Gå til innhold

Er du og partneren din på samme side politisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis ja, kunne du vert sammen med noen på andre siden av din egen? 

Hvis nei,Dere som er på forskjellige sider skaper det konflikt eller interessante samtaler? 

Anonymkode: 3604e...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi er på samme side politisk. Vi er også medlem av samme parti. Det er helt avgjørende, da det er viktig for meg at vi har samme verdigrunnlag/syn. Kunne aldri vært sammen med en som sto langt fra meg politisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Ikke helt, kanskje. Det har blitt noen interessante samtaler, men vi er heldigvis ikke uenige på kritiske punkter så det går fint. 6 år sammen nå. :)

Jeg kunne ikke hatt en partner på helt motsatt side politisk sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikk er på bunn av ting jeg bryr meg om.

Anonymkode: 01e9a...333

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ganske likt ståsted. Nei kunne aldri vært sammen med en på motsatt side. Politikk handler ikke bare om å finne noen å stemme på, men grunnverdier, fremtidsvisjoner for det samfunnet vi vil forme for de neste generasjonene våres, og for det samfunnet vi vil leve i og holdningene til medmenneskene i det og livsstil.

Anonymkode: 95503...6cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er AP jeg er Høyre. I praksis står jo disse partiene for 95% av samme politikken, men det er jo opplest og vedtatt at disse to ikke kan samarbeide. Men det er jo null problem for oss det da.

Tror de verste er om partneren ikke bryr seg om politikk. Det er nesten verre enn at han hadde støttet SV. Men tror nok jeg skulle hatt problemer om han hadde vært SV-tilhenger. MDG eller Rødt hadde vært fullstendig uaktuelt, det hadde rett og slett ikke funka.

Anonymkode: 89f97...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker det blir litt som å spørre om du kunne vært sammen med en med helt annet verdigrunnlag/livssyn. politikk bunner jo i verdier og livssyn.. 

 

så på bakrunn av det tenker jeg at det naturlige svaret blir nei. 

Anonymkode: 62949...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi står helt på forskjellige sider i politikken. 

Det kan av og til føre til interessante debatter, men enkelte ganger så blir det nesten krangling av det. Så det er sjelden vi gidder å diskutere politikk hjemme, vi skjønner hvor den andre parten kommer fra, men vi blir ikke enige så det er ikke vits.

Anonymkode: cc07b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse

Vi har valgt å ikke snakke om politikk sammen, så jeg aner virkelig ikke hvor i verden han står når det kommer til politikk. Han vet heller ikke hvor jeg står i politikken. Best å holde romantikken ved vår side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart verden går til helvete når folk tar politikk så useriøst at de velger å oppdra barn med en som har motsatt politisk ståsted av seg.

Anonymkode: 95503...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er noen lunde enige. Stemmer ikke likt, men vi samarbeider ;) For meg er det helt avgjørende. Kunne aldri vært sammen med noen på motsatt ende av skalaen - da jeg sliter med å respektere de som ser verden på en slik måte. Jeg blir veldig fort oppøset og sint når det gjelder politikk, hadde aldri greid å levd med noen som syns det er rettferdig å drive landet på en sånn måte som «de andre» vil.

Nå er ikke jeg politisk aktiv (av hensyn til andres sikkerhet :fnise:), og politikk er en svært liten del av livet mitt - men det hadde fortsatt ikke funket. Det handler om grunnleggende verdisyn.

Anonymkode: 60db8...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom lesing,  for vi er helt forskjellige.  Han stemte Høyre (men støtter egentlig Frp)  mens jeg stemte SV.  Vi snakker ikke mye politikk men det hender,  ser ikke på det som om vi har helt forskjellige livssyn. 

 

Anonymkode: 3604e...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke politiske motsetninger, men vi stemmer ofte på forskjellige partier. Det hender rett som det er at vi er uenige med våre respektive partier også, og heller er enige med hverandre. Vi snakker en god del om politikk og har mange interessante diskusjoner.

Jeg tror jeg fint kunne vært sammen med noen enda lenger unna på det politiske spekteret, muligens med unntak for en del FrPere eller kommunister. For meg er det viktigste at man har noenlunde samme menneskesyn og verdigrunnlag, og man finner jo folk med ganske ulike verdigrunnlag også blant velgerne til de fleste partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde funket fint for meg. Då eg sånt sett ikke e 100% enig i någe av det politikere gjør.

Eg e og veldig lett og snakke med (seie vertfalt folk..) Så eg lage ikke store diskusjoner.

Det som muligens hadde vært en utfordring e de som er ekstremt mot venstre/høyre då de kan oppfattes som "blinde" for alternative løsning som er bedre for samfunnet. Så muligens :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ja, kunne du vert sammen med noen på andre siden av din egen? 

Hvis nei,Dere som er på forskjellige sider skaper det konflikt eller interessante samtaler? 

Anonymkode: 3604e...f12

Skaper ikke konflikt, i såfall er det bagateller. Vi kjører en samarbeidsregjering her i heimen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart verden går til helvete når folk tar politikk så useriøst at de velger å oppdra barn med en som har motsatt politisk ståsted av seg.

Anonymkode: 95503...6cc

Du tuller, ja?

I Norge kan man fint leve i fordragelighet og oppdra barna til å bli fornuftige vesener selv om man, som i mitt tilfelle, tilhører hver sin politiske hovedleir.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss er veldig partipolitiske, men vi er forholdsvis enige i de fleste politiske saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han stemmer høyre jeg stemmer AP. Vi kan godt regjere sammen Det burde Norge også kunne.

Anonymkode: 8755a...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...