Gå til innhold

Hvordan lære mest mulig om webutvikling uten å ta 3-5 års utdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig utdannet, men har en forretningsidé som innebærer et nettsted (som er litt mer komplekst enn en enkel nettside). Jeg kommer trolig aldri til å få kunnskap nok til utvikle dette selv, men ønsker å lære så mye som mulig for å komme igang og få en viss idé om omfanget av prosjektet og hva som trengs for å få det til. Jeg har hverken tid eller penger til å ta en ny utdanning, og har heller ikke selvdisiplin nok til å lære meg programmering og utvikling på egenhånd. Er det noen som har noen tips til gode kurs, enkeltemner eller årsstudier man kan ta for å skaffe seg litt peiling (er interessert i både programmering og webdesign)? Helst på nett eller noe samlingsbasert/deltid, som lar seg kombinere med fulltidsjobb. Kan også legge til at jeg er elendig i matte, så det kan ikke være noe som krever gode mattekunnskaper. 

Anonymkode: f6c40...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teamtreehouse er bra 👍

Anonymkode: a8b96...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webutvikling er faktisk en av de områdene innen IT som forandrer seg fortest, og jeg vil personlig si at en 3-5 årig utdannelse ikke helt lønner seg, da teknologien du lærer på første året kontra det som er tilgjengelig når du er ferdig, vil være ganske forskjellig. 

"Core" kunnskapene en burde kjenne til er basic HTML, CSS, "vanilla" javascript, SQL, og verktøy som Git. Derifra lærer du deg div. rammeverk, og så flere verktøy. I dag er det nesten forventet at en skal kunne back-end og front-end programmering, og det er egentlig utrolig mye å sette seg inn i.