Gå til innhold

Beste strandferie og beste byferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken strand er den beste dere har vært på noen gang - og hvilken by har gjort mest inntrykk eller var koseligst/finest? Er en mann på 42 år som elsker å reise og har vært noen steder, men pengene setter jo endel begrensninger - skulle gjerne ha reist mye mer! :) Synes det var herlig på Playa de Palma stranden og trives veldig godt i Amsterdam. Kunne tenke meg å dra til Brasil og Copacabana og besøke en enorm Aqua Park som heter Rio Water Planet - men det er en lang flyreise da :)

Anonymkode: 88053...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likte veldig godt Ipanema og Copacabana i Rio, ellers er også strendene på Nungwi på Zanzibar helt nydelige. 

Favorittbyen min er Edinburgh - tror det er mest fordi jeg ble så positivt overrasket, hadde ikke hørt noe særlig om den før jeg var der. Veldig koselig og en by som er litt annerledes enn de fleste andre byer jeg har vært i i Europa. Likte også Rio godt, da, veldig kjekt å gå i flipflops på metroen, så etter 100 m er du på stranda :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleopatrastranden er én av de bedre, midt i byen. Og ikke så lang reise. 

Anonymkode: 585c5...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aviale skrev:

Likte veldig godt Ipanema og Copacabana i Rio, ellers er også strendene på Nungwi på Zanzibar helt nydelige. 

Favorittbyen min er Edinburgh - tror det er mest fordi jeg ble så positivt overrasket, hadde ikke hørt noe særlig om den før jeg var der. Veldig koselig og en by som er litt annerledes enn de fleste andre byer jeg har vært i i Europa. Likte også Rio godt, da, veldig kjekt å gå i flipflops på metroen, så etter 100 m er du på stranda :D 

Interessant med Edinburgh! Jeg bare må til Rio - det er så mange deilige damer der med string :) Fotografere bygninger, synge karaoke og se på damene er mine felt :)

Anonymkode: 88053...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kleopatrastranden er én av de bedre, midt i byen. Og ikke så lang reise. 

Anonymkode: 585c5...2fa

Bra tips! Da får jeg dra dit neste gang jeg skal til Tyrkia. Første og eneste gang jeg har vært i Tyrkia var jeg i Kemer - men den stranda der bestod av glødende kull - glovarmt å gå på steinene - der trengte man visst sandaler :link:

Anonymkode: 88053...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er å svare på begge samlet: Barcelona!

Anonymkode: bd65c...7c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exmouth Beach i Devon og Marazion Beach (ved Penzance) i Cornwall er noen av de flotteste strendene jeg har besøkt. Generelt har Sør-England, og i særdeleshet Cornwall og Devon, vakre og flotte strender (kan også trekke frem strendene i f.eks Teignmouth, Goodrington, Brixham m.fl).

Den kosligste byen jeg vet om er York, men jeg elsker også London, i tillegg til at jeg er svært glad i Torquay. Sistnevnte har blitt vårt ferieparadis, og har den herlige kombinasjonen av strand- og kulturliv, i tillegg til shopping og gode matopplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke jeg har vært på nok strandferier til å komme med en favoritt der. Men når det kommer til byferie er Barcelona definitivt favoritten :) byliv, strand, museer, arkitektur og ikke minst god mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Letteste er å svare på begge samlet: Barcelona!

Anonymkode: bd65c...7c7

Enig. Barcelona blir jeg aldri lei :) 

Anonymkode: 795b2...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...