Gå til innhold

Trenger hjelp og råd!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min slo opp med meg for ca 2 uker siden og det kom egentlig som et sjokk for meg og jeg fikk egentlig ikke vite grunnen til bruddet. Etter et par dager dro jeg til han og da pratet vi både om bruddet og om "vanlige" ting. Det virket da som at han slo opp for at vi har vært alt for mye sammen, og trødd i hverandres føtter hver eneste dag i mange måneder. Og jeg har egentlig aldri trodd det har vært et problem for han, i og med at han ikke har sagt noe spesielt om det. Men jeg vet jo innerst inne at han er en person som trenger litt alenetid, men han sa at han ikke har sagt noe for han var redd jeg skulle bli sur om han krevde litt tid alene. Vi var i startfasen i forholdet vårt, og på mange måter var det kanskje dette bruddet jeg "trengte" for å innse hvordan jeg har oppført meg mens vi har vært sammen, og for å innse at JA vi har vært alt for mye sammen. Vi rakk aldri å savne hverandre, og da blir det fort litt for "hverdagslig". Han gråt og gråt, og jeg så på hele han at det var vondt for han. MEN hvordan får jeg til å bevise for han at jeg vil at ting skal endre seg, for det siste jeg vil er at vi skal gå fra hverandre når det er problemer vi lett kan fikse!!! 

Anonymkode: 5623d...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I startfasen av et forhold SKAL man være oppslukt av hverandre, man slår ikke opp da kun fordi man er for mye sammen og trenger alenetid. Han fant nok ut at han ikke var klar for noe forhold eller at du ikke var dama for han. Syns ikke det er noe poeng for deg å prøve å bevise noe for han. Det ble ikke dere allikevel, og sånn er det ofte. Kan ikke gjøre noe annet enn å akseptere det og gå videre

Anonymkode: 3738e...480

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har egentlig aldri trodd det har vært et problem for han, i og med at han ikke har sagt noe spesielt om det.

Det betyr jo at det ikke er et problem for deg at dere går oppi hverandre. Og hvis du kun skal ta hensyn til han, så passer dere ikke sammen.

Anonymkode: d54fe...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Hadde ærlig talt blitt irritert av en sånn type. 

Ærlig talt? Du dumper meg fordi du ikke får nok alenetid? Du vet at du har et hull midt i trynet som kan forme ord? Med den kunne du enkelt formulert at du mente at vi hadde tilbrakt litt for mye tid sammen og at du digget å henge med meg, men følte at du trengte litt mer alenetid for å dyrke egne interessert og henge litt med kompiser etc. 

Måten du håntdterte dette på er utrolig umodent og du er enten ikke ærlig om hva du faktisk føler for meg eller så er du ikke moden for er seriøst forhold. For voksne mennesker snakker om følelser og er ærlig mot partneren sin om hva de føler de trenger forhold for at det skal fungere.

Så det er nok det bra du du gjorde det slutt for jeg er ute etter en mann, ikke en gutt som ikke klarer å kommunisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GoldenLioness skrev:

Hadde ærlig talt blitt irritert av en sånn type. 

Ærlig talt? Du dumper meg fordi du ikke får nok alenetid? Du vet at du har et hull midt i trynet som kan forme ord? Med den kunne du enkelt formulert at du mente at vi hadde tilbrakt litt for mye tid sammen og at du digget å henge med meg, men følte at du trengte litt mer alenetid for å dyrke egne interessert og henge litt med kompiser etc. 

Måten du håntdterte dette på er utrolig umodent og du er enten ikke ærlig om hva du faktisk føler for meg eller så er du ikke moden for er seriøst forhold. For voksne mennesker snakker om følelser og er ærlig mot partneren sin om hva de føler de trenger forhold for at det skal fungere.

Så det er nok det bra du du gjorde det slutt for jeg er ute etter en mann, ikke en gutt som ikke klarer å kommunisere.

Jeg er veldig enig med deg her. Når jeg fikk høre det at han mente vi har vært for mye sammen og at det liksom var grunnen til at han gjorde det slutt tenkte jeg bare «hva faen?». Syns det var umodent gjort, og er helt enig i det at han kunne ha sagt det før det har gått så langt at han gjorde det slutt. Som sagt så visste jeg jo at han var en type som trenger litt «alenetid», men så lenge jeg ikke fikk noe slags «tegn» på at det ble for mye så skjønte jeg jo heller ikke at det var det han hadde behov for. Mener sånne problemer er lett å løse så lenge man forteller hverandre sine behov og ønsker. 

Anonymkode: 5623d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig enig med deg her. Når jeg fikk høre det at han mente vi har vært for mye sammen og at det liksom var grunnen til at han gjorde det slutt tenkte jeg bare «hva faen?». Syns det var umodent gjort, og er helt enig i det at han kunne ha sagt det før det har gått så langt at han gjorde det slutt. Som sagt så visste jeg jo at han var en type som trenger litt «alenetid», men så lenge jeg ikke fikk noe slags «tegn» på at det ble for mye så skjønte jeg jo heller ikke at det var det han hadde behov for. Mener sånne problemer er lett å løse så lenge man forteller hverandre sine behov og ønsker. 

Anonymkode: 5623d...ffb

Så hva er status mellom dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, GoldenLioness skrev:

Så hva er status mellom dere nå?

Dro til han for å gi han tingene hans, da lovte jeg meg selv å holde med hard. Da var det akkurat som at det var jeg som trøstet HAN, da han sa at han har det vondt og at det er så vanskelig for han. Dro hjem igjen etter et par timer- og fredag samme uke hadde han slettet meg fra sosiale medier og grunnen var for at han ikke ville se hvor jeg var (han sa han alltid satt og sjekket på snapmap hvor jeg var), hvem jeg likte bildene til, og storyene jeg la ut på snap når jeg var ute (da la jeg ut bilde av meg og en venninne). Mente da at jeg prøvde å gjøre han sjalu osv... Han har nå reist på ferie og skal være borte i 2 uker

Anonymkode: 5623d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dro til han for å gi han tingene hans, da lovte jeg meg selv å holde med hard. Da var det akkurat som at det var jeg som trøstet HAN, da han sa at han har det vondt og at det er så vanskelig for han. Dro hjem igjen etter et par timer- og fredag samme uke hadde han slettet meg fra sosiale medier og grunnen var for at han ikke ville se hvor jeg var (han sa han alltid satt og sjekket på snapmap hvor jeg var), hvem jeg likte bildene til, og storyene jeg la ut på snap når jeg var ute (da la jeg ut bilde av meg og en venninne). Mente da at jeg prøvde å gjøre han sjalu osv... Han har nå reist på ferie og skal være borte i 2 uker

Anonymkode: 5623d...ffb

Gjør det samme. Slett alt som handler om han og kom deg videre. Du fortjener en mann som verdsetter deg, setter pris på deg og får deg til å føle deg som en dronning. Ikke usikker drittunge.

 

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Gjør det samme. Slett alt som handler om han og kom deg videre. Du fortjener en mann som verdsetter deg, setter pris på deg og får deg til å føle deg som en dronning. Ikke usikker drittunge.

 

Tro meg, har tenkt akkurat det samme som du skriver her nå.. Hadde det bare vært like lett å gjøre det som å si det.. Tenker i hvertfall å gi han tid nå uten at jeg tar kontakt, så kanskje han finner ut av ting selv og kommer tilbake :o 

Anonymkode: 5623d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dro til han for å gi han tingene hans, da lovte jeg meg selv å holde med hard. Da var det akkurat som at det var jeg som trøstet HAN, da han sa at han har det vondt og at det er så vanskelig for han. Dro hjem igjen etter et par timer- og fredag samme uke hadde han slettet meg fra sosiale medier og grunnen var for at han ikke ville se hvor jeg var (han sa han alltid satt og sjekket på snapmap hvor jeg var), hvem jeg likte bildene til, og storyene jeg la ut på snap når jeg var ute (da la jeg ut bilde av meg og en venninne). Mente da at jeg prøvde å gjøre han sjalu osv... Han har nå reist på ferie og skal være borte i 2 uker

Anonymkode: 5623d...ffb

Sikkert at det var pga dere var for mye sammen som var grunnen?  Siden han har slettet deg og nå plutselig er på ferie virker det litt kalkulert.. at han ville være singel før han dro og bruke alenetid som unnskyldning for å gjøre det slutt. Hadde han ønsket å bli i forholdet ville han vært villig til gjøre endringer sammen med deg . Han hadde det kjipt fordi han har dårlig samvittighet for å såre deg. Beklager at jeg kanskje er en smule kjip her, men det er faktisk en mulighet . 

Anonymkode: fc487...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert at det var pga dere var for mye sammen som var grunnen?  Siden han har slettet deg og nå plutselig er på ferie virker det litt kalkulert.. at han ville være singel før han dro og bruke alenetid som unnskyldning for å gjøre det slutt. Hadde han ønsket å bli i forholdet ville han vært villig til gjøre endringer sammen med deg . Han hadde det kjipt fordi han har dårlig samvittighet for å såre deg. Beklager at jeg kanskje er en smule kjip her, men det er faktisk en mulighet . 

Anonymkode: fc487...3d4

Glad du sier det du mener, så ikke føl deg kjip! Du har et godt poeng der.., og jeg har tenkt tanken før. Men det som er så rart, er at han drar på en reise sammen med broren sin som er godt over 30 år- så hva tror han han "får ut av" den ferien!? Bli jo gal av å sitte å tenke på alt mulig, haha.. Men glad du sier meningen din

Anonymkode: 5623d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glad du sier det du mener, så ikke føl deg kjip! Du har et godt poeng der.., og jeg har tenkt tanken før. Men det som er så rart, er at han drar på en reise sammen med broren sin som er godt over 30 år- så hva tror han han "får ut av" den ferien!? Bli jo gal av å sitte å tenke på alt mulig, haha.. Men glad du sier meningen din

Anonymkode: 5623d...ffb

Gutta boys på tur. Masse alkohol, utesteder med masse damer.  Eller skal han treffe ei på turen som du ikke vet om. Jeg bare tenker høyt her.  Det blir ikke bedre for deg hvertfall da.  Beklager grillene jeg setter i deg..

Han gjorde det slutt over en lav sko, et problem som kunne vært løst. Vær heller glad for at han gjorde det slutt. Du trenger ikke en som ikke vil deg. Flytt fokuset på deg selv. Kos deg med venner og masse nye inputs . Og finn en som kan kommunisere og ønsker være ilag med deg. 

Anonymkode: fc487...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gutta boys på tur. Masse alkohol, utesteder med masse damer.  Eller skal han treffe ei på turen som du ikke vet om. Jeg bare tenker høyt her.  Det blir ikke bedre for deg hvertfall da.  Beklager grillene jeg setter i deg..

Han gjorde det slutt over en lav sko, et problem som kunne vært løst. Vær heller glad for at han gjorde det slutt. Du trenger ikke en som ikke vil deg. Flytt fokuset på deg selv. Kos deg med venner og masse nye inputs . Og finn en som kan kommunisere og ønsker være ilag med deg. 

Anonymkode: fc487...3d4

Takk for svar! Setter pris på å få høre deres meninger :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...