Gå til innhold

Er du og partneren din på samme side politisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er vi heldigvis. Jeg er glad han hverken er manisk godhetsforkjemper eller innvandringsmotstander, for begge de to får fram det verste i meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei

Og har lært å unngå samtaler om forskjellige ting, da det ikke er mulig å få forståelse om "min" side av saken. Ikke problemer med å ha forskjellig syn på saker, men min samboer er nedlatende når vi diskuterer noen saker, så diskuterer slikt med kollegaer og venner.

Anonymkode: 01e9e...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi stemmer forsåvidt på samme «side», men av ulike årsaker. Jeg kunne forsåvidt stemt på stikk motsatt side og, men den røde fløy har noen «kjernesaker» jeg ikke klarer å fordøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Han er AP jeg er Høyre. I praksis står jo disse partiene for 95% av samme politikken, men det er jo opplest og vedtatt at disse to ikke kan samarbeide. Men det er jo null problem for oss det da.

Tror de verste er om partneren ikke bryr seg om politikk. Det er nesten verre enn at han hadde støttet SV. Men tror nok jeg skulle hatt problemer om han hadde vært SV-tilhenger. MDG eller Rødt hadde vært fullstendig uaktuelt, det hadde rett og slett ikke funka.

Anonymkode: 89f97...d25

Jeg er sv-er og ser at mange er sammen med høyrefolk. Ser høyrepolitikerne sliter mer med krferne og de grønne.  

Anonymkode: 1f191...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge her er på den borgerlige side, men ikke den konservative. Hun er mer blå en meg, og jeg er mer grønn og liberal enn henne. 

  • Tror jeg heller hadde tatt et isbad hver morgen enn å vært i lag med en på ytterste venstre fløy. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi er ikke på samme side. Det glør ingenting for vi har samme verdier når det gjelder barn og det viktigste. Det her vært diskusjoner, men jeg overlater politikken til ham jeg da. Og jeg ser at det er mye bra i hans syn også. Bare han aldri tråkke med noen så er alt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ja, kunne du vert sammen med noen på andre siden av din egen? 

Hvis nei,Dere som er på forskjellige sider skaper det konflikt eller interessante samtaler? 

Anonymkode: 3604e...f12

Vi er ikke rake motsetninger, men vi stemmer forskjellig. Hun stemmer ikke på de jeg misliker mest og jeg stemmer ikke på de hun misliker mest, da hadde nok verdisyn vært for forskjellig. Ingen konflikter.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel ca. samme meninger og verdisyn, og stemmer tilsvarende likt selv om det ikke nødvendigvis er på samme parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khloe

Vi er veldig forskjellige når det kommer til politikk, og ligger egentlig på hver vår side av skalaen. Det har blitt mange gode diskusjoner ut av det, til tross for at ingen er veldig interessert i politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... gubben er lokalpolitiker for Ap. Han tror at jeg stemmer FrP eller Høyre, men der tar han feil. Jeg har aldri stemt på noen av dem. Gult er kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres lite politikk, men det diskuteres gjerne enkeltsaker. Jeg stemmer blått, mens mannen stemmer frp. Han har begynt å få et øye for liberalistene, for han er lut lei skatter og avgifter blant annet. Kunne ikke bry meg mindre om mannens politiske syn, jeg er tross alt ikke så politisk av meg.

Anonymkode: b8165...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Høyre,jeg AP. Går fint,bare vi ikke  diskuterer iskolepolitikk. ;) 

Anonymkode: 6d748...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde blitt et kjedelig ekkokammer gitt! Vi er så langt vi kan komme fra hverandre både ideologisk og på partiaksen, og vi snakker forbi SV og FrP. Det har lært meg å i langt større grad forstå og respektere høyresiden, ettersom han begrunner meningene sine på en mye bedre måte enn det jeg har vært vandt med fra den motsatte kanten. Og interessante samtaler går vi aldri tomme for med nåtidens drama i politikken 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ganske så enige når det kommer til politiske meninger og prinsipper. Tror det hadde fungert dårlig om han var på motsatt fløy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Han er på blå side og jeg er på rød :) 

Anonymkode: 82b99...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2018 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Ikke rart verden går til helvete når folk tar politikk så useriøst at de velger å oppdra barn med en som har motsatt politisk ståsted av seg.

Anonymkode: 95503...6cc

Nå er ikke akkurat de politiske sidene så voldsomt ulike her i Norge at det nødvendigvis skaper enorme problemer å være på hver sin "side". 

Jeg og mannen er på hver vår side, men vi har jo mye av de samme verdiene likevel. Men jeg skal innrømme at jeg synes han er en tufs hver gang vi diskuterer privatisering av skole og helsetjenester. Heldigvis har han bare en stemme, akkurat som alle oss andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...