Gå til innhold

Hva skjer med Sylvi nå?


Tabita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun vil gå tilbake til å bli stortingsrepresentant for FrP.

Så vil tiden vise om hun får en annen statsrådposisjon i regjeringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil gå en stund, så er de på henne igjen hvis hun våger å ytre seg om ap. Det er ikke ytringsfrihet i Norge, ikke for alle.

Anonymkode: c6997...68b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil gå en stund, så er de på henne igjen hvis hun våger å ytre seg om ap. Det er ikke ytringsfrihet i Norge, ikke for alle.

Anonymkode: c6997...68b

Det du skriver her er bare tull. Det er lik ytringsfrihet for alle. Ingen har straffet Sylvi Listhaug for uttalelsene sine.

Et annet spørsmål (som er det som er relevant her) er om det er tillitsvekkende med en statsråd som kommer med konspirasjonsteorier og om det er forenelig med å være statsråd.

Det er ikke straffbart å være alkoholiker heller. Men det er ikke forenelig med å være statsråd. Å få sparken er ikke en straff.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, isw said:

Så vil tiden vise om hun får en annen statsrådposisjon i regjeringen.

Tror ikke det skjer. For det tilbudet fikk jo faktisk Solberg, men ville ikke ta det. 

Kommer Listhaug tilbake til en annen statsrådsposisjon så må jo Solberg svare på hvorfor Listhaug ikke bare fikk det i førsteomgang i stedet for at Listhaug gikk av rett før mistillitsforslaget skulle stemmes. 

For ikke å snakke om hvor mye kaos Listhaug nettopp har skapt. Solberg og Jensen  har neppe lyst til det igjen.  

Men Listhaug er jo bare 40 år så det kan jo godt være hun får nye sjanser i nye regjeringer. Da har hun kanskje også blitt mer lagspiller enn det hun har vist seg å være i denne og en mengde andre tidligere saker.  

 

Anonymkode: 8509e...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke det skjer. For det tilbudet fikk jo faktisk Solberg, men ville ikke ta det.  Solberg fikk tilbud av KrF og AP om å flytte Listhaug til et annet departement og dermed unngå mistillitsforslag. 

Kommer Listhaug tilbake til en annen statsrådsposisjon så må jo Solberg svare på hvorfor Listhaug ikke bare fikk det i førsteomgang i stedet for at Listhaug gikk av rett før mistillitsforslaget skulle stemmes. 

For ikke å snakke om hvor mye kaos Listhaug nettopp har skapt. Solberg og Jensen  har neppe lyst til det igjen.  

Men Listhaug er jo bare 40 år så det kan jo godt være hun får nye sjanser i nye regjeringer. Da har hun kanskje også blitt mer lagspiller enn det hun har vist seg å være i denne og en mengde andre tidligere saker.  

 

Anonymkode: 8509e...c26

Redigert. 

Anonymkode: 8509e...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, isw said:

Det du skriver her er bare tull. Det er lik ytringsfrihet for alle. Ingen har straffet Sylvi Listhaug for uttalelsene sine.

Et annet spørsmål (som er det som er relevant her) er om det er tillitsvekkende med en statsråd som kommer med konspirasjonsteorier og om det er forenelig med å være statsråd.

Det er ikke straffbart å være alkoholiker heller. Men det er ikke forenelig med å være statsråd. Å få sparken er ikke en straff.

Den heksejakten som har vært, er ikke det å straffe?  Det er ikke lik ytringsfrihet for alle.  Og hun har ikke kommet med konspirasjonsteorier. 

Anonymkode: c6997...68b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylvi går foreløpig tilbake til jobben som stortingsrepresentant og blir nok der i alle fall frem til neste valg i 2021. Fordelen nå er at hun står langt friere til å drive frem sine hjertesaker og ytringer.

Hun tar neppe en ny statsrådspost i denne stortingsperioden. Sylvi har nå startet en ny reise mot noe langt større. Først partilederjobben og deretter statsminister i en flertallsregjering hvor Frp utgjør minst halve oppslutningen. 

Det er bare snakk om tid. 

Anonymkode: 706f5...9b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er tilbake som stortingsrepresentant og fortsetter der. Om hun får en statsråd post i fremtiden vil bare tiden vise. Jeg personlig mener at hun ikke får det i en mindretallsregjering, men kan få det i en flertallsregjering hvor hun blir mindre utsatt og motarbeidet av opposisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den heksejakten som har vært, er ikke det å straffe?  Det er ikke lik ytringsfrihet for alle.  Og hun har ikke kommet med konspirasjonsteorier. 

Anonymkode: c6997...68b

Jo, ytringsfriheten er lik for alle. Ytringsfriheten er ikke kneblet, slik Listhaug så fint sa det. Men måten Listhaug har ytret seg på er ikke forenelig med å være minister i regjering, spesielt ikke i en så viktig ministerpost som hun har hatt de siste to månedene. 

Anonymkode: 07ec6...1fc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, ytringsfriheten er lik for alle. Ytringsfriheten er ikke kneblet, slik Listhaug så fint sa det. Men måten Listhaug har ytret seg på er ikke forenelig med å være minister i regjering, spesielt ikke i en så viktig ministerpost som hun har hatt de siste to månedene. 

Anonymkode: 07ec6...1fc

Hennes ytringsfrihet ble kneblet. Ytringsfriheten er ikke lik for alle. Så lenge folk mister jobb, blir sosialt utestengt og mobbet for meningene sine, ja da er ytringsfriheten ikke lik for alle. Kun for de med riktige meninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Drizzt skrev:

Hennes ytringsfrihet ble kneblet. Ytringsfriheten er ikke lik for alle. Så lenge folk mister jobb, blir sosialt utestengt og mobbet for meningene sine, ja da er ytringsfriheten ikke lik for alle. Kun for de med riktige meninger.

Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, slik du også gjør: ytringsfrihet betyr ikke at du kan si hva du vil hele tiden, uten at det får konsekvenser. 

Anonymkode: 07ec6...1fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vil gå en stund, så er de på henne igjen hvis hun våger å ytre seg om ap. Det er ikke ytringsfrihet i Norge, ikke for alle.

Anonymkode: c6997...68b

Hun kan ikke kastes ut av Stortinget, så hun kan helt fritt slenge med leppa så mye hun vil, om hun holder seg innenfor hva som er lovlige ytringer.

Anonymkode: e3dac...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Drizzt said:

Hennes ytringsfrihet ble kneblet. Ytringsfriheten er ikke lik for alle. Så lenge folk mister jobb, blir sosialt utestengt og mobbet for meningene sine, ja da er ytringsfriheten ikke lik for alle. Kun for de med riktige meninger.

Hvem skulle trodd man kunne miste jobben sin som statsråd for ytringene sine.  :ironi:

Hva blir det neste? Skal det være lov å stemme på partier utifra hva de har ytret seg? Blir ikke det knebling av partiene som ikke ytrer seg på en måte velgerne liker? 

Anonymkode: 8509e...c26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, slik du også gjør: ytringsfrihet betyr ikke at du kan si hva du vil hele tiden, uten at det får konsekvenser. 

Anonymkode: 07ec6...1fc

Nettopp. Det er ytringsansvaret Apere snakket om og krevde fra meningsmotstanderne sine. Og ja, ytringsfrihet er nettopp at du sier og mener det du vil. Uten at du blir trakassert, mobbet og latterliggjort for det. I dag snakket sosialistene mye om respekt. De har null respekt for Listhaug og hennes meninger. Hva skjedde med: Jeg kan være uenig med deg, men vil forsvare din rett til å mene det? Ikke lenger gyldig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Drizzt skrev:

Nettopp. Det er ytringsansvaret Apere snakket om og krevde fra meningsmotstanderne sine. Og ja, ytringsfrihet er nettopp at du sier og mener det du vil. Uten at du blir trakassert, mobbet og latterliggjort for det. I dag snakket sosialistene mye om respekt. De har null respekt for Listhaug og hennes meninger. Hva skjedde med: Jeg kan være uenig med deg, men vil forsvare din rett til å mene det? Ikke lenger gyldig?

Listhaug kan personlig mene akkurat hva hun vil, men som justisminister i Norge kan man ikke lyve om andre partier. Hun er ikke privatperson som justisminister. Det er litt rart at folk ikke skjønner dette, har ingen av dere en jobb der det kreves av dere å være profesjonelle og der det vil få konsekvenser dersom man oppfører seg ugreit? Det betyr ikke at jeg som privatperson ikke har ytringsfrihet om jeg sier noe helt idiotisk på jobb som går ut over min profesjonalitet. Om det skjer kan jeg og alle andre mennesker miste jobben. Mener du at man som politiker står over oss vanlige mennesker og at politikere ikke skal få konsekvenser for sine handlinger?

Anonymkode: 9d6b4...901

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ifølge loven ytringsfrihet i Norge. Men jeg vil si at det hjelper ikke. For hvis man ytrer meningene sine, blir man fort mobbet, trakassert og kalt diverse ting. Til og med Erna sa tydelig i fra idag at mange ikke tør å ytre meningene sine fordi de da blir tillagt meninger de ikke har, og kalt navn. Hun sa også at alle som idag talte i Stortinget burde gå hjem å lese gjennom talen sin, det beste stikket jeg har hørt noen si på talerstolen hittil. For de som skriker ut at Listhaug måtte fjernes, er de som regelrett mobber henne. De så sitt snitt til å bli kvitt en politiker de var redd. Hvis man støtter Listhaug blir man kalt rasist og høyreekstrem. Men det er lang tradisjon i Norge å kalle FRP’ere diverse ting uten at det får konsekvenser, for det må de jo tåle. Når det ble sagt at Høyre politikk ville føre til mer terror var det ingen som ropte og skreik ut eller fordømte de som sa det. Når Carl I Hagen nærmest ble latterliggjort av politikere,  var det heller ingen som gjorde noe. Men når Listhaug skriver ett Facebook innlegg, da skal hun tas. Hele politikken i Norge er dobbeltmoralsk. 

Anonymkode: ca2df...c10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Nettopp. Det er ytringsansvaret Apere snakket om og krevde fra meningsmotstanderne sine. Og ja, ytringsfrihet er nettopp at du sier og mener det du vil. Uten at du blir trakassert, mobbet og latterliggjort for det. I dag snakket sosialistene mye om respekt. De har null respekt for Listhaug og hennes meninger. Hva skjedde med: Jeg kan være uenig med deg, men vil forsvare din rett til å mene det? Ikke lenger gyldig?

Det er vanskelig å diskutere med deg når du ikke forstår grunnprinsippene i det vi diskuterer. Ytringsfrihet er retten til å uttale seg om det man vil, uten innblanding fra myndighetene. Det vil si at jeg kan rope ut offentlig «Jeg hater Erna Solberg, jeg hater Erna Solberg!» (noe jeg ikke gjør, bare et eksempel), uten at jeg blir fengslet for det. Jeg har rett til å hate Solberg om jeg vil det, jeg har rett til å si det offentlig, men jeg har ingen rett til å forvente at folk skal lytte til meg, være enige med meg eller ta meg seriøst. Slik er det med Listhaug også. Kommer man med drøye og uriktige påstander må man tåle motbør. Men vi bør alle prøve så godt vi kan å holde oss saklige.

I denne saken har Listhaug uttalt seg som justisminister og ikke en privatperson, og med det følger et ekstra ansvar.

Anonymkode: 07ec6...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Listhaug kan personlig mene akkurat hva hun vil, men som justisminister i Norge kan man ikke lyve om andre partier. Hun er ikke privatperson som justisminister. Det er litt rart at folk ikke skjønner dette, har ingen av dere en jobb der det kreves av dere å være profesjonelle og der det vil få konsekvenser dersom man oppfører seg ugreit? Det betyr ikke at jeg som privatperson ikke har ytringsfrihet om jeg sier noe helt idiotisk på jobb som går ut over min profesjonalitet. Om det skjer kan jeg og alle andre mennesker miste jobben. Mener du at man som politiker står over oss vanlige mennesker og at politikere ikke skal få konsekvenser for sine handlinger?

Anonymkode: 9d6b4...901

Opposisjonen med sosialistene i spissen tok fra Listhaug retten å mene hva hun vil personlig. Ved å angripe henne som person tråkket de over grensen. Igjen. Du fikk med deg kanskje dette? Det er en ting å ønske at hun ikke er justisminister lenger, en annen ting er å ønske at hun ikke er statsråd i det hele tatt. Det andre går på henne som person. Dessuten så beklaget hun flere ganger. Istedet for å akseptere og tilgi og vise at de har integritet og kan heve seg over sine primitive lyster å ødelegge et menneske, bestemte de seg å kjøre hele løpet og ta personen Listhaug, å sparke henne når hun ligger nede. Dette er skammelig. Dette er uverdig. Dette er lavmål. Dette er sosialister, venstreekstremister og andre av den slags. Holdninger og oppførsel jeg tar sterk avstand fra. Men man må virkelig ha en vis type selv-innsikt for å innse dette. Noe dere ikke har. Og jeg håper at velgerne straffer dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun kan ikke kastes ut av Stortinget, så hun kan helt fritt slenge med leppa så mye hun vil, om hun holder seg innenfor hva som er lovlige ytringer.

Anonymkode: e3dac...a8c

Det handler ikke om å få henne kastet ut av Stortinget.  Det handler om ytringsfrihet og bli hetset for alt man sier, bli ettersett fra alle hauger og kanter og stå klare med gapestokken hvis det skulle komme noe som ligner noe de politisk korrekte i bobla si kan slå ned på.

Anonymkode: c6997...68b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...