Gå til innhold

Prøver kun ved app og ikke eggløsningstest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen av dere som er prøvere uten eggløsningstester eller har barn fra før uten at dere har brukt eggløsningstester?

Appen er grei å bruke for å vite sånn ca, men lurer på om det å ha sex dagen før og dagen etter eggløsning (ifølge appen) er innafor selv om man ikke bruker tester. 

Kommer ikke eggløsningen sånn ca 14 dager etter første mensdag, og sædcellene lever jo ett par dager inni skjeden. 

Ville dere stolt på dette og følt dere trygge på at dere ca traff eggløsningen?

Anonymkode: 9a619...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke stolt på det. EL kommer ca 14 dager før neste menstruasjon, ikke etter (med mindre man har 28 dagers syklus). Hvis du vil sikre deg uten EL-tester er det best å ha sex annen hver dag. 

Har du stabile sykluser? EL-slim? Vet du ca når EL er? Appen vet ikke, men baserer seg på statistikk og algoritmer. De mest enkle appene baserer seg kun på et gjennomsnitt av dine tidligere sykluser. 

Anonymkode: ae207...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt verken app eller eggløsningstester. Bare koster oss med god sex.

Anonymkode: ddb9c...fac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid uten tester og app begge gangene. Hadde kun sex annenhver dag og det klaffet på første forsøk begge gangene😊

Anonymkode: 7e127...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville utvidet litt ved bruk av app. Hvis du har 28 dager syklus og estimert eggløsning dag 14, bør du ha sex i dagene i forkant av dette. Spermen bruker litt tid opp til egget så den bør helst være i eggleder ved eggløsning. Sex dag 12-14 f.eks. 

Anonymkode: c4535...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dere som er prøvere uten eggløsningstester eller har barn fra før uten at dere har brukt eggløsningstester?

Appen er grei å bruke for å vite sånn ca, men lurer på om det å ha sex dagen før og dagen etter eggløsning (ifølge appen) er innafor selv om man ikke bruker tester. 

Kommer ikke eggløsningen sånn ca 14 dager etter første mensdag, og sædcellene lever jo ett par dager inni skjeden. 

Ville dere stolt på dette og følt dere trygge på at dere ca traff eggløsningen?

Anonymkode: 9a619...cda

Tror du kroppen din styres fra ditt indre og er synkronisert med enntilfeldig laget app? 

Prøvere uten testinger i øst og vest har sex annenhver dag. Det holder i massevis til å treffe blink dersom både bilen og målet er på plass.

Anonymkode: 01e6b...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har sex 3-4 dager i uka eller mer trenger man ikke sånt. Folk har tross alt laget barn siden tidenes morgen... Eggløsningstester o.l trodde jeg var for folk som slet med å bli gravide. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Vi har ikke sex annenhver dag, han er ikke like gira på sex som det jeg er. Vi har sex en eller to dager i uka. Derfor greit med en app så jeg kan se sånn ca når jeg skal legge ann på mannen min for å ha sex. Har jeg hatt sex en dag eller to før så vet jeg at han ikke er gira før det har gått minst 4 dager siden sist.

så den «kvoten» må jeg bruke når jeg nermer meg eggløsningen. Men orker ikke det styret med testingene, da blir jeg gal tror jeg. 

 

Anonymkode: 9a619...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Vi har ikke sex annenhver dag, han er ikke like gira på sex som det jeg er. Vi har sex en eller to dager i uka. Derfor greit med en app så jeg kan se sånn ca når jeg skal legge ann på mannen min for å ha sex. Har jeg hatt sex en dag eller to før så vet jeg at han ikke er gira før det har gått minst 4 dager siden sist.

så den «kvoten» må jeg bruke når jeg nermer meg eggløsningen. Men orker ikke det styret med testingene, da blir jeg gal tror jeg. 

 

Anonymkode: 9a619...cda

Da blir det vanskeligere å bli gravid uansett hvordan du går frem.

Hvis han er så knipen på sex bør du bruke eggløsningstest for å treffe i stedet for app. Men helt seriøst høres ikke forholdet liv laga ut. Han høres ikke videre ivrig ut på baby når han ikke engang gidder prøve lage den.

Anonymkode: c4535...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen Flo stemmer hver måned for meg, har dobbeltsjekket med EL-tester. Men jeg har logget symptomer hver dag i et halvt år, så mulig det er derfor den forutser så bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Vi har ikke sex annenhver dag, han er ikke like gira på sex som det jeg er. Vi har sex en eller to dager i uka. Derfor greit med en app så jeg kan se sånn ca når jeg skal legge ann på mannen min for å ha sex. Har jeg hatt sex en dag eller to før så vet jeg at han ikke er gira før det har gått minst 4 dager siden sist.

så den «kvoten» må jeg bruke når jeg nermer meg eggløsningen. Men orker ikke det styret med testingene, da blir jeg gal tror jeg. 

 

Anonymkode: 9a619...cda

Fort gjort å vinne også,  husk 14 dager er gjennonsbitt og flere ligge over /under. Min lutefase er 17 dager f. Eks

Anonymkode: fb02d...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere legger inn aksjene hver/annenhver dag, så kan du bruke appen (eller ikke noe i det hele tatt). Hvis sjeldnere, så er det best med el-testene.

Ser ikke noe vits med å bruke el-testene hvis dere er de første prøvemånedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...