Gå til innhold

Fortelle mannen at jeg er forelsket i en annen? (Jobber for forholdet vårt...)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er veldig usikker på om det vil føre noe konstruktivt med seg, eller om det bare vil gjøre ting verre.

Vi jobber for å bevare ekteskapet (har barn...) og mitt hovedproblem er at det har gått så langt at jeg har mistet de romantiske følelsene for min mann, og har blitt forelsket i en annen. Har fortalt min mann at jeg mangler følelser som jeg prøver å finne tilbake til.

Noen råd eller eller erfaringer?

Anonymkode: effc1...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, NEI!! Ikke fortell det. Se det mer som et symptom på at forholdet er i en bølgedal. Forelskelse vil gå over, det er det eneste som er 100% sikkert. Nesten alle forelsker seg på et eller annet tidspunkt i en annen til tross for at de er aldri så gift. Ja, tilogmed folk som er lykkelig gift kan faktisk forelske seg i andre. Og hva skal din mann gjøre med den informasjonen? Det er jo det samme som å si at du egentlig ikke er motivert for å jobbe med ekteskapet.

Anonymkode: bb516...eed

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg kjent på, og jeg vet hvor ødeleggende det kan være!

Det man ikke vet har man ikke vondt av sies det. Men det man ikke vet derimot, usikkerhet, det kan gjøre en person syk. Søvnløshet, depresjon, indre uro, etc... Så lenge det er en mistanke om at noe foregår, en eller annen form for skjult aktivitet, vil alle uklarheter kunne passe inn i sitt puslespill. Dette er døden for et forhold hvis ballen ikke blir landet. Eventuelle mistanker han har, er ikke så lett å spørre om. Dessuten er sjansen for å få et ærlig svar, minimal. Og benektelser av slike mistanker, hvis mistankene/uroen har fått vokse over tid, er igjen god næring til videre spekulasjoner. Små spørsmål her og der, med ufullstendige svar, tilbakeholdelse av informasjon, bruk av sosiale medier med lite åpenhet, mangel på nærhet  osv. Listen er lang over alle ting man finner en sammenheng i, som passer inn i sin teori.

Du er den som har styringen her, og du er den eneste som kan legge ballen død. En fascinasjon og forelskelse for en annen, får kun næring hvis du selv tillater det. Dette er noe som alle kan, og kanskje vil oppleve, og lett å tro at vi er helt hjelpeløse pga.sterke følelser, men der er jeg ikke enig. Vi velger selv om vi lar oss drive med eller ikke...

Har en mistanke fått feste seg, så vil den være vanskelig å legge bak seg. Benektelser og taushet bidrar ikke til styrking av tilliten, eller at det går i glemmeboken. Skal ekteskapet reddes, så tror jeg at en svekket tillit må gjenreises med ærlighet. Selv om du ikke har de samme følelsene for mannen din lenger, så er han faren til barna dine, og fortjener en ærlig og god samtale. Hvilke tanker har han om ekteskapet deres, følelsene for deg...

Utroskap er i hvert fall den verste måten å avslutte et forhold på, også med tanke på hvilke føringer som blir lagt med tanke på et godt samarbeid videre om barna!

Dette er i hvert fall min mening. Håper det ordner seg for dere begge

Du må lande ballen...   

Anonymkode: 62f65...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne tilbake følelser, jobbe for forholdet, særlig....når du er forelsket i en annen?

Da får du kutte forholdet, eller forelskelsen. Ferdig!

Du ser vel ikke de fine sidene hos din mann, så lenge du er opptatt av en annen? Ingen forhold som blir bedre av slikt surr. Da kan din mann forsøke så godt han kan for å gjøre ting bra, til ingen nytte. Du ser bare det som er galt. Skal du jobbe med ekteskapet, snu ryggen til forelskelsen, ingen fortjener å bli holdt for narr!

Vær ærlig overfor ham, og deg selv. Løgn avler løgn, det blir bare dritt. Vær ærlig. I tillegg er det veldig greit å ha tenkt gjennom en eventuell drittstorm på forhånd, hvilke retninger kan stormen ta? 

Anonymkode: 62f65...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bare betatt\forelsket på avstand, eller har du kontakt med den andre? 

Jeg ville IKKE sagt noe til mannen, men konsentrert meg om å glemme den andre, og heller bygge opp en forelskelse mot mannen. Forelskelse er bare en forelskelse, et blaff som vokser om man nærer det, sånn er det med deg og mannen din og. Når du er opptatt med å være forelsket i en annen, så er det jo ikke rart at du og mannen din faller lengre og lengre bort fra hverandre og forelskelsen som en gang var der, forsvinner mer og mer. Vann ditt eget gress, og slutt å tenk på andre! 

Anonymkode: a43fd...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig dumt å ta store avgjørelser når man er forelsket. Er han du er forelsket i tilgjengelig for deg?

Jeg ville ikke fortalt mannen dette. Er i lignende situasjon selv faktisk. Har planer om å bli kvitt forelskelsen og så finne ut hva jeg gjør med mannen min. 

Anonymkode: f2999...4b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, NEI!! Ikke fortell det. Se det mer som et symptom på at forholdet er i en bølgedal. Forelskelse vil gå over, det er det eneste som er 100% sikkert. Nesten alle forelsker seg på et eller annet tidspunkt i en annen til tross for at de er aldri så gift. Ja, tilogmed folk som er lykkelig gift kan faktisk forelske seg i andre. Og hva skal din mann gjøre med den informasjonen? Det er jo det samme som å si at du egentlig ikke er motivert for å jobbe med ekteskapet.

Anonymkode: bb516...eed

Så enig, og takk for at det finnes kloke mennesker som dette!

Anonymkode: e5bb0...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Takk for innspill.

Følelsene for mannen min forsvant før jeg fikk disse nye. Prøver å ikke la meg "rive med" av dem. Et liv med ham er ikke aktuelt. Vi treffes aldri men jeg kan ikke unngå kontakt via mail.

Vil ikke såre mannen min om jeg kan unngå det.

Anonymkode: effc1...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig usikker på om det vil føre noe konstruktivt med seg, eller om det bare vil gjøre ting verre.

Vi jobber for å bevare ekteskapet (har barn...) og mitt hovedproblem er at det har gått så langt at jeg har mistet de romantiske følelsene for min mann, og har blitt forelsket i en annen. Har fortalt min mann at jeg mangler følelser som jeg prøver å finne tilbake til.

Noen råd eller eller erfaringer?

Anonymkode: effc1...472

Hadde du sagt det til meg, så er sannsynligheten stor for at jeg hadde pakket og dratt prompte.

Det ville ikke vist noe ønske om å jobbe for ekteskapet men at du vil fortelle at det er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke anbefale at du forteller det. Som du selv sier, det vil ikke føre noe konstruktivt med seg. Hvorfor kan du ikke unngå kontakt via mail? 

Endret av Nighthawk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det vil bare gjøre vondt værre! Hva tenker du med?! Forholdet skrangler allerede og attpå til skal du fortelle han og gi han de bekymringene, utilstrekkelighetsfølelsen og ekstra nervene ved å fortelle du er forelsket i en annen?!
Nei ikke gjør det.... Ta hensyn til følelsene hans og forholdet, om du virkelig vil jobbe for det. Er det dødt løp uansett kan du godt si det men ikke om du tenker å forsøke å få forholdet til å funke. Vil du at ting skal funke mellom dere så holder du forelskelsen for deg selv og skaffer såpass kustus at du kutter følelsene til denne forelskelsen og utelukker han både fysisk og følelsesmessig . Det kan viljen din fint styre

Anonymkode: 8cdbf...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortell dette. Det er lett å forelske seg i en samlivssituasjon som denne.. Dropp forelskelsen.. Det er mannen og pappaen til dine barn som virkelig betyr noe? Prøv med den gode gamle runddansen for å få forholdet på gli igjen? Sex, gromme meldinger, god mat , smile, flørte, droppe hakking/krittisering, gi av deg selv.. kanskje den andre endrer seg positivt? Jeg heier på dere! 

Anonymkode: f1e71...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...