Gå til innhold

Hvorfor hater alle utenfor Skandinavia lakris?


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

Gjest Daryl Dixon
44 minutter siden, Peanut skrev:

Man hadde jo en slags lakrisis her til lands og, for en del år siden. Tyrkisk pepper i vaniljeis med lakristrekk. Jeg kunne spise en haug :wow: Ellers spiser jeg lakrisis der jeg finner det. Yums! :sikle: Bortsett fra is med lakristrekk, eller lakrisis så elsker jeg salmiakklakris og salt lakris :sikle: Å ja og Draumur er yummeh! :sikle:

Snakket en gang med en amerikaner som aldri hadde hørt om salmiakklakris. Han sa at moren hans hadde bare sett dumt på ham og lurt på om han var blitt rar :blink: (Fordi at man ikke har hørt om noe så betyr det ikke at det ikke finnes :3 ) 

Hjem is hadde is som het lakrisstang, og med tyrkisk pepper, de var veldig gode. Men man får kjøpt lakrissaus å ha på is og, den i lilla tube er salt og veldig god! Men så er det og lakrisssaus i en sort flaske som er mer søt. Inspira is med lakris er god, men kunne vært litt saltere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Peanut
52 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Hjem is hadde is som het lakrisstang, og med tyrkisk pepper, de var veldig gode. Men man får kjøpt lakrissaus å ha på is og, den i lilla tube er salt og veldig god! Men så er det og lakrisssaus i en sort flaske som er mer søt. Inspira is med lakris er god, men kunne vært litt saltere. 

Den lakrissausen har jeg smakt ja ^^, Jeg tar aldri lite saus, jeg dynker. Mest yums da ja :sikle: 

Å ja og de lakrisene fra Johan Bülow... :rodmer: Og lakriste fra Kusmi... :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker salt lakris. Og må alltid ta med det da jeg reiser til utlandet, der finnes jo ikke salt lakris. Men barna mine liker ikke lakris, en av de synes kick med sitron eller bringebær er god, og tyrkisk pepper, men annen lakris går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Overrasket skrev:

Lakris-is! ta deg en tur til Italia, der har de masse deilig lakris-is om sommeren. Jeg tror den beste jeg har funnet var i Verona eller Padova, men også på Sardinia og i Firenze! LAKRIS-IS! :essen2:

Har de is med saltlakris også? For meg blir søt lakris for tamt og kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...