Gå til innhold

Hva skjer med Sylvi nå?


Tabita

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å diskutere med deg når du ikke forstår grunnprinsippene i det vi diskuterer. Ytringsfrihet er retten til å uttale seg om det man vil, uten innblanding fra myndighetene. Det vil si at jeg kan rope ut offentlig «Jeg hater Erna Solberg, jeg hater Erna Solberg!» (noe jeg ikke gjør, bare et eksempel), uten at jeg blir fengslet for det. Jeg har rett til å hate Solberg om jeg vil det, jeg har rett til å si det offentlig, men jeg har ingen rett til å forvente at folk skal lytte til meg, være enige med meg eller ta meg seriøst. Slik er det med Listhaug også. Kommer man med drøye og uriktige påstander må man tåle motbør. Men vi bør alle prøve så godt vi kan å holde oss saklige.

I denne saken har Listhaug uttalt seg som justisminister og ikke en privatperson, og med det følger et ekstra ansvar.

Anonymkode: 07ec6...1fc

Les mitt forrige innlegg og tenk litt over det du leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Drizzt skrev:

Opposisjonen med sosialistene i spissen tok fra Listhaug retten å mene hva hun vil personlig. Ved å angripe henne som person tråkket de over grensen. Igjen. Du fikk med deg kanskje dette? Det er en ting å ønske at hun ikke er justisminister lenger, en annen ting er å ønske at hun ikke er statsråd i det hele tatt. Det andre går på henne som person. Dessuten så beklaget hun flere ganger. Istedet for å akseptere og tilgi og vise at de har integritet og kan heve seg over sine primitive lyster å ødelegge et menneske, bestemte de seg å kjøre hele løpet og ta personen Listhaug, å sparke henne når hun ligger nede. Dette er skammelig. Dette er uverdig. Dette er lavmål. Dette er sosialister, venstreekstremister og andre av den slags. Holdninger og oppførsel jeg tar sterk avstand fra. Men man må virkelig ha en vis type selv-innsikt for å innse dette. Noe dere ikke har. Og jeg håper at velgerne straffer dere.

Nei, hun har alltid hatt sin fulle rett til å personlig mene hva hun vil, men når man er justisminister kan man ikke si hva man vil. Det kan heller ingen av oss andre som må være profesjonell i vår jobb. Jeg har nettopp skrevet dette og synes det blir dumt at jeg må gjenta meg selv. Det er ikke alt man kan bare akseptere og tilgi. Det er ikke sånn det fungerer i arbeidslivet for noen av oss. For alle av oss normale folk som må være profesjonelle vil det ha konsekvenser å ikke være profesjonell. 

Jeg kan TENKE mitt om så mangt, men jeg kan ikke SI alt jeg tenker høyt. Jeg må ha et filter og tenke meg om hvilke konsekvenser det vil ha å si eller skrive det og det. Derfor skriver jeg ingenting på facebook som på noen måte kan være i strid med min profesjonalitet. 

Anonymkode: 9d6b4...901

 

Innlegget er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt skrev:

Les mitt forrige innlegg og tenk litt over det du leser.

Jeg har lest og jeg har gitt deg et svar. Svar meg på mitt innlegg til deg eller legg saken død.

Anonymkode: 07ec6...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylvi Listhaug saken kom HELT ut av proporsjoner. Og dette bruker vi skattepengene på??! En skam, ikke rart politikerne ikke får gjort mye konstruktivt.

Som det står, Gar Støre er en SVÆRT liten mann. Ikke rart mannen og partiet raser nedover og slår sprekker, - heldigvis. La oss se hvem som kommer styrket ut!!

Sylvi er fortsatt flink, og har fått klare postive signaler og støtte blant menigmann og sine egne. Hun er fortsatt på stortinget, og kommer styrket ut  -  i riktig retning. Valg neste år.

Bare vent og se til det roer seg og agendaen skal begynne å jobbes med igjen!!  ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest og jeg har gitt deg et svar. Svar meg på mitt innlegg til deg eller legg saken død.

Anonymkode: 07ec6...1fc

Da viser du at du ikke har forstått det som står skrevet og det blir meningsløst for meg å bruke mer tid på det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun har alltid hatt sin fulle rett til å personlig mene hva hun vil, men når man er justisminister kan man ikke si hva man vil. Det kan heller ingen av oss andre som må være profesjonell i vår jobb. Jeg har nettopp skrevet dette og synes det blir dumt at jeg må gjenta meg selv. Det er ikke alt man kan bare akseptere og tilgi. Det er ikke sånn det fungerer i arbeidslivet for noen av oss. For alle av oss normale folk som må være profesjonelle vil det ha konsekvenser å ikke være profesjonell. Det virker som om at du selv ikke har en slik jobb siden du ikke forstår dette. 

Jeg kan TENKE mitt om så mangt, men jeg kan ikke SI alt jeg tenker høyt. Jeg må ha et filter og tenke meg om hvilke konsekvenser det vil ha å si eller skrive det og det. Derfor skriver jeg ingenting på facebook som på noen måte kan være i strid med min profesjonalitet. 

Anonymkode: 9d6b4...901

I teorien kunne hun si hva hun vil som person, men ikke i praksis. Det er nettopp denne grensen opposisjonen tråkket over. Jeg reagerer veldig på den uverdige måten hun ble behandlet på som person. Det er et levende menneske vi snakker om. Hun blir trakassert og mobbet hele tiden og har måtte tåle ekstremt mye. Man kan være uenig og kritisere henne uten å oppføre seg som en bølle. 

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Drizzt skrev:

Da viser du at du ikke har forstått det som står skrevet og det blir meningsløst for meg å bruke mer tid på det.

I teorien kunne hun si hva hun vil som person, men ikke i praksis. Det er nettopp denne grensen opposisjonen tråkket over. Jeg reagerer veldig på den uverdige måten hun ble behandlet på som person. Det er et levende menneske vi snakker om. Hun blir trakassert og mobbet hele tiden og har måtte tåle ekstremt mye. Man kan være uenig og kritisere henne uten å oppføre seg som en bølle. 

Hva er det jeg ikke har forstått?

Anonymkode: 07ec6...1fc

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. 

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Drizzt skrev:

Nettopp. Det er ytringsansvaret Apere snakket om og krevde fra meningsmotstanderne sine. Og ja, ytringsfrihet er nettopp at du sier og mener det du vil. Uten at du blir trakassert, mobbet og latterliggjort for det. I dag snakket sosialistene mye om respekt. De har null respekt for Listhaug og hennes meninger. Hva skjedde med: Jeg kan være uenig med deg, men vil forsvare din rett til å mene det? Ikke lenger gyldig?

Første bud er å forstå hva ytringsfrihet er. Det ser det nemlig ikke ut som du har forstått. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan tyde på at hun vil fortsette utenfor regjering, og kanskje også øke i popularitet. I de tidligere kampanjene mot henne virker det som medier, politikere og "menere" er betydelig mer oppskjørtet og "sjokkerte" enn det befolkningen generelt er, og det spørs om ikke mange gikk lei denne saken midtveis og endte med å sympatisere med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vampen skrev:

Første bud er å forstå hva ytringsfrihet er. Det ser det nemlig ikke ut som du har forstått. 

Beklager, jeg glemte at kun venstrevridde eier retten til å forstå hva ytringsfrihet er. My bad, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det vil gå en stund, så er de på henne igjen hvis hun våger å ytre seg om ap. Det er ikke ytringsfrihet i Norge, ikke for alle.

Anonymkode: c6997...68b

Du må lære deg forskjell på "rett til å yte" og "ikke bli motsagt". 

Anonymkode: 552f1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det handler ikke om å få henne kastet ut av Stortinget.  Det handler om ytringsfrihet og bli hetset for alt man sier, bli ettersett fra alle hauger og kanter og stå klare med gapestokken hvis det skulle komme noe som ligner noe de politisk korrekte i bobla si kan slå ned på.

Anonymkode: c6997...68b

Å bli motsagt er ikke å bli hetset. Mye av kritikken den siste uka har vært helt legitim. Noe har vært hets. Å motsi er heller ikke å kneble. Det er å debatere. 

Anonymkode: 552f1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Drizzt said:

Beklager, jeg glemte at kun venstrevridde eier retten til å forstå hva ytringsfrihet er. My bad, sorry.

Det er da ingenting å krangle om. Ytringsfrihet er klart formulert i norsk lov. Bare å sjekke lovdata. 

Anonymkode: 552f1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Drizzt said:

Da viser du at du ikke har forstått det som står skrevet og det blir meningsløst for meg å bruke mer tid på det.

I teorien kunne hun si hva hun vil som person, men ikke i praksis. Det er nettopp denne grensen opposisjonen tråkket over. Jeg reagerer veldig på den uverdige måten hun ble behandlet på som person. Det er et levende menneske vi snakker om. Hun blir trakassert og mobbet hele tiden og har måtte tåle ekstremt mye. Man kan være uenig og kritisere henne uten å oppføre seg som en bølle. 

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)

Det er jo feil. Hun kan si hva hun vil. Men hun kan ikke si hva hun vil og samtidig forvente å bli sittende i sin tidligere offentlige posisjon. Ser du forskjellen? 

Anonymkode: 552f1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å bli motsagt er ikke å bli hetset. Mye av kritikken den siste uka har vært helt legitim. Noe har vært hets. Å motsi er heller ikke å kneble. Det er å debatere. 

Anonymkode: 552f1...e08

Det er ikke å debattere når man innskrenker ytringsklimaet likt det man ser i Sverige. Det er skremmende. Å koble vanlige demokratiske mennesker til terror og massemord er ekstrem hets. 

Anonymkode: 73a46...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, F S said:

Sylvi Listhaug saken kom HELT ut av proporsjoner. Og dette bruker vi skattepengene på??! En skam, ikke rart politikerne ikke får gjort mye konstruktivt.

Som det står, Gar Støre er en SVÆRT liten mann. Ikke rart mannen og partiet raser nedover og slår sprekker, - heldigvis. La oss se hvem som kommer styrket ut!!

Sylvi er fortsatt flink, og har fått klare postive signaler og støtte blant menigmann og sine egne. Hun er fortsatt på stortinget, og kommer styrket ut  -  i riktig retning. Valg neste år.

Bare vent og se til det roer seg og agendaen skal begynne å jobbes med igjen!!  ☺

Skattepengene? Hva mener du? Mener du tid brukt på dagens og torsdagens debatt i Stortinget i form av penger? 

Anonymkode: 552f1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke å debattere når man innskrenker ytringsklimaet likt det man ser i Sverige. Det er skremmende. Å koble vanlige demokratiske mennesker til terror og massemord er ekstrem hets. 

Anonymkode: 73a46...cf8

Men er det ikke det norges tidligere justisminister har gjort, da? Koblet et demokratisk parti til massemord og terror? 

Anonymkode: 552f1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Den heksejakten som har vært, er ikke det å straffe?  Det er ikke lik ytringsfrihet for alle.  Og hun har ikke kommet med konspirasjonsteorier. 

Anonymkode: c6997...68b

Det er lik ytringsfrihet for alle. Både du og dine meningsmotstandere har rett til å ytre dere. Sylvi Listhaug har benyttet sin ytringsfrihet,  det samme har hennes nye kollegaer i Stortinget. En motsigelse eller motytring er ikke en begrensnsning av Listhaugs ytringsfrihet. Jeg er enig med deg i siste del. Hun har ikke kommet med en konspirasjonsteori. 

Anonymkode: 552f1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kunne skjedd med en som er ansatt i hvilket som helst firma eller i staten. Det er vanlig at potensielle arbeidsgivere søker opp hva folk ytrer for å finne ut om de er egnet til jobben. Man har lov til å si hva som helst(nesten), men man må ta konsekvensene om det så er å få jobb, ikke få jobb, miste en jobb.

Anonymkode: 98587...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Norge har en velfungerende ytringsfrihet. Men ytringsfrihet innebærer ikke fritak for konsekvenser eller ansvarsfritak. Det heter ikke ytrings- og konsekvensfrihet. Listhaug er gammel nok til å si hva hun vil, og til å forstå at man også må bære ansvaret som følger. Hun er jo ikke arrestert og satt i fengsel, altså er ytringene hennes helt lovlige, dog ikke legitime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...