Gå til innhold

Hvorfor må alt være så klisje og negativt? Herregud livet er kjedelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- det du vil er oftest ikke lønnsomt.

- de svarene som stemmer er som regel de du ikke vil høre. Det ser man her og... de svarene man ikke er eller vil være helt enig i, er de som får masse likes her inne, mens de som holder med ens egne meninger, får ingen eller få likes. 

- de negative svarene stemmer stort sett... 

hvorfor er ting så kjedelig? Alt er udugelig jo

Anonymkode: c7a52...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les boken"tenk positivt"!!!!! 

Anonymkode: 69cfd...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det du beskriver er det motsatte av kjedelig.. Det ville jo vært veldig kjedelig om alle var enige i alt, alt gikk etter planen, alt var positivt, ingen opp- og nedturer, ingenting man måtte slite litt for å oppnå, aldri måtte jobbe mot noe, aldri lært noe særlig eller bli utfordret på noe... Det er kjipt at ting er vondt og vanskelig, men kjedelig er det vel ikke. 

Anonymkode: 1a496...646

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når man velger å se sånn på det så..... Men ting er langt fra udugelig når man tenker over at vi lever på en stein som flyr mange tusen kilometer i timen i fart ute i det uendelige rommet og at alt er skapt i perfekt design alt fra stilkene på blomstene til hårstrået ditt og tåen din. Alt i perfekte matematiske formler :) Langt fra klisje, men ren magi :)

Anonymkode: 3ef38...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å jobbe med deg selv. Jeg har en venninne som gikk til en god psykolog og fikk bra hjelp derfra. Hun slet med negative tanker, men nå har hun hus og bil og jobb og mann og kjøkkenøy. Ikke sånn vanlig kjøkkenbenk langs veggen, men sånn som stikker ut midt på gulvet på kjøkkenet, nesten som en bardisk, mens jeg bare har en liten vanlig kjøkkenbenk med mikrobølgeovn og en komfyr som ikke har induksjonsplater en gang. Jeg føler meg så mislykket. På oppfordring fra min venninne har jeg nå begynt å lese "Feeling good - the mood therapy", "The Seven Spiritual Laws of Success" og "The Secret of Achieving More With Less", og jeg må bare si at jeg allerede har begynt å studere Ikea-katalogen ekstra nøye for å finne den riktige kjøkkenbenken. De bøkene anbefales. 

Hadde det ikke vært for et halvt år med kognitiv terapi, hadde jeg fortsatt hengt med en fargerik gjeng for å si det sånn. Folk som er mer opptatt av å ha det gøy og leve i nuet og være glad i hverandre enn å jobbe hardt og helst døgnet rundt for å oppfylle drømmene sine. Det er greit å ha et nettverk, og hvis nettverket ditt ikke har noe i lommeboka er det ikke akkurat så mye hjelp å hente når man sliter. Da er det bedre å søke det man kan på NAV, så forteller de deg hva du skal gjøre, og du slipper å fokusere så mye på det selv. Man går fra å ikke ha noen retning til å bli dirigert til den riktige sti.

... Eller bare fuck it. Lev livet. Lag litt helvete før du dør.

Anonymkode: f1fa7...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...