Gå til innhold

Blir litt skuffet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag startet påska for vår del. Jeg hadde kjøpt inn påskeegg til begge søstrene mine og kjæresten min. Fylt de med et flaxlodd, litt godteri og ei bok som jeg vet faller i smak. Dette er sikkert 4. året jeg gir de påskeegg og de blir skikkelig glade, noe som også gjør meg glad :-) likevel kjenner jeg litt på skuffelsen av at ingen av de tenker på meg. Det hadde vært utrolig koselig å fått et lite egg med noen sjokoladebiter oppi, bare for koselig. Jeg gir ikke ut påskeegg for å få noe tilbake, jeg elsker å gi gaver og koser meg skikkelig når jeg holder på. Synes selv jeg er skikkelig teit som blir litt skuffet for noe sånt, men sånn er det bare. Må sutre litt innpå her i stedet for å furte in real life:p 

Anonymkode: ada66...203

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt. Jeg er samme typen som deg. Men første året uten julestrømpe, så sa jeg at det var veldig viktig for meg også når julen var over. Og det var en av grunnene for at gjorde mitt ytterste for sørge for at de kunne kose seg med en voksen versjon av barndomsminner. For du tar en oppgave som normalt foreldre har, og hvor ofte får de noe annet enn ett enkelt takk? Sjelden. Derfor er det foreldrene mine og typen som får egg, julekalender og julestrømper.

Men typen hørte hva jeg sa, så jeg har fått julestrømpe og påskeegg hvert år etter det. Man kan ikke forvente at folk er tankelesere, av og til må man bare ærlig om hva man ønsker, uansett om det er stort eller smått. De har enda mulighet til å overraske deg.

Anonymkode: f5f91...d39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe hyggelig det du gjør. Du kan jo si til kjæresten din at du hadde satt pris på et lite egg tilbake. Det er ikke sikkert han/de har tenkt over det i det hele tatt, men heller tar det litt for gitt at de får siden du er så flink og omtenksom på sånne ting. 

Anonymkode: dfafc...d1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mkigjen skrev:

Hvordan får du bok inni et påskeegg?

Stort påskeegg og pocketbok. Det er allefall sånn jeg gjør det. Andre delen har jeg litt godteri i.

Anonymkode: f5f91...d39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.. Nå er vi endelig ferdig med jul og adventskalenderhælvete og så skal dere begynne å mase i påska også. 

Hør her. Det finnes faktisk oss som DRITER I GAVER, KALENDERE OG PÅSKEEGG. Gi faen i å styr med påskeegg til folk da om du blir så sur for å ikke få noe tilbake!! 

Anonymkode: 5685a...190

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å herregud.. Nå er vi endelig ferdig med jul og adventskalenderhælvete og så skal dere begynne å mase i påska også. 

Hør her. Det finnes faktisk oss som DRITER I GAVER, KALENDERE OG PÅSKEEGG. Gi faen i å styr med påskeegg til folk da om du blir så sur for å ikke få noe tilbake!! 

Anonymkode: 5685a...190

Så drit å titte inn på tråder du ser her på Høytider og spesieklle anledninger, eller som omhandler om påske da vel!

Kan love deg at vi driter fullstendig om hva du mener!

Anonymkode: f0340...2e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det altså gies gaver til jul, fødselsdager, navnedager, påske og valentinsdag. Er det ikke på tide å bremse snart?

Anonymkode: c7816...6a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått dårlig samvittighet om jeg hadde fått påskeegg av noen og så hadde jeg ikke noe å gi tilbake. Samtidig som jeg hadde blitt litt irritert fordi jeg hadde blitt satt i den posisjonen. Jeg syns det da hadde vært bedre å avtale. Så gir man hverandre litt og så blir alle glade.

Det er veldig koselig av deg å gi TS, men det kan føles som press til å gjengjelde også. Og da er litt av vitsen med givergleden borte. 

Anonymkode: 243be...47d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også slikt er koselig. Og jeg forstår ikke dine nærmeste helt der. Første året du gjorde dette var det kanskje slik at de ikke hadde tenkt over å gjøre noe slikt. Men etter det så krever det så lite av dem å bare tenke på deg å gi noe i retur. Er det slik at de kanskje synes det er noe tull med påskeegg i voksen alder? Det er de som synes det også. Hvis ikke koste det veldig lite å bare vise at man bryr seg med ett lite påskeegg i retur til deg. 

Anonymkode: 904cd...30b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det altså gies gaver til jul, fødselsdager, navnedager, påske og valentinsdag. Er det ikke på tide å bremse snart?

Anonymkode: c7816...6a0

Ikke glem morsdag/farsdag og diverse jubileer innad i et forhold😂  Jeg er møkklei av dette gavestyret.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pinsen enn så lenge gavefri?  

Anonymkode: 972a5...f96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er pinsen enn så lenge gavefri?  

Anonymkode: 972a5...f96

Håper det....:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :-) det handler ikke om at jeg er sur for at jeg ikke får noe tilbake, for det forventer jeg altså ikke. Jeg synes bare det er litt sårt at det virker som ingen tenker på meg. Jeg er en veldig gavmild person, jeg er typen som kommer over noe på butikken (gjerne på salg) som jeg vet feks søsteren min har ønsket seg. Da kan jeg kjøpe det til henne, bare fordi jeg vet hun blir glad. Trenger ikke koste mer enn en tier, for det er ikke prisen på ting som betyr noe. Jeg blir bare litt skuffet når ingen tenker på meg. Jeg har lagd påskeegg hvert år i fem-seks år, så de vet jo det kommer:p jeg koser meg jo skikkelig når jeg lager de, og det er ikke noe jeg føler jeg MÅ gjøre. Men må jo likevel innrømme at jeg har et bittelite håp helt innerst inne om at noen har lagd et lite påskeegg til meg også. :-)

 

men kanskje noen husker meg neste år:D 

God påske alle sammen:)

Anonymkode: ada66...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar alle sammen :-) det handler ikke om at jeg er sur for at jeg ikke får noe tilbake, for det forventer jeg altså ikke. Jeg synes bare det er litt sårt at det virker som ingen tenker på meg. Jeg er en veldig gavmild person, jeg er typen som kommer over noe på butikken (gjerne på salg) som jeg vet feks søsteren min har ønsket seg. Da kan jeg kjøpe det til henne, bare fordi jeg vet hun blir glad. Trenger ikke koste mer enn en tier, for det er ikke prisen på ting som betyr noe. Jeg blir bare litt skuffet når ingen tenker på meg. Jeg har lagd påskeegg hvert år i fem-seks år, så de vet jo det kommer:p jeg koser meg jo skikkelig når jeg lager de, og det er ikke noe jeg føler jeg MÅ gjøre. Men må jo likevel innrømme at jeg har et bittelite håp helt innerst inne om at noen har lagd et lite påskeegg til meg også. :-)

 

men kanskje noen husker meg neste år:D 

God påske alle sammen:)

Anonymkode: ada66...203

Skjønner deg godt :)

Drit i folka som skriver her, de henger seg opp i ord-som gave at de ikke for med seg hva det egentlig handler om...

Riktig god påske :)

Anonymkode: f0340...2e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.3.2018 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :-) det handler ikke om at jeg er sur for at jeg ikke får noe tilbake, for det forventer jeg altså ikke. Jeg synes bare det er litt sårt at det virker som ingen tenker på meg. Jeg er en veldig gavmild person, jeg er typen som kommer over noe på butikken (gjerne på salg) som jeg vet feks søsteren min har ønsket seg. Da kan jeg kjøpe det til henne, bare fordi jeg vet hun blir glad. Trenger ikke koste mer enn en tier, for det er ikke prisen på ting som betyr noe. Jeg blir bare litt skuffet når ingen tenker på meg. Jeg har lagd påskeegg hvert år i fem-seks år, så de vet jo det kommer:p jeg koser meg jo skikkelig når jeg lager de, og det er ikke noe jeg føler jeg MÅ gjøre. Men må jo likevel innrømme at jeg har et bittelite håp helt innerst inne om at noen har lagd et lite påskeegg til meg også. :-)

 

men kanskje noen husker meg neste år:D 

God påske alle sammen:)

Anonymkode: ada66...203

Google kjærlighetsspråk. Du liker å gi gaver til de nærmeste for å vise kjærlighet og omtanke, men det er ikke deres måte å vise følelser på. Jeg lager ikke påskeegg til noen voksne, men har 20 timer i bil i påsken for å treffe 2 sett familie. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2018 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :-) det handler ikke om at jeg er sur for at jeg ikke får noe tilbake, for det forventer jeg altså ikke. Jeg synes bare det er litt sårt at det virker som ingen tenker på meg. Jeg er en veldig gavmild person, jeg er typen som kommer over noe på butikken (gjerne på salg) som jeg vet feks søsteren min har ønsket seg. Da kan jeg kjøpe det til henne, bare fordi jeg vet hun blir glad. Trenger ikke koste mer enn en tier, for det er ikke prisen på ting som betyr noe. Jeg blir bare litt skuffet når ingen tenker på meg. Jeg har lagd påskeegg hvert år i fem-seks år, så de vet jo det kommer:p jeg koser meg jo skikkelig når jeg lager de, og det er ikke noe jeg føler jeg MÅ gjøre. Men må jo likevel innrømme at jeg har et bittelite håp helt innerst inne om at noen har lagd et lite påskeegg til meg også. :-)

 

men kanskje noen husker meg neste år:D 

God påske alle sammen:)

Anonymkode: ada66...203

Jeg skjønner deg godt (som jeg nevnte over her også) og jeg har det litt på samme måte. Jeg gir og venter ingenting tilbake, men da får jeg heller ingenting tilbake, så da sluttet jeg med det.

For noen år siden tok jeg initiativet til å overraske ei venninne på bursdagen hennes sammen med ei annen venninne og det var veldig koselig. Så tok jeg initiativet til å overraske den andre venninnen sammen med den første venninnen og det var også veldig koselig. Da jeg hadde bursdag så fikk jeg hilsen på Facebook... litt nedtur. 

Anonymkode: 243be...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal granske motivene dine litt nærmere, TS. Beklager, men hjernen er en luremester. Du mener du startet med påskeeggene som en hyggelig overraskelse, men - innerst inne var det en baktanke og et ønske om at det skulle bli en tradisjon å utveksle påskeegg med hverandre. Hjernen tåkelegger det egentlige motivet ved å maskere det som en uegennyttig gest. Derfor føler du som du gjør nå. Nå kommer grunnfølelsen opp og står i konflikt med 'hyggelig overraskelse' - følelsen. 

Anonymkode: 57acf...8ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er derfor å rett ut spørre om dere skal starte en tradisjon med utveksling av påskeegg. 

Anonymkode: 57acf...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...