Gå til innhold

Å ta fra dem statsborgerskapet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er for å ta fra fremmedkrigere pass og statsborgerskap raskt og effektivt... Fatter rett og slett ikke hvordan man kan være i mot.. 

Fremmedkrigere!! Folk som frivillig drar avgårde for å kjempe i krig for gale sharia-forkjempere.. Folk som halshugger gisler og filmer til skrekk og advarsel. Som vil se døtrene deres ikledd burka, voldtatt og stenet. 

Jatakk! Ta fra dem statsborgerskapet. Jeg vil ikke ha dem her. De er ikke flyktninger og trenger ikke vår hjelp. 

Fatter ikke at så mange mener Listhaugs utspill mot dette er feil... 

Anonymkode: 4230f...354

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er for å ta fra fremmedkrigere pass og statsborgerskap raskt og effektivt... Fatter rett og slett ikke hvordan man kan være i mot.. 

Fremmedkrigere!! Folk som frivillig drar avgårde for å kjempe i krig for gale sharia-forkjempere.. Folk som halshugger gisler og filmer til skrekk og advarsel. Som vil se døtrene deres ikledd burka, voldtatt og stenet. 

Jatakk! Ta fra dem statsborgerskapet. Jeg vil ikke ha dem her. De er ikke flyktninger og trenger ikke vår hjelp. 

Fatter ikke at så mange mener Listhaugs utspill mot dette er feil... 

Anonymkode: 4230f...354

Det mange har et problem med er at de mener at dette på en eller annen merkverdig måte bryter med menneskerettighetene eller rettsstaten, til tross for at feks Danmark og Storbritannia har akkurat denne loven Listhaug foreslo. I tillegg til dette så er det flere andre offentlige instanser som selv har mulighet til å gjøre hastevedtak som man i ettertid prøver for domsstolene, men dette bryter visst ikke med rettsstaten fordi dette er jo noe heeeeelt annet :rolleyes:  Og av en eller annen merkelig grunn tror folk på venstresiden at man er ute etter å gjøre noen statsløs, selv om det er utrykkelig presisert at dette forslaget er noe som kun ville kunne brukes mot de som har flere statsborgerskap. Det er designet slik at vi skal kunne frata dem statsborgerskapet slik at de ikke kommer inn igjen i Norge før de har prøvd saken i domsstolene og dermed bevist at de ikke er en fare for landet, kontra at man lar de komme tilbake inn i Norge der saken deres så prøvers for domsstolen når de allerede er her. Noen igjen argumenterer for at det vil treffe så få personer at det ikke spiller noen rolle, men da spør jeg deres som mener dette; en ABB fra eller til, spiller det også noen rolle? Det var jo bare en person det var snakk om her, så er det slik at et lavt antall personer faktisk kan spille en rolle eller kan det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meget godt folks motstand mot å få en potensiell Mullah Krekar-situasjon for hver eneste som skal gjennom denne prosessen. Med en skarpskodd advokat på statens regning som trenerer saken i det uendelige fram til et eventuelt terrorangrep skulle skje.

På godt og vondt er dette konsekvensen av å ha en rettsstat. Ingen kan straffes uten dom. Jeg tror egentlig at fordelene med dette systemet oppveier ulempene. Hvis den utøvende myndighet (regjering, politi) kan handle på egen hånd, er nordmenns framtid prisgitt noe helt annet enn en nøytral domstol.

En mellomløsning kunne vært å fjerne ankemuligheter i en slik type sak. At saken ble avgjort raskt og effektivt i en egen domstol. Dog er jeg noe usikker på om denne løsningen holder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, isw said:

Jeg forstår meget godt folks motstand mot å få en potensiell Mullah Krekar-situasjon for hver eneste som skal gjennom denne prosessen. Med en skarpskodd advokat på statens regning som trenerer saken i det uendelige fram til et eventuelt terrorangrep skulle skje.

På godt og vondt er dette konsekvensen av å ha en rettsstat. Ingen kan straffes uten dom. Jeg tror egentlig at fordelene med dette systemet oppveier ulempene. Hvis den utøvende myndighet (regjering, politi) kan handle på egen hånd, er nordmenns framtid prisgitt noe helt annet enn en nøytral domstol.

En mellomløsning kunne vært å fjerne ankemuligheter i en slik type sak. At saken ble avgjort raskt og effektivt i en egen domstol. Dog er jeg noe usikker på om denne løsningen holder vann.

Enig i dine betraktninger samtidig som det stiller enda strengere krav til hvem og hvor mange man slipper inn. I tillegg er det veldig viktig at de som får bli får skikkelig oppfølging. Det er den beste garantisten mot fødsel av terrorister, men man kan aldri avverge alle desverre.

Anonymkode: 1a435...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...