Gå til innhold

Betale hos legen? gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gravid og var hos legen med at jeg hadde hatt en blødning og var veldig redd det kunne vært en spontanabort så ble sendt videre til ul ( alt sto bra til) er jeg nødt til å betale for denne timen? har fått regning på det, men trodde jeg ikke trengte å betale timer som omhandlet graviditeten.. 

Anonymkode: 8eace...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er gravid og var hos legen med at jeg hadde hatt en blødning og var veldig redd det kunne vært en spontanabort så ble sendt videre til ul ( alt sto bra til) er jeg nødt til å betale for denne timen? har fått regning på det, men trodde jeg ikke trengte å betale timer som omhandlet graviditeten.. 

Anonymkode: 8eace...924

Det kan gjort en feil, eller det kan være timen er vurdert på en måte som gjør at du må betale. Ring og spør. 

Anonymkode: c632a...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her har de nok gjort en feil. Hvis du ringer de, så ordner de nok opp!

Skjedde titt og ofte når jeg var gravid at jeg ble fakturert for legetimene. 

Anonymkode: 9edf1...b5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legekontoret. De pleier ofte å gjøre feil, men retter opp i det dersom det er feil. Om du har privat lege, ikke gjennom fastlegeordningen, så må du betale. 

Anonymkode: feb71...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid kontrollene er hverfall gratis, så enten kommer dette utenom ordningen, eller så har de gjort en feil. 

Du må uansett ta kontakt med dem, du kan ikke bare la være å betale. Så når du ringer kan de jo forklare deg hvorfor du evt. skal betale. 

Anonymkode: 9ec58...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke måtte betale for den, bare ring og forhør deg ♡ 

(Lykke til ♡)

Anonymkode: ed5da...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det ble brukt noe utstyr vil det koste, det er ikke alt som er gratis selv om man er gravid. Men egenandel på timen skal du ikke betale

Anonymkode: 07950...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nyttår måtte de legge inn på nytt at jeg var gravid, noe de glemte som gjorde at jeg fikk regning. Vil nok tro at de bare har glemt å registrere rett.

(Jeg orket ikke ringe dem for å fikse regningen, men kan ikke se for meg at det er noe problem å ringe og be de stryke den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er svangerskapsrelatert skal være gratis. Ring de og si ifra om det så ordner de nok opp i det, det har sikkert skjedd en glipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fakturert for min første svangerskapskontroll for noen mnd siden. Ringte bare legekontoret og de sa det var blitt gjort en feil, så den kunne jeg bare se bort fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss eg viste virkelig ikkje at svangerskapsrelaterte legebesøk er gratis. Flott land vi bur i!

Anonymkode: 7889f...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss eg viste virkelig ikkje at svangerskapsrelaterte legebesøk er gratis. Flott land vi bur i!

Anonymkode: 7889f...e37

Det samme gjelder jo legetimer for barn :) veldig viktig, slik at ikke oppfølgning av svangerskap og barn ikke blir påvirket av foreldrenes økonomi. 

Anonymkode: f6d9d...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det landet jeg bor i, er alle legebesøk gratis. 

Anonymkode: aa642...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det landet jeg bor i, er alle legebesøk gratis. 

Anonymkode: aa642...f55

Det var relevant.. 

Anonymkode: feb71...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle legetimer og undersøkelser hos fastlege er i utgangspunktet gratis, men man kan måtte betale for materiell og feks. vaksiner. Jeg betalte for influensavaksinen da jeg tok den, men ellers har jeg ikke betalt noe som helst, og dette til tross for hyppige blodprøver grunnet stoffskifteproblemer. Trodde kanskje jeg måtte betale noe for gradert sykemelding i dag, men den gang ei. 

Snart termin nå, men blir jaggu noen besøk hos fastlegen gjennom svangerskapet.

Anonymkode: f68b3...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke betale egenandel når det omhandler graviditet, men du kan måtte betale for materiell som blir brukt. Ellers høres det ut som om du er ganske tidlig gravid - visste fastlegen om graviditeten? I så fall kan det hende hn har glemt å registrere den. 

Hvis det var privat lege, skal du selvfølgelig betale. 

Anonymkode: 04cf2...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...