Gå til innhold

Gjøre det slutt nå, eller gi det tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal forsøke å holde dette kort. Jeg bor sammen med kjæresten, og vi har ingen barn sammen. Jeg tror hun elsker meg, men samtidig er hun stort sett misfornøyd med meg, mine prioriteringer og min mangel på ambisjoner og driv. Hun vil at vi skal finne må mer ting sammen, og helst at jeg tar initiativ til disse tingene. Hun føler seg nok i det store og hele lite verdsatt, og kunne nok tenke seg en fyr med mer fart i. Stort mer kan jeg ikke si om hva hun tenker, siden jeg ikke kan lese tankene hennes.

Jeg blir mer og mer usikker på om jeg egentlig elsker henne. Det har etter hvert blitt sånn at det aller meste med henne irriterer meg. Jeg syns hun maser mye, er firkantet og egentlig en lite interessant person med lite interessante tanker. Hun er heller ikke morsom. Jeg kjeder meg når jeg er med henne, og føler jeg bare jatter med. Det er også litt av grunnen til at jeg føler det er en "jobb" å finne på ting med henne. Vi har forsøkt å skape noen felles opplevelser, sånn at vi har noe interessant å snakke om etterpå, men selv da er jeg egentlig lite interessert i hennes perspektiver på ting. De bare kjeder meg, enkelt og greit.

Vi har altså lite respekt for hverandre. Hun har lite respekt for den personen jeg er, og er stadig ute etter å forandre meg. Og jeg har lite respekt for den personen hun er, fordi jeg syns hun er lite interessant. Allikevel er det nok hun som har mest følelser av oss. Hun har noen fremtidsdrømmer når det kommer til oss. Disse fremtidsdrømmene er veldig satte, og det er disse hun forsøker å få meg til å passe inn i. Jeg på min side er mer opptatt av det som er her og nå, og forsøker å ikke tenke så mye på fremtiden. Allikevel, når jeg blir presset til å tenke på fremtiden liker jeg ikke det jeg ser for meg, hvordan livet mitt kommer til å bli med henne o.s.v.

Så da er spørsmålet: Bør jeg gjøre det slutt så snart som overhodet mulig? Eller skal jeg gi det mer tid, og se om vi kanskje kan vokse sammen? Vi har hatt noen fine perioder også, men jeg syns det blir lengre og lengre mellom dem. Vi har vært sammen i 3 år, og bodd sammen 1 1/2 av dem (18 måneder). Jeg tenker at jeg vil ha noen som passer meg bedre på det mentale plan, og heller være alene dersom jeg ikke skulle finne det. Føler at jeg har valgt henne av feil grunner (utseende og sex). Syns også at hun fortjener noen som ser på henne som en interessant og morsom person, og som er mer med på de tingene som hun er opptatt av (planlegging, logistikk og A4-ting). Hun er et godt menneske, og det er ingenting galt med henne. Hun passer bare ikke for meg, og jeg passer ikke for henne. Og selv om jeg ser dette klarere enn henne i skrivende stund, tror jeg hun vet dette innerst inne (og at det er derfor hun generelt er misfornøyd, nedfor og sur). 

Beklager at det ble så langt allikevel.

Anonymkode: 20774...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør henne en tjeneste å slå opp slik at hun kan finne en som verdsetter henne. Det kan godt hende hun er kjedelig osv i dine øyne, men alt du sier om henne vitner ikke om et bra forhold. 

Anonymkode: 853ce...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde dumpe hun, høres ut som et veldig trist og kjedelig forhold?! 

Jeg hadde ikke klart å være sammen med kjæresten min hvis dette var synet mitt på han eller oss, så gjør deg selv og kjæresten din en tjeneste, og kom deg videre i livet. Så kan dere begge finne dere ideelle livs partnere når den tid kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Ikke vits å gi det mer tid. Dere har vært sammen og med det funnet ut at dere ikke passer sammen. Bedre at dere gjør det slutt nå og etterhvert kan finne dere en partner som passer dere. Nå har dere erfaringen om hva dere ikke søker så da vil et bli lettere å vite med neste partner såfremt man ikke går i fellen med å ende opp med samme type personlighet igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men basert på det du skriver så er det jo helt opplagt hva du bør gjøre. Du bør ikke vente, du bør avslutte dette. Dere tilfredsstiller ikke hverandres behov i forholdet. Du er på jakt etter noen du faktisk Liker å finne på ting sammen med, uten å kjede deg. I dette forholdet så høres det jo ut som en belastning å være rundt henne pga. kjedsomheten. Og hun vil forandre ting med deg. 

Du har egentlig listet opp flere årsaker til å gjøre det slutt, så jeg forstår ikke helt hvorfor ikke du har gjort det for lenge siden?

Anonymkode: d11ee...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har egentlig listet opp flere årsaker til å gjøre det slutt, så jeg forstår ikke helt hvorfor ikke du har gjort det for lenge siden?

Anonymkode: d11ee...e01

Enig, kom deg bort fortes mulig.

Anonymkode: 907c1...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du er klar for å være i et forhold helt generelt.
Du er ikke interessert i å finne på ting med kjæresten din, du er ikke interessert i å lytte til henne og tilpasse seg henne (og hun deg), du er ikke interessert i å tenke fremtid og hennes fremtidsvisjoner er ikke noe du kan se for deg selv i - så her er det ingenting å fortsette å holde hun for narr for. Slå opp så dere begge kan finne mer egnede partnere til dere.

Anonymkode: 5c487...ced

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som du er ferdig med forholdet og har gjort opp status.  Du virker reflektert, og måten du skriver om henne på viser at du har respekt for henne som menneske.  Synes du bør bryte opp nå, det sliter på dere begge å hale ut tiden.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med henne om dette? Vet hun at du er usikker på forholdet?

Anonymkode: 1031d...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du ødelegger selvtilliten hennes og troen hennes på at hun er interessant, smart og morsom, og den lille troen hun har på at hun er verdt noe som helst. Hvis du er så mye som litt glad i henne eller unner henne å være lykkelig, gjør dere det slutt. Ikke innbill deg at hun ikke merker alt det du beskriver her og blir såret av det. 

Anonymkode: 283f6...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...