Gå til innhold

Jenter med synlige magemuskler. Hva er deres beste tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne ha flat mage med synlige magemuskler, men det er så innmari vanskelig å få til som jente.

Jeg har brukt 1 år på å slanke meg ganske mye, men selv om jeg har blitt mye tynnere vil ikke mage-«belgen» gi slipp!

Jeg har begynt å trene styrke og intervaller trener mye de store musklene, kjernemuskulatur og mageøvelser som planke med div variasjoner. 3-4 ganger i uka. 

Prøver også å passe på de såkalte «makronæringsstoffene» mine og få i meg langsomme karbohydrater, nok protein og sunt fett. Holder imidlertid ikke noe strikt regnskap over dette.

Har trent og spist som dette i ca. 2 mnd nå, og kan allerede se tydelige endringer på enkelte deler av kroppen. Særlig armene, skuldrene, ryggmusklene og lårene er tydelig endret (var veldig tynn på de kroppsdelene før). Magen har også fått litt konturer, men det er fortsatt en svær «klump» som ødelegger fasongen min. Har veldig liten rumpe og smale hofter, så denne klumpen ødelegger hele helheten selv om den ikke er så svær som før.

Hva kan jeg gjøre for å få has på magefettet og få en flat mage med synlige magemuskler?

Anonymkode: 1178f...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det høres ut som du gjør alt riktig, men har bare ikke holdt på lenge nok. Avhengig av utgangspunket ditt tar det veldig lang tid å bygge opp en solid grunnform som vil skinne igjennom. Det er viktig å bygge muskler for å få denne magen, og det går sakte.

Anonymkode: 80c3a...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper mye, og trener styrke en gang innimellom (saltimer, faktisk) - går på ski to ganger uka,.. Og spiser vanlig mat så jeg blir mett - men ikke mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er litt genetikk, jeg  får lett synlige magemuskler men synes det er mindre pent på jenter og vil ikke ha det(sikkert derfor jeg lett får det😂)Har nok med hvor fett legger seg, over eller under muskelen i magen. Fettet setter seg ikke på min mage, selv da et gikk opp 30kg grunnet medisiner.

Anonymkode: e021a...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort noe for det. Aldri trent styrke, bare kondisjon. Blanding av gener og lav fettprosent, tror jeg. 

Anonymkode: 054d5...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo forskjellig fasong. Jeg legger mer på meg på rumpa, og har alltid hatt flat mage og smal midje. Høres ut som om du er mer eple, og mindre pære. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Ild skrev:

Man har jo forskjellig fasong. Jeg legger mer på meg på rumpa, og har alltid hatt flat mage og smal midje. Høres ut som om du er mer eple, og mindre pære. 

Gni det inn'a!! :snurt:

 

 

Hilsen 🍎 😉

Endret av Mippi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sunt for alle(spess ikke kvinner) å tvinge frem 6pk eller synlige magemuskler for den saks skyld. ville absolutt det samme før, men hadde litt samme problem. bedre å fokusere på å ha en kropp som ser sunn og sterk ut synes jeg, og det får man til uten 6 pk. 

men du kjenner deg selv best, bare en liten input 

Anonymkode: 370ca...788

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er ikke sunt for alle(spess ikke kvinner) å tvinge frem 6pk eller synlige magemuskler for den saks skyld. ville absolutt det samme før, men hadde litt samme problem. bedre å fokusere på å ha en kropp som ser sunn og sterk ut synes jeg, og det får man til uten 6 pk. 

men du kjenner deg selv best, bare en liten input 

Anonymkode: 370ca...788

... men mine tips må være å fokusere å trene tungt på baseøvelser og kjøre intervaller. ellers masse grønnsaker, 0 sukker, sunt fett og protein 

Anonymkode: 370ca...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, jeg trener 2-3 ganger i uka, men har en fadt flat og stram mage. Er vel bare heldig med arven der, aldri  trent mye mage. Men mine beste tips er generell kondis trening, hard svømming feks. Musklene synes ikke før fettet går vekk. 

Anonymkode: 0f872...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... men mine tips må være å fokusere å trene tungt på baseøvelser og kjøre intervaller. ellers masse grønnsaker, 0 sukker, sunt fett og protein 

Anonymkode: 370ca...788

Hmmm... Det tror jeg er veldig individuelt! Ser aldri så markerte magemuskler på meg selv som etter jeg har løpt en langtur på over to timer... Ser ikke noe spes etter intervaller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mippi skrev:

Gni det inn'a!! :snurt:

 

 

Hilsen 🍎 😉

Jeg mente ikke noe negativt med det, synes personlig at enhver fasong er fin -bare forskjellige :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genetikk. Kan virkelig anbefales, det er skikkelig effektivt! 😍

Både kroppsfasong (timeglass) og kroppstype (mesomorf, bygger sykt lett muskler), gir meg synlige magemuskler og flat mage veldig lett, selv i perioder der bmi'en har vært i øvre normalområde.

Men spøk til alvor.

Det finnes ting som gjør meg enda mer "timeglassete", dvs bygger rumpe og minsker midjemål:

1. La om kostholdet mitt til høyfett Paleo (tok 8 cm av midjen).

2. Begynte med tung styrketrening og litt crossfit + 4x4 intervall en gang i uka (tok rumpeomkretsen opp 4 cm).

3. Passer på å få nok søvn, minimalt med stress, og null hvitt sukker og junkfood. (legger seg på magen!).

Jeg har nesten 35 cm differanse mellom midje og hofter, og magen er paddeflat. Før jeg endret på livsstilen hadde jeg mer padding på magen, og var rettere i figuren.

Et annet tips, kanskje enda viktigere er å endre mål. Finn deg kjendiser med slank eplefigur som ser bra ut (Charlize Theron, Angelina Jolie før hun fikk spiseforstyrrelser, Michelle Williams, og Pink, det er de første jeg kommer på), og velg å jobbe MED i stedet for MOT kroppen din. Slutt å strebe etter kroppene til Beyonce eller Rihanna, og finn dine styrker, som slanke armer og ben f.eks. 

Jeg lover deg at det vil gjøre deg mye mer lykkelig enn å strebe etter noe kun genetikk (og plastisk kirurgi muligens) kan gi deg. :)

Anonymkode: 4e63c...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er høyfett paleo? 

Anonymkode: e2b14...0cd

Paleokosthold med ekstra fokus på sunt fett. Mye kokosolje, olivenolje, ghee, avokado, fet fisk, animalsk fett som talg, smult, marg og fjærkrefett, eggeplommer, kakaosmør og bærekraftig dyrket palmeolje. :)

Jeg spiser for å nære kroppen, ikke for å gå ned i vekt. Holder magen flat, blodsukkeret og vekta stabil, gir masse energi og smaker godt! :)

Anonymkode: 4e63c...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Ild skrev:

Jeg mente ikke noe negativt med det, synes personlig at enhver fasong er fin -bare forskjellige :danse:

Vet det, derfor blunkesmileyen på slutten av innlegget. Jeg misunner deg bare, du er heldig!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fett nederst på magen som kvinne selv om jeg er veldig definert. Det må man bare akseptere som en del av å være en sunn og frisk kvinne. Jeg må også vedkjenne at selv om magen er "instagramklar" om morgenen før jeg har spist, ser den virkelig ikke sånn ut om kvelden :fnise:. Jeg tror man må trene en del år før man blir synlig "gjennomtrent". Jeg spiser helt normal husmannskost og er glad i godterier, så det er ingen hokus pokus annet enn at jeg har vært i ganske hard aktivitet hele livet. Jeg har så lenge jeg kan huske arbeid så hardt at svetten sto og at hele kroppen virkelig fikk bruke seg, så det handler nok mye om det. Selv når jeg har perioder jeg ikke trener så mye så holder muskelmassen seg høy fordi kroppen min er konstruert sånn. 

Anonymkode: 163cd...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...