Gå til innhold

Går jeg i samme fella igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal prøve å gjøre det kortest mulig.

Har altså møtt en fyr som er snill, stabil og alt det der. Vi ble enige ganske raskt at ingen av oss vil ha noe seriøst, og vi har diskutert det i senere tid også. Vi er begge dårlige på å snakke om følelser og slikt, men kom vel fram til at ingen hadde direkte følelser for hverandre akkurat nå, men var glad i hverandre. Han er veldig kjærlig, og vi gjør egentlig veldig "kjæreste ting", noe som gjør meg veldig redd fordi jeg kjenner at i den siste tiden har jeg begynt å få litt følelser. Føler også min overanalyserende hjerne forteller meg at han virker mindre interessert nå enn tidligere, men samtidig sier han aldri nei til å finne på noe. 

 

Hadde en lignende situasjon for typ. 1-2 år siden, der han overbeviste meg om at å få følelser gikk greit, for så å dumpe meg. Er derfor livredd for å gå i samme felle, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har jo prøvd å snakke om det, og har jo forsåvidt fått et veldig ærlig svar om at han ikke er seriøs, men samtidig har han nevnt at følelser ikke er utelukket? 

 

Altså, skal jeg drite i han, eller gjøre noe? 

Vi er begge i 20 årene. 

Anonymkode: 43f84...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hvorfor du ikke ønsker forhold? Når man liker et menneske og bruker masse tid sammen og har sex sammen, så er det nesten umulig at det ikke oppstår følelser på en eller annen måte. Men hvilke følelser og hva man ønsker å gjøre med de er jo noe annet. Det høres ut som du lyver litt for deg selv om hvor godt du faktisk liker han og hva du ønsker fra han. Om du så han i morgen stå og flørte med en annen jente, hvordan tror du at du hadde reagert? Jeg tenker at om du skal ha et vennskap med fordeler, så må du kjenne etter på følelsene dine hvor mye tid du kan ha med han før det går over streken. Og her høres det ut som du har gått over streken for din egen del. 

Anonymkode: 832f9...9c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jo hvorfor blir du enig med mennene om å «ikke ha noe seriøst»? Det virker jo som at du har fått sterke følelser i beghe tilfellene... skjønner ikke greia med å avtale at ingenting blir seriøst.. det vet man jo ikke på forhånd. Plutselig blir begge to kjempeforelsket, skal dere sitte på hver deres kant og ikke kommunisere hva dere egentlig føler fordi det var ikke meningen at det skulle bli seriøst? 

Eneste måten å ha gode forhold med andre mennesker er om begge parter er ærlige og er på bølgelengde... snakk med han og si at du har utviklet følelser for han. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du ikke ønsker forhold? Når man liker et menneske og bruker masse tid sammen og har sex sammen, så er det nesten umulig at det ikke oppstår følelser på en eller annen måte. Men hvilke følelser og hva man ønsker å gjøre med de er jo noe annet. Det høres ut som du lyver litt for deg selv om hvor godt du faktisk liker han og hva du ønsker fra han. Om du så han i morgen stå og flørte med en annen jente, hvordan tror du at du hadde reagert? Jeg tenker at om du skal ha et vennskap med fordeler, så må du kjenne etter på følelsene dine hvor mye tid du kan ha med han før det går over streken. Og her høres det ut som du har gått over streken for din egen del. 

Anonymkode: 832f9...9c3

 

5 minutter siden, Occulta skrev:

Men jo hvorfor blir du enig med mennene om å «ikke ha noe seriøst»? Det virker jo som at du har fått sterke følelser i beghe tilfellene... skjønner ikke greia med å avtale at ingenting blir seriøst.. det vet man jo ikke på forhånd. Plutselig blir begge to kjempeforelsket, skal dere sitte på hver deres kant og ikke kommunisere hva dere egentlig føler fordi det var ikke meningen at det skulle bli seriøst? 

Eneste måten å ha gode forhold med andre mennesker er om begge parter er ærlige og er på bølgelengde... snakk med han og si at du har utviklet følelser for han. 

Ts her!
Helt rett det dere sier i grunn. Grunnen til at jeg velger å ikke ha noe seriøst er vel fordi jeg er litt redd forpliktelser selv fordi det har gått så dårlig tidligere, og er vel livredd for å bli såret selv om jeg sårer meg selv like mye med det jeg driver med nå. For omlag en mnd siden hadde jeg nok ikke blitt sjalu hadde han flørtet med en annen jente, men nå hadde jeg nok kjent stikket, ja. 

I begynnelsen virket han veldig seriøs, da trakk jeg meg fort unna. Men etter å begynt å være med han igjen, og han forteller at han ikke vil ha noe seriøst selv om han virker seriøs, ble jeg mye mer komfortabel rundt ham. Har ingen anelse om hvorfor jeg er slik, men ser jo selv at jeg er problemet på en måte. 

Har tidligere hatt ff's og det har gått fint uten følelser innblandet siden jeg har vært mer "kompis" med disse menneskene. Men når det blir for kjærlig har jeg lett for å først trekke meg, også bli interessert etterhvert.

 

Det jeg lurer på er jo om jeg bare bør trekke meg ut av dette, eller kjøre på og se om det går til helvete eller ikke.

Anonymkode: 43f84...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror, TS, er at du spiller "the cool girl" som ikke skal få følelser, og ikke skal skremme vekk noen, og mannen skal få legge hele føringen. Hvis en av disse mennene hadde sagt "du, jeg er glad i deg og vil bli kjærester", så hadde du hoppa i det med en gang, kanskje.

Så der går du, et mektig kvinnevesen som blør 7 dager i strekk i mens du balanserer sosialliv, skole/jobb, hobby, husarbeid og hygienerutiner, og tør ikke kreve ditt. Ikke lov noen på forhånd at det ikke skal bli seriøst, ingen kan garantere det. Du er tydeligvis i stand til å utvikle følelser. Du sier du er dårlig på å snakke om følelser, men her er du ganske ok på det. Trenger ikke å være mer hokus pokus enn du gjør det her. Du må bare tørre å gi beskjed at du forventer mer. Hvis de springer vekk så fort du sier at du kunne tenkt deg å finne en kjæreste, nei da.. er det sånne menn du vil være med da? 

 

Anonymkode: c4e10...9ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tror, TS, er at du spiller "the cool girl" som ikke skal få følelser, og ikke skal skremme vekk noen, og mannen skal få legge hele føringen. Hvis en av disse mennene hadde sagt "du, jeg er glad i deg og vil bli kjærester", så hadde du hoppa i det med en gang, kanskje.

Så der går du, et mektig kvinnevesen som blør 7 dager i strekk i mens du balanserer sosialliv, skole/jobb, hobby, husarbeid og hygienerutiner, og tør ikke kreve ditt. Ikke lov noen på forhånd at det ikke skal bli seriøst, ingen kan garantere det. Du er tydeligvis i stand til å utvikle følelser. Du sier du er dårlig på å snakke om følelser, men her er du ganske ok på det. Trenger ikke å være mer hokus pokus enn du gjør det her. Du må bare tørre å gi beskjed at du forventer mer. Hvis de springer vekk så fort du sier at du kunne tenkt deg å finne en kjæreste, nei da.. er det sånne menn du vil være med da? 

 

Anonymkode: c4e10...9ec

TS

Måtte le litt her fordi det er ganske on point i grunn. Er jo så komitragisk at jeg er slik, men er jo litt redd for å virke smågal om jeg først skal snakke om at jeg heller ikke er seriøs, til å gå for at det enten er "all in or nothing". Og siden han heller ikke utelukker følelser helt, så kanskje jeg bare burde være litt mer tålmodig? eller?

Anonymkode: 43f84...c90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Måtte le litt her fordi det er ganske on point i grunn. Er jo så komitragisk at jeg er slik, men er jo litt redd for å virke smågal om jeg først skal snakke om at jeg heller ikke er seriøs, til å gå for at det enten er "all in or nothing". Og siden han heller ikke utelukker følelser helt, så kanskje jeg bare burde være litt mer tålmodig? eller?

Anonymkode: 43f84...c90

Forslag: si at du ikke har vært helt ærlig, at dette med å ikke ha noe seriøst ikke va det du var ute etter alikevel, og nå har du kommet til et punkt der du ønsker mer.

Man trenger ikke bli helt RAH RAH JEG ER KVINNE, å bare ta det rolig og balansert er nok for å få frem poenget sitt. Viktig å spørre hva han tenker om det du sier underveis og ta han seriøst. Godta om han ikke vil det samme, men ikke legge vekk egne ønsker. Da må du en annen plass for å fp ønskene oppfylt. 

Du har lov til å si hva du vil ha, og hvis han ikke vil gi deg det, så er det hundrevis av andre som vil det.

Anonymkode: c4e10...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Måtte le litt her fordi det er ganske on point i grunn. Er jo så komitragisk at jeg er slik, men er jo litt redd for å virke smågal om jeg først skal snakke om at jeg heller ikke er seriøs, til å gå for at det enten er "all in or nothing". Og siden han heller ikke utelukker følelser helt, så kanskje jeg bare burde være litt mer tålmodig? eller?

Anonymkode: 43f84...c90

Syns ikke det. Du risikerer å bli avvist, men den risikoen er minst like stor hvis dere fortsetter som useriøse. Bedre å ta den praten nå, en å vikle seg enda lenger inn i noe på feile premisser.

Anonymkode: 0d75d...cca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du går i fella. Han har sagt at han ikke vil ha noe seriøst med deg. Menn er også glad i kjærtegn og kosing , men det betyr ikke at de får kjærestefølelser for deg fordet.
Du bør ikke fortsette å treffe han siden du har fått følelser, og nå har du erfart dette flere ganger, så unngå å ha sex med noen du ikke har datet over tid og hvor det ikke er følelser inne i bildet igjen fra FØR man har sex, i fremtiden. Ellers vil du bare fortsette å såre deg selv igjen og igjen og ende opp med å føle deg som en udugelig tom og brukt sexdukke med null håp på gode menn fordi du bare velger de dårlige

Anonymkode: 234a4...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...