Gå til innhold

Den evige ventetiden mellom eggløsning og mens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En sutretråd for oss som venter! 

Denne måneden er jeg ganske sikker å ha truffet, men det er jeg forsåvidt alltid 🙈 

Nettopp hatt eggløsning (mener jeg) så nå må jeg vente di to laaaaange ukene før forventet mens!

Noen andre som venter?

Da kan vi vente sammen 😄

Anonymkode: 7ee2c...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på torturen det er for de som driver med prøverør dere. Det er ikke bare å "hoppe i høyet" igjen om 2 uker, det er ukesvis med heftig medisinering, masse ventetid (i beste fall 3 måneder) og mellom 20.000 og 70.000 kr fattigere. Da tenker jeg ventingen deres ikke er så ille i det store og det hele :)

Anonymkode: 23ed9...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM i dag og det har vært lange uker med venting. Opplever ventetiden som kortere når jeg er bevisst på ikke å tenke for mye på det, og jeg har holdt meg opptatt. Påstår ikke det er lett, ventetiden er utrolig frustrerende! Nå venter jeg bare litt til, så blir det testing.

Føler med alle som er i DPO-land, og krysser fingrene for at vi lykkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Tenk på torturen det er for de som driver med prøverør dere. Det er ikke bare å "hoppe i høyet" igjen om 2 uker, det er ukesvis med heftig medisinering, masse ventetid (i beste fall 3 måneder) og mellom 20.000 og 70.000 kr fattigere. Da tenker jeg ventingen deres ikke er så ille i det store og det hele :)

Anonymkode: 23ed9...71a

Sant! Jeg burde nok ikke brukt det ordet, jeg er nok ganske heldig i forhold til andre. Men så er det likevel slik at når man er prøver og samtidig aldri har vært gravid, så ligger jo det en del tanker og lurer selv om man ikke har prøvd så lenge. Litt vanskelig å stole på kroppen og at den funker. 

16 hours ago, Aryamili said:

Jeg har IKM i dag og det har vært lange uker med venting. Opplever ventetiden som kortere når jeg er bevisst på ikke å tenke for mye på det, og jeg har holdt meg opptatt. Påstår ikke det er lett, ventetiden er utrolig frustrerende! Nå venter jeg bare litt til, så blir det testing.

Føler med alle som er i DPO-land, og krysser fingrene for at vi lykkes :)

Ble det testing på deg i dag? :)

-----

Jeg har med jevne mellomrom klart å slappe helt av i dpo-land og vet at det er det beste for psyken, ikke teste og bare leve livet vanlig. Men av og til kan det ta litt over:) Er det noen som har helt konkrete tips til hvordan man kommer seg gjennom ventetiden på en positiv måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, svakni skrev:

Sant! Jeg burde nok ikke brukt det ordet, jeg er nok ganske heldig i forhold til andre. Men så er det likevel slik at når man er prøver og samtidig aldri har vært gravid, så ligger jo det en del tanker og lurer selv om man ikke har prøvd så lenge. Litt vanskelig å stole på kroppen og at den funker. 

Ble det testing på deg i dag? :)

-----

Jeg har med jevne mellomrom klart å slappe helt av i dpo-land og vet at det er det beste for psyken, ikke teste og bare leve livet vanlig. Men av og til kan det ta litt over:) Er det noen som har helt konkrete tips til hvordan man kommer seg gjennom ventetiden på en positiv måte?

Ja, jeg testet i dag, på 14/16 DPO (vet jo ikke nøyaktig når EL fant sted) og testen var positiv.:hjerte: Er i sjokk og lykkerus, har PCOS og har hatt det tungt i perioder. 

Jeg kom meg gjennom ventetiden ved å ha små prosjekter å drive med (begynt å strikke) og ved å være sosial i helgene. Jobbet litt ekstra og gikk mye på turer, og var aktiv hver eneste dag etter jobb. Det som motiverte meg mest med å vente med å teste var at det er unødvendig stressende å få negative resultater som man ikke kan stole på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aryamili said:

Ja, jeg testet i dag, på 14/16 DPO (vet jo ikke nøyaktig når EL fant sted) og testen var positiv.:hjerte: Er i sjokk og lykkerus, har PCOS og har hatt det tungt i perioder. 

Jeg kom meg gjennom ventetiden ved å ha små prosjekter å drive med (begynt å strikke) og ved å være sosial i helgene. Jobbet litt ekstra og gikk mye på turer, og var aktiv hver eneste dag etter jobb. Det som motiverte meg mest med å vente med å teste var at det er unødvendig stressende å få negative resultater som man ikke kan stole på. 

:nori::nori::nori:Gratulerer!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Tenk på torturen det er for de som driver med prøverør dere. Det er ikke bare å "hoppe i høyet" igjen om 2 uker, det er ukesvis med heftig medisinering, masse ventetid (i beste fall 3 måneder) og mellom 20.000 og 70.000 kr fattigere. Da tenker jeg ventingen deres ikke er så ille i det store og det hele :)

Anonymkode: 23ed9...71a

Tenk på de som ikke kan få barn i det hele tatt da? Eller tenk på de som bor i fattige utviklingsland som får barn med ekstremt dårlige levekår. Eller tenk på de som får barn som dør i krybbedød! Tenk på alt det fæle i verden, da tenker jeg venting generelt ikke er så ille i det store og det hele. Tullete kommentar. Det må være greit å klage på et forum, selv over trivielle ting, uten å måtte tenke på alt mulig rart i verden som er være verre. 

-------

Anyhow! Jeg er 8 dpo i dag, IKM på onsdag. Litt usikker på når jeg skal teste, vurderer å kjøpe en test til helgen. Det er helt utrolig hvor lang disse to ukene tar! Vi hadde ikke sex på selve EL-dagen, men de tre dagene før. Så jeg håper virkelig det holder!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM på tirsdag og klarer nesten ikke vente. Er så spent. Kjøpte en tidlig test i dag (A1), og vurderer å ta denne om to dager, men skal prøve å holde meg til IKM. Dette er vår første prøveperiode, så er vel lite sannsynlig at alt skulle klaffe, men føler på meg at noe skjer med mye murringer nederst i magen som vanligvis kommer samme dag som mens. Får vente i spenning.

Anonymkode: f945c...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...