode: 96dc8...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke hvorfor jeg som kvinne skal skamme meg over at andre kvinner utsetter menn for seksuell trakassering. Mener du også det er din feil at jeg ble utsatt for overgrep som ungdom fordi både du og gjerningsmannen har penis da eller? 

Ja, det er kjempedumt at menn også blir seksuelt trakassert, det er totalt uakseptabelt. Men du må greie å skjønne at kvinner ikke kollektivt kan skamme seg over enkeltpersoners gjerninger. 

Anonymkode: ae044...f56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor jeg som kvinne skal skamme meg over at andre kvinner utsetter menn for seksuell trakassering. Mener du også det er din feil at jeg ble utsatt for overgrep som ungdom fordi både du og gjerningsmannen har penis da eller? 

Ja, det er kjempedumt at menn også blir seksuelt trakassert, det er totalt uakseptabelt. Men du må greie å skjønne at kvinner ikke kollektivt kan skamme seg over enkeltpersoners gjerninger. 

Anonymkode: ae044...f56

Men av en eller annen merkelig grunn så er det en del feminazister som mener at ALLE menn er skyldige for enkelte menns overgep... 

Anonymkode: 1a7f1...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor jeg som kvinne skal skamme meg over at andre kvinner utsetter menn for seksuell trakassering. Mener du også det er din feil at jeg ble utsatt for overgrep som ungdom fordi både du og gjerningsmannen har penis da eller? 

Ja, det er kjempedumt at menn også blir seksuelt trakassert, det er totalt uakseptabelt. Men du må greie å skjønne at kvinner ikke kollektivt kan skamme seg over enkeltpersoners gjerninger. 

Anonymkode: ae044...f56

Helt enig med deg i at du ikke har noe skyld i det andre kvinner gjør, og derfor ikke har noe å skamme deg over.

Grunnen til at TS skriver skam dere kvinner, at nok det at alt for ofte i offentlig debatt hevdes at menn skal ta ansvar for ting som andre menn har gjort. 

Anonymkode: a468e...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men av en eller annen merkelig grunn så er det en del feminazister som mener at ALLE menn er skyldige for enkelte menns overgep... 

Anonymkode: 1a7f1...31a

Jeg vet ikke hva en feminazi er, men antar det er en ekstremistisk feminist, altså en person som egentlig ikke er feminist, men som misliker menn. Og så er det en del ekstremister av menn som også mener kvinner har skyld i alt mulig rart, selv når kvinner blir voldtatt er det deres skyld i følge disse ekstreme mennene. Men skal vi diskutere hva ekstremister mener eller skal vi diskutere hva normale folk mener? 

Anonymkode: ae044...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men av en eller annen merkelig grunn så er det en del feminazister som mener at ALLE menn er skyldige for enkelte menns overgep... 

Anonymkode: 1a7f1...31a

Ikke bare nazifemister. F.eks  mente Storberget (mannlig justisminister) for noen år siden at overgrep utført av asylsøkere var et kollektivt ansvar for alle menn. 

Anonymkode: a468e...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er ikke noe bedre. Hvem har ikke fått med seg det. Men visse kommer alltid til å nekte for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg i at du ikke har noe skyld i det andre kvinner gjør, og derfor ikke har noe å skamme deg over.

Grunnen til at TS skriver skam dere kvinner, at nok det at alt for ofte i offentlig debatt hevdes at menn skal ta ansvar for ting som andre menn har gjort. 

Anonymkode: a468e...74e

Jeg må helt ærlug si at jeg ikke ser så mye til det. Kan bare komme på ett tilfelle, og det var en NRK-reportasje om noen kvinnelige komikere som sa de hatet alle menn til mennene viste det motsatte. Det er selvsagt totalt fjernt, like fjernt som kvinnehatet noen menn utviser på dette forumet, men det er helt klart at slike meninger er det uintelligente og ureflekterte mennesker som har. Å skylde kollektivt på kvinner fordi man i noen tilfeller opplever at det motsatte skjer, bidrar ikke til mer refleksjon. Det bidrar bare til mer hat. Jeg er så SYKT lei av at så mange i Norge i dag har så svart/hvite holdninger, og om de opplever hat i mot seg skal de ihvertfall hate dobbelt så mye tilbake. Det er blitt enormt mye av det i det siste, og jeg vil si dette enorme hatet begynner å bli et samfunnsproblem. 

Anonymkode: ae044...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare nazifemister. F.eks  mente Storberget (mannlig justisminister) for noen år siden at overgrep utført av asylsøkere var et kollektivt ansvar for alle menn. 

Anonymkode: a468e...74e

Er en nazifeminist en person som ønsker å drepe jøder og samtidig er for kvinners rettigheter? Eller mener du egentlig ordet "ekstremfeminist"? Har du link til det du hevder?

Anonymkode: ae044...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men av en eller annen merkelig grunn så er det en del feminazister som mener at ALLE menn er skyldige for enkelte menns overgep... 

Anonymkode: 1a7f1...31a

Nei, det mener ikke feminister, men noen menn vil ikke engang støtte noe arbeid mot overgrep, og tar seg nær av at det påpekes at det er flest menn som begår overgrep. Fordi DE ikke gjør det angår det ikke dem! Men det angår alle! Også alle kvinner som er så heldige at de aldri har opplevd noe slik, alle menn som er så heldige, og alle som ikke begår overgrep. Vi har alle kjente som har opplevd det, og vi har foreldre, søsken og barn som kan oppleve det. Derfor er det et samfunnsproblem som vi alle må jobbe sammen om å få bort. Holdninger må vokse og pleies. Det må bevissthet til, og folk må våge å gripe inn. Dette er ikke en kamp mot menn, men mot overgripere, og den kampen kan ikke vi kvinner ta alene. Vi trenger gode menn med gode verdier med oss!

Seksuell trakassering eller overgrep mot menn er dessuten ikke noe mindre alvorlige enn ovenfor kvinner. 

Jeg som kvinne føler meg ikke som en overgriper selv om jeg leser artikler som HI innholder. Jeg vet at jeg ikke er det, men problemet angår meg likevel. Fordi det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skal ikke skamme seg over at det foregår seksuell trakassering mot menn på arbeidsplassen, på samme måte som jeg ikke skal skamme meg over eller unnskylde at andre menn gjør ugjerniger. Det er en lei tendens på dette forumet at mange tråder handler om hvilken kjønn som er "verst" i stedet for å diskutere hva som kan gjøres med et problem som gjelder alle.

Endret av Frankie Teardrop
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er totalt uakseptabelt at noen oppfører seg slik!

Jeg jobber også i helsevesenet og hadde jeg sett at mine kvinnelige kolleger oppførte seg sånn så hadde jeg sagt i fra, for det er virkelig ikke greit. 

Anonymkode: 08df6...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en nazifeminist en person som ønsker å drepe jøder og samtidig er for kvinners rettigheter? Eller mener du egentlig ordet "ekstremfeminist"? Har du link til det du hevder?

Anonymkode: ae044...f56

Hvis finner ut  når Storberget var justisminister og søker på NRK i det tidsrommet så kan du finne det. Jeg har ikke tid til det. Men jeg husker reportasjen veldig godt, siden jeg syns det var helt avsindig å si noe slikt. Akuratt som jeg skjønner kvinner veldig godt når de reagerer på TS sin kommentar. 

En nazifeminist er en som er ekstrem i holdningene sine, styrt av hat til menn. Ikke opptatt av å bedre forholdene for kvinner.

Anonymkode: a468e...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis finner ut  når Storberget var justisminister og søker på NRK i det tidsrommet så kan du finne det. Jeg har ikke tid til det. Men jeg husker reportasjen veldig godt, siden jeg syns det var helt avsindig å si noe slikt. Akuratt som jeg skjønner kvinner veldig godt når de reagerer på TS sin kommentar. 

En nazifeminist er en som er ekstrem i holdningene sine, styrt av hat til menn. Ikke opptatt av å bedre forholdene for kvinner.

Anonymkode: a468e...74e

Jeg har heller ikke tid til å lete det opp, og du burde virkelig understøtte slike uttalelser med kilde da det er alvorlig.

Den som har funnet opp ordet nazifeminist og de som bruker det kan ikke være særlig oppegående. Man kaster ikke rundt seg med ordet nazist. Å kalle noen nazist er ganske alvorlige beskyldninger. Bruk ordet ekstremfeminisme. 

Anonymkode: ae044...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feminister ønsker likestilling. Det betyr at vi også ønsker at en kvinne som gjør noe kriminelt får samme straff og behandling som en mann som begår en kriminell handling.

Patriarkatet er det som fremstiller kvinner som søte, små, uskyldige skapninger som aldri tenker eller gjør noe ondt.

Som feminist mener jeg at kvinner som begår seksuelle overgrep skal straffes like hardt som menn som gjør det.

Så hvor du har dette med nazifeminister fra, hate alle menn, osv, aner jeg ikke. Men de fleste som har fordomsfulle holdninger mot feminisme og feminister viser det seg ganske fort egentlig er feminister, når jeg spør dem ut om det litt.

Anonymkode: 4c891...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...