Gå til innhold

Voldtekt i kjæresteforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd det?

hvordan har dere det idag, er det mulig å komme over?

Anonymkode: 20785...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voldtekt er uakseptabelt for meg! Hadde kjæresten min voldtatt meg, så hadde jeg gjort det slutt på sekundet! Jeg har dog ikke opplevd voldtekt, bortsett fra da eksen min prøvde å pule meg mens jeg sov. Han stoppet da jeg våknet.

Anonymkode: 7b934...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver denne som anonym. 

Skjedde ofte nok til at jeg til slutt ikke hadde noe igjen av "meg selv", for han virket jo alt normalt. Det var mye av "i kveld skal vi ha sex uansett om du vil eller ikke" "du skal gi meg en blowjob etterpå, hvis ikke". Det var med andre ord mye "hvis ikke" trusler. Jeg kan jo lure på hvorfor jeg ikke dro tidligere, for forholdet var aldri sunt. Han måtte hentes sent på kveld/natt etter å ha "spilt" på forskjellige uavheninge klubber, mye "hun var så sinnsykt keen på meg i kveld, ass" etc. Han var av typen som var sjalu, hadde jeg noen mannlige venner betød det med en gang at jeg hadde vært utro, likte dem bedre, fikk ikke lov til å være med på mye, og gikk glipp av mange fester på VGs fordi det kunne komme gutter. 

Tok aldri tak i min egen nakke og sa farvel, var vel så langt nede at dersom dette skjedde meg, hvorfor skulle noen andre ville ha meg? Tanker om verdiløshet, selvtilliten var lav og var fullstendig øddelagt innvendig. Heldigvis kom jeg over noen mailer hvor han hadde planlagt å møte noen for sex, fant blant annet tinderappen (alt på samme kveld), han dro på jobb tidlig dagen derpå, jeg jobbet sent. Han kom da hjem til en tom leilighet. Han har i dag en ny kjæreste og det eneste jeg kan si er; Good luck. Hvorfor jeg ikke anmeldte? En grunn kan være at han kom fra en velstående familie, en annen grunn var at jeg bare ville avslutte kapittelet uten å måtte kjempe med krefter på den tiden jeg ikke hadde. 

Hvordan det går nå? 5 år senere, jeg har en mann som elsker meg, respekterer meg og har gitt meg følelsen av at jeg har en verdi. Sliter enda med å forholde meg til sex, men med en god kommunikasjon mellom oss så har vi funnet løsninger. 

Anonymkode: 2defb...b62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Voldtekt er uakseptabelt for meg! Hadde kjæresten min voldtatt meg, så hadde jeg gjort det slutt på sekundet! Jeg har dog ikke opplevd voldtekt, bortsett fra da eksen min prøvde å pule meg mens jeg sov. Han stoppet da jeg våknet.

Anonymkode: 7b934...5ba

Hvorfor tar du deg bryet med å svare i en tråd når du ikke har en relevant respons på det trådstarter spør om?

Anonymkode: bcc32...45e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konditorfrue
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver denne som anonym. 

Skjedde ofte nok til at jeg til slutt ikke hadde noe igjen av "meg selv", for han virket jo alt normalt. Det var mye av "i kveld skal vi ha sex uansett om du vil eller ikke" "du skal gi meg en blowjob etterpå, hvis ikke". Det var med andre ord mye "hvis ikke" trusler. Jeg kan jo lure på hvorfor jeg ikke dro tidligere, for forholdet var aldri sunt. Han måtte hentes sent på kveld/natt etter å ha "spilt" på forskjellige uavheninge klubber, mye "hun var så sinnsykt keen på meg i kveld, ass" etc. Han var av typen som var sjalu, hadde jeg noen mannlige venner betød det med en gang at jeg hadde vært utro, likte dem bedre, fikk ikke lov til å være med på mye, og gikk glipp av mange fester på VGs fordi det kunne komme gutter. 

Tok aldri tak i min egen nakke og sa farvel, var vel så langt nede at dersom dette skjedde meg, hvorfor skulle noen andre ville ha meg? Tanker om verdiløshet, selvtilliten var lav og var fullstendig øddelagt innvendig. Heldigvis kom jeg over noen mailer hvor han hadde planlagt å møte noen for sex, fant blant annet tinderappen (alt på samme kveld), han dro på jobb tidlig dagen derpå, jeg jobbet sent. Han kom da hjem til en tom leilighet. Han har i dag en ny kjæreste og det eneste jeg kan si er; Good luck. Hvorfor jeg ikke anmeldte? En grunn kan være at han kom fra en velstående familie, en annen grunn var at jeg bare ville avslutte kapittelet uten å måtte kjempe med krefter på den tiden jeg ikke hadde. 

Hvordan det går nå? 5 år senere, jeg har en mann som elsker meg, respekterer meg og har gitt meg følelsen av at jeg har en verdi. Sliter enda med å forholde meg til sex, men med en god kommunikasjon mellom oss så har vi funnet løsninger. 

Anonymkode: 2defb...b62

Ønsker deg alt godt videre 💜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voldtekt er uakseptabelt for meg! Hadde kjæresten min voldtatt meg, så hadde jeg gjort det slutt på sekundet! Jeg har dog ikke opplevd voldtekt, bortsett fra da eksen min prøvde å pule meg mens jeg sov. Han stoppet da jeg våknet.

Anonymkode: 7b934...5ba

Det du beskriver ER en voldtekt.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du deg bryet med å svare i en tråd når du ikke har en relevant respons på det trådstarter spør om?

Anonymkode: bcc32...45e

Jeg gjentar, det hun beskriver ER en voldtekt.

Helt utrolig at vi i 2018 ikke enda vet at det å ha sex med en sovende eller bevisstløs person per definisjon ER en voldtekt. Man kan avtale det, samtykke til det. Men om man ikke har gjort det, så ER det en voldtekt. Han kunne uført dette mens han selv sov, men det at han stoppet da du våknet, betyr at han var våken, og da ER det en voldtekt.

Anonymkode: 5864b...c72

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver ER en voldtekt.

Jeg gjentar, det hun beskriver ER en voldtekt.

Helt utrolig at vi i 2018 ikke enda vet at det å ha sex med en sovende eller bevisstløs person per definisjon ER en voldtekt. Man kan avtale det, samtykke til det. Men om man ikke har gjort det, så ER det en voldtekt. Han kunne uført dette mens han selv sov, men det at han stoppet da du våknet, betyr at han var våken, og da ER det en voldtekt.

Anonymkode: 5864b...c72

Jeg er fullt klar over det, derfor skrev jeg at "jeg ikke har opplevd voldtekt, bortsett fra..". Han fikk aldri penisen sin inni meg, for jeg var tørr som en ørken nedentil. Men det var selvfølgelig ikke greit for meg! 

Anonymkode: 7b934...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt i forhold? Voldtekt er når en fremmed voldtar deg.

Anonymkode: 93727...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev og forsøkte å fikse et forhold som hadde gått ad undas. Jeg hadde tidligere gjort det veldig klart at jeg ikke var interessert i sexuelle handlinger utenfor forhold. 

Jeg trodde forholdet ordnet seg og gikk med på å runke typen. Da drar han frem en dildo han ikke visste jeg mislikte og begynte å penetrere meg med den. Jeg synes det var voldt, tok den bort og sa jeg ikke ville, men det dret han i og begynte igjen få sekunder etter. Da orket jeg ikke si ifra og lot han gjøre som han ville.

Etter det fortalte han at han fortsatt var singel, på tross av at han visste min holdning. 

Er vel kanskje ikke akkurat voldtekt, menjeg mislikte hele situasjonen fordi han utnyttet meg og ignorerte at jeg sa nei

Anonymkode: f0315...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drev og forsøkte å fikse et forhold som hadde gått ad undas. Jeg hadde tidligere gjort det veldig klart at jeg ikke var interessert i sexuelle handlinger utenfor forhold. 

Jeg trodde forholdet ordnet seg og gikk med på å runke typen. Da drar han frem en dildo han ikke visste jeg mislikte og begynte å penetrere meg med den. Jeg synes det var voldt, tok den bort og sa jeg ikke ville, men det dret han i og begynte igjen få sekunder etter. Da orket jeg ikke si ifra og lot han gjøre som han ville.

Etter det fortalte han at han fortsatt var singel, på tross av at han visste min holdning. 

Er vel kanskje ikke akkurat voldtekt, menjeg mislikte hele situasjonen fordi han utnyttet meg og ignorerte at jeg sa nei

Anonymkode: f0315...aae

Det er voldtekt, jo.

Anonymkode: 32c62...f49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er voldtekt, jo.

Anonymkode: 32c62...f49

Ja, det er en voldtekt. Og jeg vil også si det var i et forhold.

Anonymkode: 5864b...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldtekt i forhold? Voldtekt er når en fremmed voldtar deg.

Anonymkode: 93727...2cc

Hvor har du det fra? Voldtekt er sex uten samtykke. Det at man er i et forhold trenger ikke bety at man samtykker til sex. Hvis kjæresten din har sex med deg uten at du vil det så er det voldtekt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver ER en voldtekt.

Jeg gjentar, det hun beskriver ER en voldtekt.

Helt utrolig at vi i 2018 ikke enda vet at det å ha sex med en sovende eller bevisstløs person per definisjon ER en voldtekt. Man kan avtale det, samtykke til det. Men om man ikke har gjort det, så ER det en voldtekt. Han kunne uført dette mens han selv sov, men det at han stoppet da du våknet, betyr at han var våken, og da ER det en voldtekt.

Anonymkode: 5864b...c72

 

Betyr det at, dersom du gir kjæresten din blowjob mens han sover uten å ha hatt en eksplisitt verbal avklaring på forhånd, så har du egentlig voldtatt ham da? For det har jeg nemlig fått x antall ganger. Og det er jo en seksuell aktivitet.

Anonymkode: eb19b...68d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Betyr det at, dersom du gir kjæresten din blowjob mens han sover uten å ha hatt en eksplisitt verbal avklaring på forhånd, så har du egentlig voldtatt ham da? For det har jeg nemlig fått x antall ganger. Og det er jo en seksuell aktivitet.

Anonymkode: eb19b...68d

Ja. Det er voldtekt å utføre seksuelle handlinger på en som ikke er i stand til å si nei. Sover du, så er du ikke i stand til det. Dersom man altså ikke har sagt på forhånd at det er i orden og velkomment. En slik prat bør man ta tidlig i forholdet, og så blir det opp til partene å si fra - om de endrer mening om hva som er greit. Enten grensene flytter seg den ene eller den andre veien. Man trenger altså ikke spørre/si fra hver gang man legger seg for å sove.

For mange så vil det være greit, men det er en kjempesjanse å ta om man ikke vet. Fordi det kan være veldig traumatisk for andre. Det er ikke alle som har tenkt så mye gjennom slikt. Derfor er det så viktig med informasjon. Det er mye man kan gjøre som skader andre i løpet av livet, uten at man mente det. 

Jeg mener det er enda verre med de som prøver seg selv om partneren har sagt at de ikke ønsker det enn om noen prøver fordi de er tankeløse. 

Jeg har selv blitt voldtatt i et forhold. Samtidig så begikk jeg nok de største overgrepene på meg selv - de gangene jeg hadde sex selv om jeg ikke ønsket. Jeg har nå ikke hatt sex med en mann på 6 år, og tror ikke at jeg kommer til å slippe noen så langt inn i livet mitt igjen. Om det var voldtektene, de gangene jeg følte meg presset eller de gangene jeg bare valgte "enkleste" vei som skadet mest - det vet jeg ikke. Jeg stoler verken på egen evne til å si fra eller på at menn vil godta grensene mine om jeg sier fra.

Samtidig tror jeg at vi reagerer forskjellig, voldtekter også innenfor forhold skjer i forskjellige "former" - og langtidsvirkningene vet man ikke før tiden har gått.

Anonymkode: a2750...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voldtekt i forhold? Voldtekt er når en fremmed voldtar deg.

Anonymkode: 93727...2cc

Det er så feil som du kan få det!! Forhold eller ei, om du blir tvunget til seksuelle handlinger uansett av hvem, å du ikke vil, er det voldekt!! Jeg har selv vært i ett forhold hvor jeg ble misbrukt på flere måter, blandt annet ble jeg voldtatt av han jeg var sammen med.

Det har tatt meg mange år, men det viktigste er at du kommer deg ut av det og ikke minst; oppsøk lege/psykolog/politi! Voldtekt må anmeldes å rapporteres! 

 

Anonymkode: 6dee1...766

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Betyr det at, dersom du gir kjæresten din blowjob mens han sover uten å ha hatt en eksplisitt verbal avklaring på forhånd, så har du egentlig voldtatt ham da? For det har jeg nemlig fått x antall ganger. Og det er jo en seksuell aktivitet.

Anonymkode: eb19b...68d

Ja, det gjør det.

Anonymkode: 5864b...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En slik prat bør man ta tidlig i forholdet, og så blir det opp til partene å si fra - om de endrer mening om hva som er greit.

Enig.

Anonymkode: 5864b...c72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man etter første gangen det skjer, tenker man - det vil ikke skje igjen. Det var nok et engangstilfelle. Han har vel en dårlig dag. Det er så feil som det kan bli, og om du nooooensinne opplever tegn til sånn psykopatisk oppførsel, kom deg unna med en gang før det er for sent.

Jeg ble altfor lenge. Det startet i det små. Slettet guttevenner på snap, unfollowet gutter på insta, ga hverandre passordet til hverandre på sosiale medier, og jeg tenkte vel egt at han bare hadde trustissues og at det ikke skadet meg noe om han slettet gutter på instagram. Etterhvert ble det så ekstremt at han kunne slå meg når vi kom hjem, fordi han mente jeg hadde flørtet med kassamannen i butikken fordi jeg sa "hei" og "hade" på en høflig måte. Jeg turte så vidt å få blikkontakt med andre gutter, og distanserte meg veldig fra vennene mine. Min eks virket som den mest perfekte gutten utad, utrolig snill og høflig, kom fra en rik familie med verdens snilleste foreldre.

Etterhvert "straffet" han meg med veldig røff sex, og vi hadde vel aldri normal sex. Han fikk sex når han ville, og fikk han det ikke fikk han det alikevell med makt. Jeg er veldig liten og spinkel, og hadde ikke så mye jeg skulle ha sagt. Tenkte på en måte ikke over det som voldtekt da det skjedde, for jeg tenkte det var et urelevant ord i et forhold man selv velger å være i, men ser det på en annen måte nå.

Etter mange blåmerker som jeg dekte over med sminke, og mange forklaringer ovenfor middagsbordet om hvordan jeg hadde falt ned trappen bestemte jeg meg for å gå fra han. Uansett om han kom til å drepe meg skulle jeg gå fra han. Jeg sa det rett ut, og passet på at foreldrene hans var hjemme da jeg skulle si det, slik at han ikke kunne banke meg opp uten at de hørte det. Jeg forklarte de hvordan han hadde behandlet meg, og de trodde på meg.

Jeg kom hjem og tenkte at det gikk over all forventning. Samme dag ser jeg en sexvideo som er lekket(som jeg ikke har visst at han har filmet), og bilder han har tatt av meg i søvne. Hans bestekompis vasler meg om dette, og er på min side heldigvis. Han foreslår og gå til politiet med dette, og det gjør vi. Det ble tatt veldig useriøst, og ble ikke gjort noe med.

Han terrorringte meg og sendte meldinger hele tiden, om hvor mye han angret osv og at det aldri skulle gjenta seg om vi ble sammen igjen, men gjorde aldri noe annet. Så lenge det ikke ble fysisk var jeg fornøyd. Etterhvert møtte jeg verdens godeste og snilleste mann, som nå er min samboer. Jeg har fått et helt nytt syn på kjærlighet, og han er veldig tålmodig og forståelsesfull med meg og det som har skjedd meg.

Når min eks fant ut at jeg hadde fått meg en samboer skrev han truende meldinger til både meg og han, og jeg tenkte at han var for pinglete til å gjøre noe mer, så jeg lot det bare være. En dag jeg var alene hjemme ringte det febrilsk på døren og jeg skikket gjennom vinduet og så han stod der. Foreldrene ringte like etterpå og spurte om han befant seg hos meg, og at jeg IKKE skulle åpne døren. At han hadde klikket fullstendig og at de skulle hente han med det samme. De hentet han, faren måtte bryte han med seg inn i bilen og moren ble værende å snakke med meg. 

Pga alle meldinger, trusler, ringinger og at han til slutt kom på døren min og var rasende gikk jeg til politiet med grunn nok til å få besøksforbud. Tråkker han nærme nok meg nå kommer han i fengsel, og der hører han vel egentlig hjemme. Mest av alt er det synd på han. Gutten er bare 20 år, og han er sinnsyk.

Det som er tristest med hele denne historien er egentlig det at jeg ikke skjønte at jeg måtte komme meg ut av det så fort som mulig, og nå kommer jeg til å leve med preger av dette hele livet. Jeg er livredd mannfolk generelt, bortsett fra min kjære og har utviklet sosial angst. Går jevnlig til psykolog, og kunne hatt det mye verre enn jeg har det. 

Anonymkode: 32f87...a6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å overse. Det beste er å glemme det.

Anonymkode: 21997...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Voldtekt i forhold? Voldtekt er når en fremmed voldtar deg.

Anonymkode: 93727...2cc

Dette er så galt det kan få blitt. De aller fleste voldtekter forekommer der gjerningsmann og offer kjenner hverandre, og at man er i et forhold betyr ikke at voldtekt ikke kan forekomme. Voldtekt er sex der den ene parten tvinger seg på den andre, med eller uten fysisk vold eller trusler.

Anonymkode: 40463...527

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...